Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Larissa

Hey hey

Om half twaalf heb ik telefoon gehad, moest het ff op me in laten werken want wordt er niet vrolijk van

Uit de sectie van het dode jong was alleen maar gekomen een dikke (vergrote) lever en milt.
Het kleine jong Hera heeft het afgelopen nacht heel benauwd gehad en de VA had direct haar twijfels of hera de morgen wel zou halen, dit was dus helaas niet het geval. Hera is daar in de loop van de nacht gestorven, zo doende heeft ze vanmorgen gelijk sectie verricht op Hera.
Daar kwam ook uit dat deze een dikke lever en milt had, plus een eencellig zwemdiertje in de darmen, dit is dus de reden dat alle jongen plotsklaps overlijden. Dit wordt over gegeven door de ouders dus daar krijg ik een antibiotica kuurtje voor.
Alle eitjes die ik nog had kan ik weg gooien omdat die jongen naar alle waarschijnlijkheid ook besmet zijn en ze alleen maar een lijdens weg gaan krijgen.

Maar ze had nog meer gevonden en daar schrok ik wel heel erg van, de papegaaienziekte zit er dus ook bij.
Ook hier ga ik een kuur voor krijgen, voor alle valkjes.

Voorlopig komt er hier geen nieuwe meer bij en alles wat hier zit blijft hier zitten tot dat ik weet dat het allemaal onder controle is, in een vroeg stadium is het dus goed te helpen met een kuurtje.

Vanmiddag rond 4 uur kan ik Spotje, Chika en Devon weer op halen, dan ga ik ook gelijk even vragen hoe het zit met de jongen van vorig jaar

Groetjes een gebroken Laris
:'( :'( :'( :'( :'( :'(

Rianne

Wat vreselijk, ik weet er helaas alles van... :'(
Nadat bij mijn valkjes de diagnose gesteld was (er gingen er achter elkaar 2 dood), heb ik ze allemaal uit de voliere gehaald en alles ontsmet. In die periode heb ik ze ook medicatie gegeven. Gelukkig is er daarna geen valk meer ziek geweest.
Het zal even slikken zijn om die eitjes zo weg te halen, maar het is beter zo. Er was toch geen volwassen valk overleden?

Cherro

Och jezus Larissa, wat erg! :(

Kan me voorstellen dat je er ff flink kapot van bent!
Gelukkig ben je er op tijd bij en hopelijk gaat alle AB zn werk doen zodat je zo snel mogelijk alles weer gezond en wel mag hebben zitten.

Dikke  :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Larissa

Hey Rianne

Nee er zijn nog geen volwassen valkjes dood gegaan, alleen nog maar jongen.
Welles waar van 7 weken en 4 weken maar we weten nu wat er aan de hand is en wat te doen.

dan de eitjes maar gewoon weg doen hoe spijtig ook mijn volwassen valkjes gaan nu gewoon ff voor.

WEet jij zo of ze na de medicatie nog gestest moeten worden, ben dat vergeten te vragen vanmorgen  :-[

@cherro,
Ben ook zelf blij dat ik toch niet langer gewacht heb anders was het leed niet te over zien geweest

:-*

Rianne

Ik heb dat zelf ook nooit gevraagd eigenlijk... wel de kuur goed gegeven en af gemaakt. Even een belletje voor zekerheid?
Het is bij mij al een paar jaar terug, als ik op onze website kijk is het december 2007 geweest.

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Wat zal je geschrokken zijn zeg en de papegaaienziekte  ???

jammer dat je de oorzaak niet kan achterhalen van wie wat en waarvandaan komt zeg chips...

Gelukkig weet je nu waar de kleintjes aan zijn overleden en dat ze nu allemaal een kuur krijgen en hopen dat het snel weg is...

sterkte  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Rianne

Ppgz kan lang sluimeren bij vogels, het is niet per se zo dat het valkje wat je als laatst kocht, het heeft meegenomen naar jou. Ik ben er ook nooit achter gekomen, wel vermoedens maar daar heb je niks aan.

Larissa

hey all

Thnx voor de antwoorden, tja vermoedens zijn er wel maar niet van me eigen aangeschafte valkjes.

Maar goed ga nu de valkjes weer ff ophalen en ga ff overleggen met de VA wat wijsheid is

groetjes

*Esther*

Jeej wat zal je geschrokken zijn!

Gelukkig is het eea goed te behandelen.
Denk je ook aan je eigen gezondheid? PGGZ is ook voor mensen een ernstige ziekte.
Verschijnselen zijn die van griep, maar dan erger, uitdroging, last vd longen, zere nek, en ijskoud zijn, en veel zweten (koorts).

gr Esther

smiley

1 juli 2011, 15:37:11 #1719 Last Edit: 1 juli 2011, 15:39:29 by smiley
Hallo Larissa

Het is een vreselijke uitslag ,en ondanks het te behandelen is is het een regelrechte ramp.
Ik vind het dan ook heel erg voor jou en je valkjes ,het lijkt wel of iedereen ergens mee zit dit jaar !!
Veel kwekers hebben problemen ,en de meest vreemde dingen komen tevoorschijn .
Veel sterkte en ik voel met je mee  :'( :'(

Dikke knuffel uit Rotterdam

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Pf heftig hoor, wat Esther aankaartte dacht ik ook al aan.
Ik weet niet of je zelf ook onderzocht moet worden?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

TheaV

Mag dan de uitslag bekend zijn en de onzekerheid weg zijn .....
Het is en blijft zwaar sh.t en  :censuur!!
We kunnen wel denken hoe jij je voelt, maar weten doen alleen die die het hebben mee gemaakt!
Ik ga nu duimen als nog nooit tevoren voor jou!
En hopen dat er suc6 geboekt gaat worden met de med.
Zonde van de eitjes, maar goed voor de birdie's!!!
Kop op en dikke knuf!!!!
Laat dit je niet doen stoppen...!
Er komen vast weer mooie momenten?????

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,dit is niet leuk meer.
Maar gelukkig kan er nu wel behandeld worden en hoeft er niet gegist te worden.
Sterkte met het verlies van de kleintjes.
Hopelijk gaan de medicaties snel aanslaan.

Heel veel succes en sterkte met dit alles !!  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Larissa

Hey All

Thnx voor de lieve woorden en gedachte's.

Ik ga maandag morgen voor de zekerheid de huisarts bellen voor me dochtertje en over leggen voor ons zelfs wat wijsheid is, zei heeft nu dus ook een voliere verbod gekregen van me.

Godzijdank zijn we er optijd bij en de medicatie is inmiddels gestart.
Eerst gaan we 45 dagen kuren met doxycycline-hycl.50% voor de papegaaienziekte
Daarna gaan we 7 - 10 dagen kuren met rozinol 2.5% voor de zwemdiertjes.
In bedeide gevallen is mij aan geraden om handschoenen te dragen bij het klaar maken

Ik heb daarnaast Halamid-d gekocht (disinfectie middel) om de kweekkooien, broedblokken en andere kooien en voliere schoon te maken, ook hier moet ik handschoenen voor aan doen want dit spul is nogal heftig zeg maar.

Als we beide kuren hebben gehad dan gaan ze opnieuw naar de VA om te kijken of ze schoon zijn

En inderdaad heb ik het wel even helemaal gehad met deze mooie hobby, maar ook ik weet dat er bij elke kweker wel eens wat gebeurt en dit niet de reden gaat zijn dat ik het boeltje er bij neer gooi

:-* :-*

*Manon*

Hoi hoi!!

Het kan wel een jaar duren voor de papegaaienziekte uit je voliere en/of huis is... de stofdeeltjes kunnen lang blijven fladderen..

Het is dan ook niet aan te raden om binnen korte tijd nieuwe valkjes aan te schaffen, want dan kun je een gezond valkje kopen, maar die kan alsnog na een half jaar besmet raken met deze ziekte.

Ik zou zeker na een tijd wat valkjes laten testen...
Ik ga met Doris naar een vogelarts in Alstätte... deze is goedkoper met testen dan in Nederland en net zo goed!
Het is maar een tip!

Liefs Manon