Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

*Manon*

Ja dat weet ik... het voordeel is wel dat Rico de zonparkiet al gewend is aan een valkje  :)
Ah je hoort het morgen wel denk ik  ;)

Larissa

Nou over een paar uurtjes zijn de nieuwe baasjes van Charley (ukkie) hier om te kroelen....ben stiekum wel een beetje blij dat hij nog nie weg gaat want het wordt een echte kroel kont.....zal hem best gaan missen  :-[

Gipsy komt steeds mooier in de veren en tis een pittig dametje...al hoe wel ze wel steeds de veiligheid van haar grote broer op zoekt....

Dit was ff gauw een updatetje misschien later vandaag meer anders al vast een super weekend toegewenst

groetjes

patty_dordtse valkjes

Hey larissa,

hoe is het gisteren gegaan met het aanstannde baasje van Charley... :-[

dikke knuffie
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Larissa

Hey All

Het is gisteren onwijs goed gegaan met de aanstaande baasjes van Charley(ukkie)...het zijn schatten van mensen en Charley had het erg naar zijn zin bij hun op de hand....hij was zich zelfs aan het poetsen en geluidjes maken
Nou ja betere klik had ik me niet kunnen voor stellen...
Ze hebben een schitterende zonparkiet (foto's ) van gezien gisteren...hij is inderdaad met een valkje opgegroeid dus zagen we het probleem niet om Charley straks direct bij Rico (zonparkiet) in de kooi te doen.
Ze waren gelijk verzot op Charley en vroegen honderd uit over zijn ouders en zijn karakter.
Tis een echte kroelkont en beschermd zijn zusje nog steeds goed.

Vanmiddag toen we de kooi ff los hadde staan omdat we hem aan het schoonmaken waren zagen we Charley naar boven klimmen en in de deur opening gaan zitten.  :o We hadde zoiets van ojjeeeee late we voorzichtig doen
En jaaaaaaaaaaaaaa hij sloeg zijn kleine vleugeltjes uit en vloog voorzichtig uit de kooi  ;D ;D ;D ;D dat was zo'n gaaf gezicht he...
Gipsy probeert in alles haar grote broer na te doen want ook zei is druk aan het oefenen met haar vleugels...ze zit soms op de stok maar kan haar evenwicht nog niet goed bewaren omdat ze nog veel staart veren mist.

Ze worden allebei schitterend mooi dus binnenkort weer een foto update plaatsen....

Tot zo ver deze update

patty_dordtse valkjes

ik zie het al helemaal voor me hoe jullie genoten hebben van de fladderende Charley

Gipsy daarmee komt het ook vast en zeker goed hoor...

ze moet maar goed op de broer letten hoe die het doet  ;D

:-*
jonge valkjes te koop

Larissa

hey Patty

Ja gipsy let heel goed op haar broer ze doet hem zelfs na
vanavond hing ze half in het tralies en sloeg haar vleugeltjes meerdere malen op en neer
Ik denk zelf dat het niet lang meer gaat duren voor dat ze ook weer waar die dinge voor zijn  ;)

groetjes Larissa

Paula

Citaat van: Larissa op 16 mei 2010, 22:02:02
Ik denk zelf dat het niet lang meer gaat duren voor dat ze ook weer waar die dinge voor zijn  ;)

Nou, en anders geef je Gipsy toch vliegles!  ;)
Heb ik ook ooit bij een van mijn kakariki jongen gedaan. Dat is echt kei leuk!  :D (zie filmpje)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Larissa

Hey Paula

Wat een gaaf gezicht joh.....zo mooi zo als truuske bij jou op de handen land  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

En ja als gipsy het nie onder de knie krijgt jaaaaaa dan gaan we maar dat proberen wat jij liet zien

Thnx voor die tip

groetjes Larissa

Larissa

19 mei 2010, 22:11:34 #503 Last Edit: 19 mei 2010, 23:12:12 by Larissa
Hey Hey

Charley en Gipsy zijn allebei bezig met het stunt vliegen  ;D
Zodra ik het deurtje van de kooi los zet komen ze naar boven geklommen en gaan ze in het deurtje zitten....als je dan een paar tellen wacht gaat eerst Charley en dan Gipsy

Charley slaat eerst een paar keer met zijn vleugels en zet zich dan af...tis een heel gaaf gezicht
Gipsy twijfelt soms nog een beetje en heeft enkels een aanmoediging nodig maar ook zei komt dan aan gefladdert...

Ze hebben gisteren voor het eerst het speeltoestel ondekt op de salon tafel....

Omdat ze niet aankomen en niet afvalde had ik een topic geopent op handopfok daar wou ik naar 5 voedingen gaan  want ik vondt ze laag in gewicht.... Charley weegt nu 82 en Gipsy 75 ondanks dat ze 36 dagen zijn vindt ik dit te laag in gewicht ze zaten nog op 4 voedingen....Euhhh ze zijn nu bijna 6 weken en ik heb ze beetje te veel verwend...dus ga ik af bouwe naar 3 voedingen...in de hoop dat ze het voer weten te vinden en hun buikjes rond gaan eten.
Ze krijgen nu ook trosgierst en een bakje rul ei voer maar ze spelen er alleen nog maar beetje mee
Water staat ook in het kooitje maar Gipsy vindt het leuk om daar in te gaan staan dus daar gaan we maar eens ff een andere oplossing voor bedenken.
Omdat Gipsy nog niet alle rug veertjes heeft dank zij het gepluk heb ik de warmte lamp er nog boven hangen maar bouw het wel af, door hem steeds iets hoger te hangen zodat ze aan de kamer tempratuur kunnen wennen.
In het weekend wou ik ze ff bij 1 koppeltje in zetten om te kijken of ze willen leren hoe ze zaadjes moeten eten want de weken vliegen om ze mogen wel een keertje zelfstandig worden....

Morgen zal ik ff foto's plaatsen

groetjessssssssssss

Saar

patty_dordtse valkjes

wat een lieffie's al weer geworden zo zijn ze nog een donsje en opeens doen ze al stuntvliegen en klauteren  ;D

dikke knuffie :-*
jonge valkjes te koop

Larissa

hey Saar en Patty

Ja zekers ze zijn lief....
Gipsy wordt wel een pittig dametje zo zeg wat een eigenwijsje soms

En ja de tijd gaat zekers hard.....ze waren ooooo zo klein en lief pluizig geel en nu al weer zo groot....waar blijft die tijd

groetjesssssssss

Caroline

Ze doen het echt super!!

Lieve foto's!!  :-*

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

Het eerste wildkleurtje is nu ook een feit..het oudste jong van Pico en Joepy begint een donker grijs kuifje te krijgen  ;D ;D
Het jongste jong baart me nog wel wat zorgen want het lijkt dat deze wat gaat achter lopen maar het kan ook nog steeds goed gaan

groetjesssssssss

@Caroline

Ja ze doen het goed he....ben er ook onwijs trots op ze zitten sinds gistere bij pa en ma en Charley doet al druk mee met zaadjes pikken  ;D ze waren vanmorgen allebei maar 1 gram verloren dus so far so good