Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Larissa

Hoi Caroline

Heel erg bedankt voor de tip, ik heb er drie in 1 hoekje gevonden en 1tje er kort bij dus hoop dat ze ze allemaal netjes in het hoekje gelegt worden.
Ik heb een soort kippenbakje er staan met water, zijn ze zo klein dat ze tusse voliere gaas door komen dan  ???
want dan moet ik de deur nog ff dicht maken

groetjes Larissa

Caroline 1569

Larissa

Ligt er aan hoe groot jou gaatjes zijn maar bij mij konden ze er door 2x2cm.
Groetjes Caroline 1569

Larissa

ojeee nu moet ik ff denken hoor...volgens mij was het 19*19*1.45

dus de hokjes van het gaas zijn 19 mm bij 19 mm zie handtekening foto

Caroline 1569

Ik zou het als ze op de eitjes blijven toch maar een randje dicht maken.
Meer zo'n knoeirand van +/- 10 cm.
Maar kijk eerst of ze er wel op willen broeden.
Groetjes Caroline 1569

Larissa

Oke ik zal het even in de gaten gaan houde,desnoods maak ik hem voor de zekerheid ff dicht kan geen kwaad.

Ik neem aan dat de hen gewoon broed ? heb daar totaal geen ervaring mee hoor
super bedankt voor de tips en hulp

☺ Pita ☺

Baby kwartels zijn zo groot als een grote hommel dus gaan door bijna heen :D
Grote kieren en gaten dicht maken dus.
Leuke jongen heb je trouwens zitten ben al een tijdje niet meer in je boekje geweest (schaam)
Groetjes Petra.

Larissa

Hey hey

Zoals de titel al doet raden ben ik dus ff een tijdje nie online, ik kom wel terug maar weet niet wanneer
Door dat we hier van het weekend een overstroming hadden toen in de wasmachine aan had, en vandaag dus iemand van
het riool gehad hebben zijn we er achter gekomen dat we het riool ergens onder het huis kapot hebben
Nu gaan we dus een camera inspectie laten doen om te weten te komen waar de breuk/scheur zit zodat we deze kunnen vervangen

Ik heb dus nu inmiddels het halve huis op de kop staan, om ruimte te maken daarnaast ben ik onwijs druk op me werk

Ik hoop jullie zo nu en dan nog ff een beetje op de hoogte te kunnen houden met de jongen en eventueel aan komende eitjes

TheaV

:'(
Dan ga ik jou zeker missen,  vooral  de tips en leuke berichtjes, dat weet ik nu al.
Maar...... suc6 daar en  dat het niet lang mag duren!!!!
Als je in de stress schiet,  kruip in jouw mooie volière en je zult weer tot rust komen...... ;)

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

patty_dordtse valkjes

Hopelijk is straks alles weer helemaal goed

succes  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

☺ Pita ☺

Pfffff ben je weer mooi mee.
Sterkte ermee meis ;)

Caroline 1569

Ha Larissa

Heb je het al druk en dan ook nog een kapotte riolering...
Ben je mooi klaar mee.
We zien je wel weer :-*
Caroline 1569

Larissa

Hoi hoi

Even een kleine update van deze kant, het oudste jong zit regelmatig in het vlieggat dus denk dat hij/zij het binnenkort de eerste sprong gaat wagen
De kwartels hebben nu 7 eitjes doen er weinig mee....het 8ste eitje lag gisteren kapot en leeg in de voliere was gewoon een hap uit....

Bij Chika en Spotje heb ik vanmorgen het eerste eitje gevonden, ook bij Kees en Mientje heb ik het eerste ei gevonden dus dat loopt mooi
gelijk op, Kees en Mientje zitten nu al te broeden met zijn twee   , van Chika en Spotje weet ik dat ze pas bij het tweede of derde ei gaan broeden

Het drama met het riool lijkt mee te gaan vallen hij is wel verzakt en aan vervang toe maar gelukkig niet gebroken of gescheurd
Het moet wel vervangen worden maar dit hoeft niet op stel en sprong.....pfffff wij blij
Wij gaan nu eerst de keet maar weer glad maken en opruimen....want zoiets geeft toch wel een bende en een bult stank

Wij wensen iedereen een super zonnig weekend toe

maranda

hey zus

leuk om te lezen dat je al meerdere eitjes hebt en hoop dat het helemaal goed komt....
en met exit gaat het op het moment goed ze is wel rustig hoop dat het met haar ook weer de goede kant op gaat....

en kom gauw weer een keer een bakkie bij je doen maar dan bel ik wel voor die tijd en dan kan ik je jonge vogeltjes ook weer ff zien  ;D ;D ;D

en gelukkig dat het met het riool nog wel mee valt

Larissa

hoi hoi

Zo dan nu ff tijd voor een update, de jongen heb ik helaas van de ouders moeten scheiden, door dat ik dus al 3 dagen hectiek in huis had door het riool hebben Joepy en Pico besloten het nest maar niet meer te bezoeken  :'(
Ze waren zelfs begonnen met plukken van de kids....de oudste 3 valt het niet zo op maar bij het jong ging het gewoon tot bloedens toe...
Ook werden de kids nog maar een klein beetje gevoerd de oudste twee waren afgevallen heb die had ik de afgelopen twee dagen al wat ondersteunt met pap maar wel gewoon in het blok laten zitten, zei hadden het minste in de krob zitten.
Vanmorgen was de oudste uit gevlogen dat is met 4 weken redelijk normaal maar tot mijn grote schrik zag ik Joepy meteen naar benenden schieten en onder in de kooi begon ze Chase aan de staartveren te trekken  :censuur  :o

Door dit alles en het feit dat ze niet meer voerde heb ik ze in een kleine kooi gezet met warmte lamp er boven
Nu de gewichtjes van onze kleine reusjes

Chase geboren 11-03 89 gr
Chanti geboren 11-03 85 gr
Cali geboren 13-03 105 gr  ::)
Chandra geboren 18-03 98 gr

Het zijn echte zwaar gewichtjes, maar heel lief en zacht aardig heel verschil met de eerste twee nestjes van joepy en pico.

Kees en Mientje hebben vandaag hun tweede eitje gelegt en broeden heel fanatiek en goed.. super zoals ze het doen
Chika en Spotje hadden er vandaag nog steeds 1tje maar verwacht daar morgen vroeg de tweede aan te treffen ook hun lijken nu te beseffen wat ze ook alweer moesten doen

Coco en Luna zitten sinds vandaag in een kweekkooi omdat hun het kwartelhok alweer in beslag hadden genomen  :-\ en ik geen zin had om weer eitjes in de voliere te vinden.
Met al dat jonge spul wat heerlijk geniet van hun ruimte en vrijheid.

Enjoy zat de laatste week eigenlijk alleen nog maar achter Luna aan,  :( en zag Happy niet meer zitten, ik hoop op deze manier dat hij weer een beetje oog krijgt voor zijn mooie meiske Happy.

groetjes

Caroline 1569

Gelukkig valt het mee met de riolering.
Alleen staat dan het hele huis op z'n kop en moet je alles weer opruimen.Een voordeel....kan je meteen grote schoonmaak houden ;D.
Vervelend dat ze gingen plukken,ik zou er denk ik ook uitgehaald hebben.
Groetjes Caroline 1569