Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Manouk

jah zal wel leuk zijn...
wij als beginnende en de valkjes als beginnende.. is altijd spannend.
Is dit voor jou ook de eerste keer dat je eitjes hebt van vogels??
of heb jij het al eerder meegemaakt??

groetjes

Larissa

Heejjj

Nee dit is ook ons eerste keer...zowel van de vogels als van mij
Ik vindt het echt enorm spannend hoor omdat je zelf niet goed weet wanneer in te grijpen

Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ze je hier op het forum donders goed helpen op het moment dat je hulp nodig bent  ;D

Ik ga nu met me dochtertje en man sinterklaas vieren op mijn man zijn werk

Schrijf later vanavond nog wel ff wat in het boekje

groetjes

Manouk

dat is goed..
jah dan zijn we allemaal beginnelingen..
veel plezier vandaag..
ik zal vanavond ook nog wel even aanwezig zijn (wel erg laat)

jah hier op het forum zijn ze gelukkig erg behulpzaam..
lijkt wel of we hier 1 grote valkenfamilie erbij hebben gekregen..

kuskus

Dierenfreackske

Hoi, wat spannend he, de eerste keer eitjes, vorige zomer was voor mij ook de eerste keer dat ze eitjes hadden, en donsjes  :D :D  en ik moet zeggen , het viel wel mee zo de eerste keer die donsjes te zien opgroeien he,spannend hoor! Grtjs. Ann



Larissa

Hoi Ann

Ja het is heel spannend de eerste keer eitjes ook voor de vogels
Mijn mannetje heeft toch vanavond even op de eitjes gezeten misschien dat hij nu ook de smaak te pakken krijgt...afwachten dus

Ik hoop dat onze Joepy het goed voor elkaar krijgt het op voeden van donsjes als onze Pico niet mee gaat helpen

We moeten nog een paar nachtjes slapen en dan zijn jullie de eerste die het weten of we wel of geen donsjes hebben


groetjes Larissa en
de aanstaande ouders  ;)

Larissa

Hey

Vandaag heeft onze pico zich van de goeie kant laten zien en toch wel 10 min op de eitjes gezeten
Joepy heeft daar gelijk gebruik van gemaakt en zich eens goed gedaan aan de zaadjes en ei voer

Ze heeft zelfs even haar vleugeltjes kunnen strekken dit was echter niet zolang omdat pico de eitjes inmiddels weer verlaten had..... :-\

Ze zit er inmiddels al weer de hele avond er op en zo te zien vindt pico het allemaal wel best die bewaaktde ingang van het broedblok ...... :-X

groetjes Larissa

Manouk

Heej Larissa..
misschien krijgt Pico de smaak nu wel te pakken en gaat hij er vaker op..
Ik heb sinds gister ook de blokken erin gedaan en ik hoop maar dat ze er naar gaat kijken.. want nu heeft ze er eigenlijk nog niet naar omgekeken..

maar dat komt vast wel..
groetjes
Manouk

Larissa

Hey Manouk

Hier verliep de inspectie van het broedblok ook niet geheel volgens planning hoor

Eerst joepy die dat blok onderzocht toen Pico
Later wou joepy er niets meer van weten en pico wel
en nu is joepy er niet meer uit te krijgen en pico kijkt er niet meer naar om

Dus tja.....rare vogels soms hoor  ;)

kuskus

Charlotta

Ik vind het mooie vogels die je hebt!

Larissa

Hey Beaudien

Bedankt voor je compliment  :D

groetjes

Manouk

heej jij bent nog wakker zo te lezen ;)
ik las dat je mijt hebt bij je valkjes?? hoop dat dit geen kwaad kan met de eitjes en alles,...
hoe gaat het verder daar??
doet Pico nog een beetje zijn best of laat hij het Joepy nog steeds alleen opknappen
wat een vent he... wij als vrouw zijnde hadden zo'n vent allang op straat gezet hahaha..

groetjes

Larissa

Hey

Volgens de VA kon het geen kwaad maar tja we moeten afwachten
En pico laat joepy het nog steeds alleen opknappen en ja het had mijn man nie moete weze ik had hem uit de kooi gezet  :P

Hier gaat alles voor de rest wel goed en hoest bij jou en de valkjes ?

groetjes

Manouk

ja het gaat goed.. nog steeds niet in het blok geweest, maarja dwingen kan ik ze ook niet..dus ik wacht rustig af wat ze zelf willen gaan doen.. ;)


maar verder gaat het met mij ook prima..

bijna donsjestijd voor jou (hopelijk dan) ;) maar komt ook vast goed..

groetjes
Manouk

Larissa

Hey Lieve lezers

Ik ben bang dat dit nestje niet tot uitkomen komt
Het lijkt net of onze Joepy de brui er aan gegeven heeft ze is meer uit het blok als in het blok........ :o

Ook haar ontlasting begint er weer normaal uit te zien nou weet ik niet of dit een normale gang van zaken is maar het lijkt me niet dus tja.....toen ze er even af was en ik voorzichtig voelde of de eitjes nog warm waren, waren deze al redelijk afgekoeld. :-\

We laten de eitjes nog maar een paar dagen liggen in de hoop dat alles goed gaat maar we zien het somber in

groetjes

Charlotta