Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Larissa

Hoi Caroline

Leuk dat je even in mijn boekje kwam schrijven, mijn man doet gelukkig heel veel voor mij en de valkjes en hij vindt het zelf ook een leuke hobby

Zet jij ook foto's in jou boekje als je man de voliere gaat uit bouwen ?

groetjeS Larissa

Larissa

Vandaag zijn mijn man en over buurman bezig geweest de kweekkooien te bekleden, dit ging zo super snel
dat ze zelfs de 4 frames voor de deurtjes gemaakt hadden

Ik ben onder tusse de deurtjes gaan gazen en misschien dat we morgen de andere deurtjes afgazen en dan
de uitsparingen voor het broedblok, en kleine deurtje er in gaan maken

Dan nu de foto's

De achterkant en zijkant zitten dicht

Totaal overzichtje

Deurtje maken Yaela samen met me man

Yaela houdt het hoekje vast zodat me man de schroefjes kan zoeken goedzo

Afgegaasd deurtje

Zo dat was het alweer voor vandaag.....misschien morgen nog een paar foto's van als we verder gaan

Caroline

Wow, ziet er echt gaaf uit, dat wordt vast heel erg mooi.

Fijn hoor, zo'n hulp.

Fijne zondag ... liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Larissa

Fototime....

Frame voor het kleine deurtje

Deurtje

Deurtje in de kweekkooi

2 deurtjes klaar

Zo we zijn al een heel eindje hoop van de week de laaste deurtjes klaar te kunnen maken en dan volgende weekend
de binnenkant witten

groetjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

..Neline..

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Larissa

Dank jullie wel, wij zijn er zelf ook super trots op en onwijs blij omdat het ook zo wordt zoals we in gedachten hadden

groetjes Larissa

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Larissa

hey hey

Wij hebben de uitslag van Happy binnen, dit is een popje.
Wij hadden haar ook gekocht als een popje dus ben ook blij dat dit eindelijk bevestigt is ondanks dat ze een beetje begint mee te fluiten met de mannen
Enjoy is haar wel een beetje aan het versieren maar ze doet er nog niet veel op uit.....hoop dat ze een koppeltje worden maar dat gaat de tijd ons leren

groetjesssssssss

patty_dordtse valkjes

hoi,

wat worden je huisjes mooi zeg ben benieuwd naar het eind resultaat.

fijn dat het toch een dame blijkt te zijn is toch wel leuk een fluitende popje  ;D

liefs mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Larissa

hoi hoi

Zomaar ff een kleine update terwijl de valkjes in huis los vliege  ;D , King en Gipsy zijn vanaf vandaag weer met zijn
tweetjes in de kooi te vinden, King ging mij iets te veel achter Pearl aan.
King gaat steeds mooier fluiten hij heeft zo langzamerhand alle deuntjes over genomen van de oudste twee mannen Coco en Pico
hij roepts zelfs Pico's naam waardoor Pico dan het bouwvakkers fluitje gaat doen.
Doordat King geknipt is door zijn kweekster kan hij dus geen hoogte nog snelheid maken tijdens zijn vlucht en heeft hij nu een paar geknakte staartveren

Ik heb vandaag een grotere kooi gekregen waardoor ik Angel,Bailey en hun dochter Pearl bij elkaar kan zetten zodat King en Gipsy
weer een beetje naar elkaar toe kunnen trekken
Zodra ik ze allemaal los heb gaat Joepy vaak buurten bij de valkjes die in hun kooi verblijven, zo is ze met enige regelmaat bij
Coco in de kooi te vinden.....

Angel kan gelukkig al een stuk beter vliegen door dat hij zijn slagpennen weer bijna terug heeft,Bailey is nog steeds erg dominaten
en ik hoop dat het dus wel goed gaat als dochter lief bij hun komt wonen tijdelijk....

Pico heeft weer zijn bogen van de vleugels kapot gevlogen (doordat hij niet kan vliegen) en ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik daar aan moet doen
Doordat hij geen hoogte kan houden en echt niet kan vliegen is het dus een valkje wat vaak neer stort en zich dus ook met enige regelmaat verwond.
Het bloedt dan even en dan stopt het ook weer, ik wil hem niet 24u per dag in zijn kooi houden want dat is nie wat  :'(

Buiten gaat alles zijn gangetje en daar heb ik dan ook weinig over te melden, alleen wanneer wordt het nou lente !!!!!!!!!!
Kees en Mientje wipwappen er wat af... :o ze zullen het wel doen om warm te blijven :P
Ik vermoedt dat Spotje en Chika de boosdoeners zijn van de gesnoeide kuif van Rain want toen Rain naast Chika zat begon spotje haar op
te jagen....dus laat het maar gauw lente worden en dan is er misschien al wel het mooie maatje voor Rain geboren en kan die deze kant op

De kwarteldames zijn erg mooi geworden, het kwartelmannetje tja die zit geloof ik beetje in de rui.... hij ziet er niet uit  lol

Dan nu de foto's van binnen

Foto's van Angel....

Foto's van Gipsy

Gipsy hoog en droog

Foto van Bailey

Foto van Coco

Foto van Happy

Foto's van Pearl

Foto's van Joepy, die aan het buurten is

Foto's van Pico

groetjesssss

Larissa

Yeahhhhhh de kweekkooien zijn helemaal klaar, op een laagje verf na dan,gisteren heeft mijn man
de laatste twee deurtjes klaar gemaakt het frame werk dan.Vandaag heb ik het gaas er op gespannen en heeft
me man de schaniertjes er aan gemaakt.
Uiteraad komen er ook stokken en zo in maar dat moet allemaal nog gehaald worden
Het verven gaat gebeuren zodra het niet meer vriest, dan wordt de binnenkant wit gelakt zodat het
makkelijk schoon te houden is.

Vanavond hebben we ff met zijn tweetjes de plekken van de blokken bepaald en deze hangen er ook al aan
We hebben er voor gekozen om maar 3 kweekkooien te gaan gebruiken en de 4de te gebruiken als koppelkooi.
De uit geknipte delen van de blokken daar komt nog een mooi sierlatje om heen zodat de ouders en jongen hun vleugels
daar niet aan kapot kunnen vliegen/schuren.
Mijn man gaat nog 3 kleine deurtjes maken van gaas zodat als de jongen uit gevlogen zijn de blokken er af kunnen er het gaasdeurtje
ervoor zodat ze niet kunnen ontsnappen, hij wil dit vast gaan zetten met een veertje zodat ik het altijd kan blijven gebruiken.

Fototime

Alles klaar

Hang en sluitwerk

De blokken

Dit alles hebben we in 2 weekende opgebouwd en nu maar hopen dat de lente gauw komt
Mijn plan was om ze eind April er in te doen zodat ze in Mei/Juni de tijd hebben om nestje te beginnen
zodat ze mocht het extreem warm worden ze in eind juli begin augstus weer in de grote voliere kunnen
mocht de temp. in de schuur te hoog oplopen, aangezien dit het eerste jaar is moet ik dat allemaal nog even uit puzzelen
Dit gaat in houden dat ik maar 1 nestje per jaar ga kweken buiten, met 3 koppeltjes als alles goed blijft gaan.

;D ;D ;D ;D ;D

Caroline 1569

Wat zijn jullie lekker opgeschoten zeg.
En wat zien die kooien erg mooi uit en ook praktisch zo met die 2 deurtjes,kan je er altijd in.
Caroline