Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Manouk

Heej heej Larissa...
Alles goed hier hoor..
De kleine heeft vanacht lekker bij  mij op de kamer geslapen..

Vanochtend was hij nog lekker rustig..
vanmiddag moest ik helaas werken, maar mijn vriend heeft nog een keertje bij Bailey gekeken of alles goed ging toen zat hij ook weer een beetje van de zaadjes te snoepen..
Dus dit lijkt wel goed te gaan...

Vandaag heb ik hem er heel even uit gehad en hij zit nu lekker rustig op de bankleuning zijn veertjes te poetsen..

Hij laat ook regelmatig een fluitje horen en ook reageerde hij op de valkjes buiten...

ook als ik hem roep of naar hem fluit, dan reageert hij op mij...

Ik geef hem lekker veel aandacht en hoop dat hij dan lekker tam word....

Nogmaals bedankt voor dit lieve valkje...

Liefs
Manouk

Larissa

Hey Manouk

Geweldig om te lezen dat Bailey zich al helemaal thuis voelt bij je, goed om te lezen dat hij de zaadjes heeft ontdekt

Fijn dat hij zo goed op je reageert en al lekker soms fluit

Groetjes Larissa

Manouk

Heej Larissa..

Ja het is een echte praatjesmaker...
Heb hem vanmorge een tijdje eruit gehad en hij heeft het huis al prima ontdekt..
Weet precies waar te vliegen en waar te landen.. (meestal dan)

Ook liet hij zich netjes weer in de kooi zetten,...

Het is wel een kleine boef en een slopertje :P nix is veilig als Bailey in de buurt komt :P

liefs
Manouk

Larissa

hey MAnouk

Ja ik had je gewaarschuwd dat het een klein boefje was, hoe gaat het vandaag met hem  ???

Groetjes Larissa

Manouk

Heej Laris..

Het gaat erg goed hoor.. hij begint al goed te wennen..
Reageert goed op  me als ik hem roep... begint ook al leuke melodietjes te componeren...

:P
verder vind ik hem echt heel erg aandoenlijk.. hij kan je zo lief aankijken en ik ben gewoon zo verliefd geworden op dit kleine mannetje....

Ook heb ik hem even op de weegschaal gehad en woog hij 83..
Ik denk dat het komt omdat hij natuurlijk weg is bij jou, hier moet wennen en dan is hij ook nog even uit de kooi geweest bij mij om te kijken hoe dit ging..
Strax wil ik hem nog even wegen, om te kijken of hij wat is aangekomen..
Ik zie hem elke keer nu wel goed zaadjes eten, dus dat gaat vast wel goed komen....... ;)

Ik zal snel even wat foto's proberen te plaatsen....

liefs
Manouk

Larissa

Hey Manouk

TJa dat hij weer iets zou afvallen dat had ik wel verwacht
Hoop wel dat hij gauw weer aankomt, ik weet het tis een lief aandoenlijk mannetje en die liedjes componeren heeft hij vast van zijn pap geerft want die kan dat ook zo verschrikkelijk erg  ;D ;D ;D ;D

breeze mist hem ook best wel, zit nu immers alleen in het kooitje

groetjes

Manouk

Arme Breeze :(

begint hij nu ook al wat zaadjes te pikken of nog steeds niet??
hier gaat goed hoor..
ben druk aan het oefenen met Bailey met op en afstappen... dat gaat erg goed...
Het is zeker een erg lief mannetje..
mocht hem zelfs vanmorgen heel even kroelen, maar toen vond hij het weer genoeg...

Het begin is er in ieder geval ;)

liefs
Manouk

Larissa

Hey Manouk

TJa Breeze zou Breeze nie zijn als hij het nog steeds vertikte om zaadjes te pikken  :'(
Maar ik heb hem vanmorgen over gezet naar de kooi bij paps en mams in en wat zie ik toch begint nu wel met pikke in de zaadjes bak  :o zal het begin er dan toch zijn nu

Gaaf joh dat Bailey zich al laat kroelen tis zeker een lief manneke maar met een sterk eigen willetje
Hoe gaat het met het eten van Bailey vreet hij je al arm  :P

Groetjes

Manouk

Hahaha eigenwijze vogeltjes uit dit nestje dus :P

Jah hij laat het de ene keer wel toe en de andere keer niet..
Je moet even doorzetten en als hij dan door heeft dat het wel lekker is, dan blijft hij rustig zitten..
Eten doet ie steeds meer, maar arm zal k er niet van worden.. :P
al vind ik het belangrijker dat mijn vogels eten hebben dan ik zelf :P ik zal eerder me laatste centen aan zaadjes uitgeven dan aan  een maaltijd voor mijzelf,
maar dat zal elke vogelliefhebber wel hebben :P

Maar het verschil met eten met de eerste dag is goed te zien ;)
eerst was het voorzichtig zaadjes pakken en nu is het ook flink hakken in de bak :P

ook heb ik hem gister gewoon even 1 zonnebloempitje gegeven,, (want die krijgen ze niet standaard) die heeft hij na veel proberen ook open gekregen, dus met de kleine zaadjes zal hij geen moeite meer hebben....

Verder doet hij het goed..
Kan lekker druk zijn... ik vind hem geweldig...

Hoop dat Breeze het nu ook gaat begrijpen....
voeren Coco en Luna niet meer nu dan?? omdat ze dat toen wel weer deden...

liefs

Larissa

Nope Breeze moet het helemaal zelf doen, Coco en Luna hebben nog nooit naar hem opgekeken  :( daarom ben ik hem uiteindelijk van armoe maar gaan pappen, hij vocht hard voor het voer van de ouders maar de drie oudsten waren hem steeds voor, en als ik de oudste uit het blok haalde dan gingen Coco en Luna ook er uit en lieten Breeze in de steek

MAar goed hij heeft nu 3 grote voorbeelden in die kooi zitten dus hoop dat hij nu snapt wat de bedoeling is

groetjes

Manouk

Arme kleine...
Nou hopen dat hij nu zijn best doet, want ook als ik hem zag.... dat is ook een mooi beestje... nog wel klein, maar gewoon ook erg indrukwekkend...
Komt misschien ook door mijn liefde voor bontjes..
Mijn Gaudi is ook zo...
Die kan je gewoon aan haar blik zien wat ze bedoeld...

Maarja we zullen allemaal duimen voor Breeze, maar ik denk dat het wel goedkomt als hij nu zaadjes aan het eten is..

liefs

Manouk

Ik zag staan in het dagboekje van Maranda..
Dat je schrijft dat Breeze bijna 8 weken is..
Maar ik denk dat je je vergist... Had gister al even terug gekeken en Bailey is 9 september geboren dus die is de 9e pas 8 weken...
Breeze is na net te hebben gekeken volgens mij van de 12e of de 13e.....

Dus ik denk dat je je vergist hebt..........
Sorry voor het verbeteren en miss. heb je het wel goed hoor, wou het alleen ff zeggen,...

Liefs

Larissa

hey Manouk

Klopt jij hebt gelijk Breeze is van 11 sept. dus die is pas 11 nov acht weken  :-[

Klein reken foutje

groetjes

Manouk

Heej Larissa..

Hoe is het met de kleine Breeze???

Met Bailey gaat het erg goed.. hij is weer mooi op gewicht is zelfs ietsjes zwaarder geworden, misschien verwen ik hem teveel..
Meestal is hij uit de kooi..
zit hij lekker op de stoel, of bij mij of op de bank...
Als hij honger krijgt of het zat is gaat hij zelf weer netjes zijn kooi in...
Ook fluit hij nog steeds erg lief... hij schreeuwt niet en bijt ook niet..
Echt een lieverdje dus.. ;)

groetjes
;D

Larissa

Hey Manouk

Geweldig dat Bailey al iets zwaarder is geworden, verwen hem maar goed hoor, dat kan hij nog wel gebruiken

Breeze is sinds gisteren ineens heel erg zaadjes gaan eten dat kleintje woog vanmorgen zomaar in eens 77 gr zonder pap gisteren avond

Ja ik weet dat hij nog steeds erg licht is voor zijn leeftijd maar met pap was hij altijd nog maar 73 gr, ondanks dat hij op 2 soms 3 voedingen per dag stond.

Breeze doet het ineesn heel goed en ben daarom super blij dat hij de zaadbak ontdekt heeft

groetjes Larissa