Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Larissa

Het f-nest Fee en Figo lijken heel mooi te worden fluit mocht 1 van hun twee zo mooi worden als ik hoop dan blijft 1 vna de twee hier
om als maatje voor Pearl te gaan dienen.

Flupke,Figo en Fee

En dan nu het jong van Bailey en Angel, geboren in de voliere...en niet verwacht dat deze het zou gaan redden de eerste dagen
Eerst had ik het bij Coco en luna liggen maar daar kwam het echt niet mee met die grote Lummels, toen moest ik een risico (gok) gaan nemen
het jong over leggen naar Chika en Spotje en dan maar hopen op het beste.....godzijdank...Chika en Spotje pikken het goed op en de kleine is super gevoed.
Het eerst eitje is ook begonnen met tikken bij C&S

Gigi

knuffel

Larissa

Hey hey

Sorry voor het offtopic gaan maar zit beetje met me handen in het haar

Hey hey

Ik heb nu tocxh echt hulp nodig bij natuurbroed van de kwartels
vanmiddag toen ik terug kwam van me werk en me dochter op halen van school zag ik een eitje van de kwartels
door midden liggen in de voliere, ik had zoiets van ojeeeeeeee
Helaas dit jong is er al niet meer lag dood bij het nest van de ouders, maar nu komt het
De kleine had geen boven snavel meer, deze leek er compleet af gebeten 

Zullen de valkjes dit doen of het kwartel mannetje
en wat raden jullie mij nu aan, mannetje er uit of valkjes zolang ff ergens onder brengen

Cherro

Pfff dat is een moeilijke vraag.
Ik heb zelf niets aan ervaring met kwartels en of het mogelijk is dat zij dit er af kunnen bijten. Misschien voordeel van de twijfel en zowel man als valkjes er ff uit?

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Larissa

dan nu de foto's van de geplukte jongen

Daja heeft zelfs blauwe plekken op de rug

Bij devon zie je wel grote plekken van oud bloed zitten maar nog nie zo extreem als Daja

Zelfs kleine dusty moet er aan geloven

De gewichten zijn goed Daja 118 Devon 116 en Dusty 103 gr

Wat denken jullie nog even aankijken of toch in grijpen ???

smiley

hallo Larissa

Ik zou ingrijpen ,maar alleen als ze nog de goede leeftijd hebben om te pappen ..
Want hoe ouder hoe moeilijker het gaat zoals je zelf wel weet .
Ze zien wel blauw hier en daar en dat moet toch ook pijn doen lijkt mij  :o.
Dus als het kan doen is mijn mening !!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Larissa

Hey Conny

Ze zijn 2 juni 4 weken dus dat kan nog, en ja dit lijkt me ook zelf zeer pijnlijk voor de jongen.
Ik weet wel dat vader  plukt, maar zo erg heb ik het zelf nog nie mee gemaakt vandaar dat ik ook advies vroeg
Te doen is het zeker ze wegen genoeg,

Heel erg bedankt

Larissa

Hoi hoi

Vanmorgen in alle vroegte papa Kees er uit gehaald en toen begon het duimen draaien in de hoop dat Mientje verder ging voeden
Helaas tussen de middag bleek dat de kleintjes nog niet gevoedt waren, heb het verder niet meer af gewacht heb de kleintjes naar
binnen gehaald en een beetje pap aan gemaakt en gevoerd.

Kees en mientje zitten inmiddels gezellig weer in de voliere en de kleintjes liggen lekker warm in de kooi bij Jace

Groetjes

maranda

hey zus

dus je hebt het opnieuw  druk met het pappen van de vogels

hoop dat het goed komt

groetjes maranda

Cherro

Denk dat je er zeker goed aan gedaan hebt.
Jammer dat het zo moet idd, maar voor de ukken is t beter ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Larissa

Daarom de jongen moeten nu gaan wennen aan de spuit en aan de geluiden in huis, overal reageren ze nu nog op met geblaas en geschreeuw.....zo'n grappig gezicht.

En tja bent er wel ff druk mee maar ja wat moet je anders dan

groetjes Larissa

wiesje73

lukt het een beetje met het pappen?
dit is idd de beste oplossing al dat gepluk ook steeds.
wens je heel veel su6 met het pappen maar dat gaat jou vast goed af ;D

groetjesssss

Larissa

Hey Wiesje

Het pappen gaat hier nog niet echt lekker, jongen zijn vooral bang als ik de hand in de kooi steek...pap ze nu dus maar iets vaker op de dag met minder om aan het aantal ml te komen wat ze mogen hebben, in de hoop dat het binnen kort beter gaat

Ik verwacht ook geen wonderen van hen hoor ze zitten pas 9 uurtje zonder de ouwelui.....

Thnx meid voor het s6 wensen

Laris

Larissa

Door al het gedoe met het d-nest...had ik vanmiddag helemaal vergeten te vertellen
dat het eerste donsje van Chika en Spotje vandaag geboren is,  feestje dit donsje is op de 21ste dag uit zijn/haar eitje gekropen
nummertje 2 is in middels ook al onderweg het piept en tikt er vrolijk op los.
Het pleegdonsje lijkt een kleine achterstand te hebben...vindt hem nog al klein vergeleken bij het 1e jong van Chika en Spotje...

Net bij het verschonen van het voer bij Coco en Luna schrok Luna ergens van en schoot ze langs mij heen de schuur in..... >:( godzijdank
had ik de schuurdeur dicht anders was ze geheid naar buiten gevlogen en was het bye bye geweest.
Nu hoop ik alleen maar dat me meiske van de schrik bekomen is en weer netjes op haar drie jongen gaat zitten en voeren......

Voor de rest gaat het wel goed met alle valkjes......

knuffel

Larissa

Hey hey

Vanmorgen lag donsje twee nog nat bij Chika en Spotje, die is dus afgelopen nacht geboren.....met de d-tjes gaat alles oke
De F-jes worden nu ff wat minder gevoed vermoedt dat Luna de schrik van gisteren nog niet helemaal verwerkt heeft

groetjes

*Yvon

Hoi hoi

Vond iemand maar eens een remedie tegen het plukken.  :-\
Hoe gaat het nu met het pappen ?
Gefeliciteerd met de nieuwe donsjes.  :D

Groetjesssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >