Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Larissa

2 december 2010, 22:12:43 #960 Last Edit: 2 december 2010, 22:17:44 by Larissa
Hey hey

De afgelopen 3 nachten heb ik de vogels maar vast gezet in het nachthok  :( ze vonden het de eerste nacht maar niks maar tja met -10 buiten zitten vond ik maar niks

de laaste 2 nachten gingen ze er vanzelf in en waren ze ook niet meer zo boos

Woensdag was het echt bar en boos met die smerige oosten wind, toen heb ik zelfs de kwartels maar in het nachthok gestopt want die rilde het uit,in het nachthok wordt het ongeveer -3 en in de voliere een graagje of -8 maar met die oosten wind werd het gauw -12 en ik kon de wind er verder niet uit weren
Omdat het vandaag de halve dag gesneeuwt heeft hebben we nu ongeveer een cm of 5 op het dak liggen, daardoor straalt er veel kou vanaf het dak de voliere in, de vogels lijken er tot nu toe overdag nog niet veel last van te hebben

Gelukkig is het nu minder koud en lijkt de druivensuiker goed aan te slaan Rain oogt al weer wat vlotter en chika ook.
Die twee lijken de meeste last van de kou gehad te hebben
De kwartels gaan nog steeds lekker hun eigen gangetje en lijken het nu niet zo heel veel last te hebben van de kou

tot zover deze update.....

groetjes Larissa

smiley

Hallo Larissa

Hoe gaat het met King en de rest van je kleine valkjes ???
Je hebt mij een poosje niet gehoord ,dat komt omdat mijn pc ermee op was gehouden  >:(
Verder wil ik jouw vragen of je mij nog een keer je adres zou willen mailen .
Ik ben alles kwijt door die kapotte pc  :o ::)

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

*Manon*

hai hai,

Ja wat was het koud he de afgelopen weken.... hier zaten de valkjes nog wel lekker buiten.
Ze hadden de keus... naar binnen waar het boven nul was of buiten waar het vroor... sommigen zaten zelfs snachts gewoon buiten.... pfff en dat met die wind die hier zo lekker zijn gang kan gaan.... doe het ze niet na  :P

Dat duivensuiker geef jij dat omdat het winter is, of omdat je valkjes niet zo lekker in hun vel zaten?

Groetjes uit Denekamp

Larissa

Hey Manon

Dat druivensuiker gaf ik ze omdat het winter was en ik vond dat Rain en Chika wel een kleine energie stoot konden gebruiken die twee leken het zwaar te hebben met de extreme kou, het voordeel van een klein beetje druivensuiker in het water is ook dat het zo snel bevriest

Typ vanavond nog ff een update van de vogels binnen reageer dan ook ff in jou boekje

groetjes uit Goor  ;)

Larissa

Hey hey

zoals beloofd een kleine update van de binnen valkjes,

Luna en Coco zijn allebei hevig in de rui,  Luna ziet er niet uit op dit moment ze zit heel lelijk in haar veren en is nu ook weer begonnen met het weg halen van haar nieuwe buikveertjes, dit deed ze ook toen ze een nestje wou beginnen dus ik denk dat het van haar wel weer mag

Enjoy en Happy tja die twee zijn mekaar de laaste tijd een beetje aan het ontdekken, Enjoy kroelt Happy soms maar ze is wel een beetje een kat als het haar niet snel genoeg gaat dan begint ze te schreeuwen, of ze Enjoy wil aanmoedigen om op te schieten

King en Gipsy

Ach die lieverds hebben mekaar helemaal gevonden eten bij elkaar uit de voerbak en ze kroelen mekaar hevig, zo hevig dat er zo nu en dan een kuifveer rond dwarreld hier.
Doordat ze bijna de zelfde tekening hebben op de rug zijn ze soms moeilijk uit elkaar te halen, maar Gipsy heeft twee vlekjes in haar nek en King niet dus ik kan ze nu ook van uit de verte uit elkaar halen
King stapt nog steeds lief op als hij op de grond is geland maar in de kooi vertikt hij het om op de vinger te gaan zitten
Gipsy krijgt haar handtamheid weer helemaal terug en dat vindt ik onwijs leuk omdat ze toch redelijk verwildert was in de voliere en aangezien zei mijn eerste eigen gekweekte popje was heb ik er toch wel een aparte band mee

Pico en Joepy ach tja die oudjes daar valt niet veel bijzonders over te vertellen alleen dat Pico door zijn gestund weer 2 staartveren heeft geknakt dit ziet er uiteraad niet uit, Joepy zit net zo als Luna in de rui maar zo te zien lijkt zij er makkelijker er door heen te komen als Luna
Pico en Joepy zijn druk met aan het wipwappen maar zij mogen van mij geen nestje meer omdat ze er al twee hebben gehad

Tot zover deze binnen update

groetjes Larissa

☺ Pita ☺

Heeej larissa je kan tegen het bevriezen van het water een beetje druivensuiker er in doen ;)
Ook kan je als je flesjes gebruikt folie er om heen doen.
Of wat ook goed helpt die plastic bolletjes folie.
Ti's maar een idee :D
Groetjes Petra.

*Manon*

Wat een leuke update over je knapzakjes in huis Larissa  ;D

Super gaaf te lezen ook dat Gypsy en King een stelletje aan het worden zijn...
Nu maar hopen dat het met Enjoy en Happy ook snel wat gaat worden dan heb je zeker een aantal leuke koppeltjes in je bezit en gaat het de goede kant op  :D
Vind het zelf altijd een zorg minder als ze elkaar leuk gaan vinden en beginnen te koppelen.... vind het altijd zo'n stressig gedoe dat zoeken, wat wil je erbij zetten en de grootste vraag vaak.... waar en wanneer vind je die  ;)

Liefs Manon

Larissa

Hey hey

Geheel onverwachts is mij een koppeltje op het pad gekomen

Het betreft een koppeltje van Jacky, genaamd Angel en Bailey
De kweekster is Manon en deze stuurde mij dus ook een email of ik nog 2 valkjes kon opvangen in de voliere.

Eerst de hele email gelezen en ik heb zekers nog ruimte in de voliere dus ze waren welkom
Om het feit dat deze twee ras echte wipkippen zijn en dus ook regelmatig eitjes hebben, hopen we dat ze even een tijdje vergeten eitjes te leggen doordat ze in een nieuwe omgeving zitten en andere valkjes om zich heen hebben die ze eerst moeten verkennen
Uiteraad zullen ze nu eerst de twee jongen die ze hebben groot brengen en zodra die een nieuw huisje hebben en Jacky is er aan toe om afscheid te nemen dan komen ze hier heen

De foto's volgen allemaal vanzelf maar voor nu ff de bereking van het nieuwe koppeltje wat hier komt wonen

Moeder:bont cinnamon split voor witmasker (bailey)
Vader:witmasker split voor bont {X1:  cinnamon} {X2: gepareld} (Angel)

man afkomst:
13% witmasker cinnamon split voor bont
13% witmasker split voor bont {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
13% cinnamon split voor bont witmasker
13% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
13% bont witmasker cinnamon
13% bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
13% bont cinnamon split voor witmasker
13% bont split voor witmasker {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
13% witmasker cinnamon split voor bont
13% witmasker gepareld split voor bont
13% cinnamon split voor bont witmasker
13% gepareld split voor bont witmasker
13% bont witmasker cinnamon
13% bont witmasker gepareld
13% bont cinnamon split voor witmasker
13% bont gepareld split voor witmasker

Mocht ik de namen niet goed hebben geschreven of de pop en de man omgedraaid laat het me even weten dan

groetjes

Jacky

Hoi Larissa,

Het staat er helemaal goed :)

Super dat je mijn wipkipjes een goed huis wil geven :) Ik zie ze al bijna rondvliegen in je voliere :D

Larissa

Hey Jacky

Geniet nu nog maar lekker van je valkjes en neem rustig de tijd voor afscheid, zoals ik je aangaf ik heb geen haast.
Ja ik kan me voorstellen dat je ze al bijna rond ziet vliegen hier in de voliere  ;D

En ja zo kun je ze mooi blijven volgen en zoals ik je al zei uiteraad blijf ik je op de hoogte houden

groetjes Larissa

Manouk

Heej Laris..

Dus jij krijgt er weer twee mooierds bij... en dan komt er weer een bailey bij.. ;)
met de bailey hier gaat het prima hoor.. 92 gram van de week :P het word nog is een echte dikkerd.. Met hem en ridgey gaat het ook goed, slapen lekker tegen elkaar aan en kroelen ook regelmatig, dus ik zie hier wel de liefde opbloeien..
Hij probeert ook regelmatig mooie deuntjes voor haar te fluiten..
De valkjes buiten doen het ook allemaal prima, en ik denk dat het wel helemaal goed gaat deze winter.. ze zitten allemaal nog lekker in de veren volgens mij... ze fluiten wat minder vind ik, maar dat kan ook komen omdat gucci iets rustiger is geworden, de andere worden dan niet zo opgefokt door zijn geschreeuw :P

dat kereltje kan er wat van......

hoe is het bij jou met alle valkjes?? kunnen de nieuwe aanwinsten het goed vinden met de anderen...

liefs
Manouk

Larissa

Hey Manouk

Fijn om te lezen dat Bailey eindelijk boven de 90 gr is  ;D en ook leuk om te lezen dat hij zijn best doet voor Ridgey

De nieuwelingen hier hebben allemaal hun draai gevonden
Happy en Enjoy maken Coco soms het leven een beetje zuur maar Coco is nog steeds de  " Baas " in de kooi, King vindt Gipsy helemaal het einde en daar heb je ook weinig last van

Al met al geen slechte keus geweest deze mooie valkjes er bij te nemen

groetjessssss

Larissa

Hey hey

even een kleine update van deze kant.

De valkjes butien Chika,Spotje, Kees, Mientje en Rain zijn het oud en nieuw goed door gekomen
Ondanks dat hier veel vuurwerk werd afgeschoten zijn de vogels buiten lekker rustig gebleven.
De kwartels hadden er gelukkig ook geen last van.

De binnen vogels hadden er ook geen last van en zijn zelfs lekker gaan slapen  :o ja je leest het goed ze hebben geslapen.

Ik heb wel wat foto's gemaakt de laaste paar dagen maar niet echt veel, gipsy heeft in de kerstboom gezeten en ja ook daar heb ik maar een foto van gemaakt, onze kerstengel  :P :P

Op eerste kerstdag hebben we samen met Yaela en de hondjes (aiko en shinto) lekker een bos wandeling gemaakt in de sneeuw.

Dan nu de foto's

Van de week nog meer foto's van zowel binnen als de buiten valkjes.

groetjesssssss

maranda

hey zus

leuk foto's van jullie in de sneeuw
en gelukkig dat je vogels het vuurwerk hebben overleeft
wij ziijn druk op zoek hoor maar kan nog niks vinden

groetjes maranda je zussie