Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Tamireya

wat en kleine fruttels, schattig  ;D

Gefeliciteerd nog met de rest van je donsjes.

Ik hoop dat het toch noch goed gaat komen met Erra.

groetjes

*Yvon

Hoi hoi

Zo....... gefeliciteerd met de kleintjes !!  :D
Ik loop een beetje heel erg achter.  :-[
Maar zag en las dat je mooie lieve donsjes hebt.
Hopelijk komt het met het kleintje ook goed.

Groetjesssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Larissa

Hey Yvon

Ik hoop het ook , kijk morgen vroeg wel of de kleine Erra nu ook gevoed is...oww hoop het zo....
Rain zit nu binnen in huis samen met Cloud....hoop dat die elkaar heel lief gaan vinden

groetjes Larissa

carco

Gefeliciteerd nog met je donsjes :D
Ik hoop dat het toch goedkomt met de kleine Erra.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

TheaV

Ik ben alweer aan het duimen en  hoop dat het goed komt.....
:-*

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Larissa

Hoi hoi

Erra is er nog steeds, wel heb ik Erra overgelegt naar Luna en Coco, de andere donsje drukken Erra weg richting de staart van de vader waardoor het kleintje dus redeiljk koud komt te liggen aangezien het hier de afgelopen 2 nachten gevroren heeft  :-\
Bij luna ligt Erra veilig op/ tegen de eitjes en wordt daar dus ook goed warm gehouden en gevoed, Als Erra het aankan dan gaat ie vlak voor het uit komen van de jongen van Coco en Luna weer terug zodat ie sterk genoeg is om tegen de andere op te boksen,

De andere drie donsjes gaan als een speer....en ook het 4de eitje is nu aan het verkleuren....net zo als de andere eitjes van Kees en Mientje, dit ga ik zekers goed in de gaten houden

groetjes

motherof2beautys

Want een spannende tijd bij jou nu zeg :o

Ik hoop dat alles goed komt met de kleine erra en dat je andere valkenkoppel er maar goed voor blijft zorgen

groetjes diana

Larissa

Hoi Diana

Dit koppel heeft mij vorig jaar al bewezen goed te kunnen zorgen voor pleegeitjes en donsje, ik heb er wel vertrouwen in maar als er toch was is met de kleine dons dan gaan ook Coco en Luna het niet verzorgen, maar dat is de mindere kant van het kweken

Uitaard hoop ik met heel me hard dat het goed komt, zo is elke dag er weer eentje

groetjes Larissa

Caroline 1569

Caroline

Hoe is het met kleine Erra ... voeren ze het wel ondanks dat ze zelf nog geen jongen hebben??

Ik duim heel hard voor je ....

Lieve foto's!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

Hoi Caroline

Ze voeren Erra wel maar nog niet optimaal,
Is het misschien een raar idee om Erra alleen voor de nacht over te leggen zolang het hier zo koud bliijft..vannacht weer -3 voorspelt
Ik heb net nog ff gekeken en Erra ligt lekker warm bij Luna onder de vleugels
Mientje heeft zwaar moeite met de 2 eitjes en 3 donsjes, nou vermoedt ik dat Kees gisteren nacht ook al niet meer in het blok heeft gezeten
en dat Erra dus naast Mientje heeft gelegen en vanochtend Kees er dus bij in gekomen is om te voeden....
Godzijdank gaan de tempraturen van de week omhoog want ja aan komend weekend verwacht ik ook de jongen van Coco en Luna en die hebben zelf ook al
5 eitjes liggen

Dus beetje Dilema....aan deze kant

groetjes

Gerdy

mijn duimen draaien voor kleine Erra

Wat heb je met Erra gedaan ? heb je haar overgelegd?

gr Gerdy

Larissa

Hoi Gery

Ja Erra heb ik over gelegt naar Luna, sinds 5-5 al omdat ik  het kleintje super koud had gevonden, en doordat het ukkie zo koud was niet voldoende bedelde bij de ouders vergeleken met de drie warme donsjes.

Bij coco en Luna zijn nog geen jongen, maar ze voeden Erra wel maar nog niet optimaal, dus geen mooi gevulde krob maar een klein beetje voeding in de krob.
Wist me zo gauw ook ff geen raad  :-[

En waarom ik het me afvroeg of het raar was om alleen Erra over te leggen savonds omdat ik het raar vondt dat mientje zo aan het worstelen was met de eitjes vanavond...want Erra was nog maar een paar uur oud en werd al gevoed... dus mijn vermoeden was dat Mientje net neit groot genoeg is om en 4 donsjes en 2 eitjes alleen onder haar te hebben.
Haar vent zat niet in het blok vanavond.... maar gezellig op stok.

Hoop dat je het een beetje snapt,

groetjes Larissa

Landiej

Lastig, die lage temperaturen 's nachts. Vooral omdat het verschil met overdag zo groot is :-\

Jij was nog laat op vannacht zie ik! :o :P

Caroline

Ik was er al bang voor, als valkjes nog geen jongen hebben of eitjes die elk moment uitkomen heb je grote kans dat ze een pleeg donsje nog niet of niet goed gaan voeren.  :-\

In principe moet een valkje wel 4 donsjes en 2 eitjes warm kunnen houden in haar eentje, een MAN hoort de nacht gewoon op stok te zitten, het is standaard dat er maar 1 ouder in het blok zit al broeden ze soms overdag voor de gezelligheid mee.  ;)

Alleen voor de nacht overleggen bij Coco en Luna zou ik niet doen, dan heb je grote kans dat één van beide koppels het straks niet meer accepteert als je het maar op en neer blijft leggen.

Ik zou eerder één van de eitjes van Mientje onder Luna leggen. Degene die ongeveer tegelijk uit komt met de eitjes van Luna zelf.

Of zijn beide eitjes niet bevrucht?? In dat geval zou ik ze allebei weg halen en Erra lekker bij grote broers en zussen leggen.  ;)

Ik heb hier het P-nest, 5 jongen, Pancho, de jongste is 3 dagen jonger dan jong  4 en zelfs 8 dagen jonger dan de oudste. Pancho was 2 dagen oud toen de ouders overdag de hele dag uit het blok gingen en alleen nog kwamen voeren. Pancho ligt sindsdien onder de vleugeltjes van de grote jongen en heeft het nooit koud gehad, dit is zoals het hoort, instinct. Panco is nu 2 1/2 week en ligt nog steeds helemaal onder de grote lummels. Ik ben hem of har steeds kwijt.  ::)

Mocht Erra steeds koud blijven liggen en weinig tot geen eten krijgen kan het best zo zijn dat het wat mankeert en gewoon niet mee kan met de rest, misschien bedelt het wel niet genoeg of voelen de anderen het aan dat het niet gezond is.

Ik duim voor je kleintje.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.