Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Larissa

hoi hoi
Na dat de grootste drie jongen zijn verhuist ben ik eens rustig rond gaan kijken voor een mooi popje voor Enjoy omdat Enjoy hele mooie (kans) split heeft had ik besloten om te kijken naar een ander popje als naar Gipsy.
Na een tijdje gezocht te hebben heb ik gisteren een heel mooi popje opkunnen halen in Nijmegen,

Happy wordt haar naam en zij is een
Witmasker Bonte split bronze Fallow

Zij wordt gekoppeld aan Enjoy die is Witmasker Bonte Cinnamon (kans) split Bronze Fallow X2 Opaline

En dit is dan de berekenig voor hen
Vader: Enjoy
Witmasker Bont Cinnamon split voor {X2:Opaline}
Moeder: Happy
Witmasker Bont split voor Bronze fallow

Nageslacht man:
25% Witmasker Bont split voor Bronze fallow {X1:Cinnamon}
25% Witmasker Bont split voor Bronze fallow {X1:Cinnamon} {X1:Opaline}
25% Witmasker Bont split voor {X1:Cinnamon}
25% Witmasker Bont split voor {X1:Cinnamon} {X1:Opaline}

Nageslacht pop:
25% Witmasker Bont Cinnamon split voor Bronze fallow
25% Witmasker Bont Cinnamon Opaline split voor Bronze fallow
25% Witmasker Bont Cinnamon
25% Witmasker Bont Cinnamon Opaline

Als Enjoy toch split Bronze Fallow is komt er uit

Vader: Enjoy
Witmasker Bont Cinnamon split voor Bronze fallow {X2:Opaline}
Moeder: Happy
Witmasker Bont split voor Bronze fallow

Nageslacht man:
12.5% Witmasker Bronze fallow Bont split voor {X1:Cinnamon}
12.5% Witmasker Bronze fallow Bont split voor {X1:Cinnamon} {X1:Opaline}
25% Witmasker Bont split voor Bronze fallow {X1:Cinnamon}
25% Witmasker Bont split voor Bronze fallow {X1:Cinnamon} {X1:Opaline}
12.5% Witmasker Bont split voor {X1:Cinnamon}
12.5% Witmasker Bont split voor {X1:Cinnamon} {X1:Opaline}

Nageslacht pop:
12.5% Witmasker Bronze fallow Bont Cinnamon
12.5% Witmasker Bronze fallow Bont Cinnamon Opaline
25% Witmasker Bont Cinnamon split voor Bronze fallow
25% Witmasker Bont Cinnamon Opaline split voor Bronze fallow
12.5% Witmasker Bont Cinnamon
12.5% Witmasker Bont Cinnamon Opaline

Nu ff de foto's van deze twee mooie wondertjes
Enjoy

Happy

Enjoy en Happy

Ze vinden mekaar al heel lief, zie ze regelmatig kroelen en bekvechten  :P

Nadat we in Nijmegen zijn geweest voor Happy zijn we door gereden naar Conny, daar zijn we heel erg hartelijk ontvangen en hebben we heerlijk koffie gekregen met wat lekkers er bij
Onze dochter had lekker Wicky gekregen met Liga er bij
Conny top bedankt  :D

Nadat we alles ophadde zijn we met King terug gereden met de grote pech dat we gewoon 2 uur in de file hebben gestaan en inplaats van om 19.00 thuis zouden zijn was het gewoon 21.00 :'( :censuur
De beide vogels hebben zich heel goed gehouden in de auto en lagen samen met de kleine meid heerlijk te slapen.
Eenmaal thuis heb ik ze gelijk over gezet in hun tijdelijke kooien Happy bij Enjoy, Coco, Luna en Breeze en King ging tijdelijk bij Joepy en Pico in, die waren hier uiteraad niet blij mee.  ::)

Vanmorgen eerst maar eens het hele spul los gelaten en Gipsy uit de voliere gevangen en na een tijdje heb ik haar bij King in de kooi gedaan
Het is de bedoeling dat hun gaan koppelen en dat we daar mooie donsjes van gaan krijgen

King is een Bont Cinnamon split X1 gepareld X1 Geelwang (kans)split Bronze Fallow

Gipsy is een Bont Cinnamon

De berekening is als volgt voor hun

Vader: King
Bont Cinnamon split voor Bronze fallow {X1:Opaline} {X1:Geelwang}

Moeder: Gipsy
Bont Cinnamon

Nageslacht man:
25% Bont Cinnamon split voor Bronze fallow {X1:Opaline} {X1:Geelwang}
25% Bont Cinnamon split voor Bronze fallow
25% Bont Cinnamon split voor {X1:Opaline} {X1:Geelwang}
25% Bont Cinnamon

Nageslacht pop:
25% Bont Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bronze fallow
25% Bont Cinnamon split voor Bronze fallow
25% Bont Cinnamon Opaline Geelwang
25% Bont Cinnamon

Mocht King geen split Bronze fallow zijn dan wordt het als volgt

Vader: King
Bont Cinnamon split voor {X1:Opaline} {X1:Geelwang}

Moeder: Gipsy
Bont Cinnamon

Nageslacht man:
50% Bont Cinnamon split voor {X1:Opaline} {X1:Geelwang}
50% Bont Cinnamon

Nageslacht pop:
50% Bont Cinnamon Opaline Geelwang
50% Bont Cinnamon

Ze zitten inmiddels lekker bij elkaar in de kooi en tja echt naar mekaar kijken durven ze nog niet maar wie weet wat er over een tijdje gebeurt

Foto's van King

En nu dan nog ff wat foto's van iedereen en alles

Zo dit was dan ff gauw een lange update van alles

groetjes

smiley

Hallo Larissa

Ik vond het ook erg leuk jullie weer te zien en ik ben blij dat het allemaal goed gaat met King en Happy.
Mooie up-date over je nieuwe valkjes en wat we in de toekomst van ze kunnen verwachten .
Het is hier een stuk stiller nu de beide mannetjes een huisje hebben .
Vind het wel enorm leuk dat ik King kan blijven volgen in jouw boekje  ;)
En dat zal ik ook zeker doen !!! veel plezier van jullie nieuwe aanwinsten ....

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

patty_dordtse valkjes

Super leuk dat je weer mooitjes erbij heb en ik zal duimen op split bronze fallow  ;D

super leuke foto's ook...
thnx voor je berichtje  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

maranda

hoi larissa

mooi foto's kom gauw een keertje langs om tekijken naar jullie nieuwe aanwinst

groetjes maranda

*Manon*

Men o men liep weer eens mega achter hier!!

Wat een mooie valkjes heb je erbij  :-*
En wat is Enjoy toch mooi als ik hem zo op de fotootjes zie....
Hij heeft ook een mooi popje gekregen en als je een beetje geluk hebt dan krijgen ze mooie zwaar bonte kindjes met fallow!!
gaaf hoor!!

Ook King is supergaaf... dacht al dat ie naar Gypsy zou gaan, las het bij Conny in haar boekje!!

Je hebt een mooi stel bij elkaar... fijn weekend!!

Liefs Manon

Larissa

Hoi hoi

Enjoy wordt met de dag knapper  :D en hij ziet Happy al helemaal zitten, fluit regelmatig een deuntje voor haar en biedt zo nu en dan zijn koppie aan
Happy snapt nog niet helemaal wat de bedoeling is maar dat zal wel goed komen.
Zodra ze los vliegen zoeken ze elkaar ook steeds op das best wel een mooi gezicht.

King en Gipsy zijn mekaar nu ook langzaam aan het onderzoeken, Gipsy heeft zich al twee keer laten kroelen door king maar ook hebben ze zo nu en dan ruzie  :o nie te zuinig wat kan Gipsy dan schreeuwen.

Coco en Luna zijn nu lekker in de rui en hebben heerlijk rust nu dat alle jongen weg zijn  :-\ wat een veren zeg  :P

Joepy en Pico heb ik betrapt op een wipwap maar die mogen niet meer die hebben 2 nesten gehad van het jaar  ::)

Breeze is uit eindelijk naar Maranda gegaan zodat Exit ook een lief maatje heeft, we wouden hem eerst zelf houden maar tja ik heb er al 8 in huis en maranda wou graag een tamme er bij voor Exit.
Ik een mooi huisje voor Breeze en Exit een mooi maatje er bij.....iedereen weer blij  ;D

Buiten zijn ze allemaal in de rui geweest en zijn ze best wel wat dikker geworden  :o maar dat mag ook wel voor de winter.
De eerste herfst storm hebben ze overleefd zonder in paniek te raken en daar ben ik heel blij om
'S Avonds gaan ze lekker allemaal tegen elkaar aan zitten of gaan ze het nachthok in tis aan hun de keus, de voliere zit nu helemaal dicht omdat we er achter kwamen dat de wind er opstond en dat vondt ik toch niet wat.

Voor zover deze update, van de week komen de nieuwe foto's

groetjes Larissa

Larissa

hey hey

Foto's laten nog ff opzich wachten omdat ik nu alles via een kleine laptop moet doen, waar je de foto's niet zo makkelijk op kunt bewerken  :-X

King en Gipsy hebben elkaar gevonden vanmorgen, ze vinden mekaar onwijs lief want waar Gipsy is is King en anders om ook.
Het hing al wel een beetje in de lucht want Gipsy heeft zich van de week een paar keer aangeboden om te kroelen alleen snapte King niet helemaal wat ze bedoelde
Vanmorgen echter wel en ze hebben dik een kwartier met elkaar lopen kroelen dit was een onwijs vertederend gezicht.  ;D ;D ;D

Enjoy slooft zich enorm uit voor Happy en zei heeft zoiets van vlieg op zeg, ze loopt er nog niet hard voor weg maar is er ook niet helemaal van onder de indruk zeg maar

Voor de rest zitten ze nu allemaal in de rui en moet eerlijk zeggen dat het een best raar gezicht is al die gekleurde veertjes door elkaar te zien liggen op de grond

Luna ziet er nu echt helemaal niet meer uit zo raar in haar verenpak dat zelfs Coco niet meer fluit voor haar (grrrr mannen)
Coco richt zich steeds meer op mij zodra hij mij hoort dan begint hij te fluiten, weet niet of ik daar wel zo blij mee ben

Joepy en Pico ach die zijn van de week met zijn tweetje best heftig geschrokken van het een of ander want Pico zijn staart veren zijn geknakt en en Joepy is er twee kwijt  :'(
Ook heeft Pico weer zijn schouders kapot gevlogen in de kooi en ik weet nu dus ook werkelijk niet meer wat ik hier aan moet doen omdat zodra het weer genezen is hij het ook weer kapot vliegt....denk dat een bezoekje aan VA geen kwaad kan

Spotje en Chika zitten lekker met elkaar in de voliere en hebben het onwijs naar hun zin

Het nieuwe koppeltje wat we zolang Kees en Mientje gedoopt hebben zijn al niet meer zo angstig als in het begin als we de voliere in stapte dus das een goed teken

Rain zit er soms een beetje verlaten bij maar ook zei kroelt regelmatig met Chika en het nieuwe mannetje volgens mij is zei drastisch op zoek naar een maatje maar ja het meiske moet nog ff een paaaaaaar maandjes wachten  ;)
De beide dames van deze heren laten het gelukkig wel toe en gaan soms er zelfs naast zitten dus er is gelukkig geen haat en nijd.

tot zover deze update

groetjessssssss

Larissa

17 november 2010, 20:12:46 #937 Last Edit: 19 november 2010, 19:40:22 by Larissa
Hey hey

Hier de foto's van de afgelopen week

King en Happy op hun nieuwe speeltje

King en Gipsy

Gipsy doet klok kijken

Breeze voor dat hij weg ging

Foto's van de vogels in de voliere

Spotje en Rain

Spotje en Chika  

Rain

Mientje en Kees

Allle 5 buiten

patty_dordtse valkjes

Leuke foto's heb je geplaatst  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Manouk

Geweldige foto...
en wat is breeze een mooierd geworden..,
Ook mooi groot geworden hoor... Je hebt er veel tijd en energie en gestoken en dat heeft zijn vruchten afgeworpen...

Ook de valkjes buiten zien er goed uit...

Ik heb ook van die bamboe matten gebruikt voor de voliere..
zag het bij jou en dacht wel een mooi en goed idee, zal dit genoeg de wind tegenhouden??
3 kanten van mij zijn al helemaal dicht en voor 3 andere zijden heb ik dit nu gehangen....

Bailey doet het nog erg goed...
ook eten :P hij word steeds forser.... ;)

groetjes
Manouk

Larissa

Hey Manouk

Bij ons houdt het genoeg wind tegen gelukkig niet alles omdat je anders zo'n muffe lucht er in krijgt omdat wij de 3 andere zijde's met plastic dicht hebben

Je zou eens in de voliere moeten gaan staan als het waait voel jij toch dan weet je dat het niet goed genoeg is voor je valkjes

Blij te horen dat Bailey steeds forser wordt hij mocht ook rustig nog een grammetje of 10 er bij hebben

Geef je Bailey een kroel van mij

XXX

Alexandra

zucht .... ben verliefd ..... op Rain ... en op mientje en kees maar waarvan ik niet wie wie is  ??? (op de foto mientje en kees de rechtse vogel)

Geweldig mooie valken heb je !!

groetjuhs

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Larissa

Hey Alexandra

Kees is het mannetje met donkere vleugels
Mientje is het popje Cinnamon opaline

groetjes Larissa

Alexandra

dan zal het wel kees zijn ...  ;) idd diegene met die mooie zwarte "vegen" over zijn vleugels ..

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

☺ Pita ☺

Mooie foto's hoor van je valkjes!!