Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Larissa

Hallo , ik heb nu toch maar eens besloten om een dagboekje te beginnen over mijn koppeltje Pico en Joepy  

Ik zal ze eerst eens voorstellen    
Pico is een wildkleur mannetje van een jaartje of 1,5 inmiddels



Joepy is een Lutino pop en ze is inmiddels zo'n 3,5



Joepy heb ik kunnen over nemen van iemand die hier op het forum zat en het eigenlijk wel zielig vondt dat ze bij hen helemaal alleen was en zo vaak eitjes legde

Pico heb ik gekocht in de dierenwinkel en is al wel wat tammer maar je kunt hem nog niet rustig uit de kooi pakken wat met Joepy wel wil

Ze hebben al het nodige met elkaar mee gemaakt en daarom zijn we nu dus ook heel erg blij voor de valkjes dat ze een nestje hebben met vier eitjes

De eerste heeft Joepy gelegt op 9-11-2009
de tweede daar deed ze wat langer over die kwam op 12-11-2009
Nummer drie volgende netjes twee dagen later namelijk op 14-11-2009
En nummer vier waar wij van vermoede dat dit gelijk de laatste is is gelegt op 16-11-2009

Ze verdedigt haar nestje heel goed zie foto



Het mannetje Pico is wel een enorm lui mannetje hij helpt haar niet met broeden  >:( nou ja dat zal ook wel goed komen

De volgende keer zal ik wat schrijven over me andere twee valkjes Chica en Coco das ook een verhaal apart

groetjes  ;D ;D   :D

Kimm

hoi larissa,

wat leuk!!  :D

eigenlijk ben ik heel erg nieuwschierig waar joepy vandaan komt  ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Manouk

ik wou toch nog even snel reageren voor ik naar het werk ga...

super leuk dat je een boekje bent begonnen...
en ik zal je zeker volgen en met je mee duimen dat alles goed gaat met de eitjes en met Joepy..

fijne dag verder..

xx

Larissa

Hallo  Kimm

Joepy komt weg uit kampen....ik heb haar hier gevonden via herplaatsing

Ze is een echte schat ze is niet geringt dus ik denk niet dat ze bij een kweker weg komt....

Hoi Coco88

Bedankt voor het duimen want dat hebben we wel nodig nu dat pico echt te lui is om te broeden...nou ja hopen dat hij het straks niet laat afweten met voeren van de eventuele donsjes

groetjes

Larissa

Ik zal nu nog gauw even vermelden welk soort donsjes we kunnen verwachten als de eitjes uit komen

Vader Wildkleur (pico)
moeder Lutino    (joepy)

Nageslacht man
100 % wildkleur split voor { x2 lutino}

Nageslacht pop
100 % wildkleur

Aangezien ik niet weet of onze pico splits heeft kan er dus ook nog een verrassing uit komen

groetjes

Dierenfreackske

Hoi, leuk hoor, zo donsjes ..  8) 8) fijn  dat je een dagboerkie bent begonnen hoor! Grtjs. Ann



Larissa

Hey An

Bedankt voor je reactie en tja of er daadwerkelijk donsjes komen moeten we afwachte
Zoals je hebt kunnen lezen doet het vrouwtje hier alles alleen  :-\

Dus vindt het wel heel spannend

groetjes

Creatura

Hoi hoi,

Leuk dat je een dagboek bent begonnen!
Je hebt mooie valkjes hoor. Joepy is erg sierlijk zo te zien :)

Spannend dat je een nestje hebt! En balen dat de vader niks uitvoert :( Wel de lusten, niet de lasten :-X ::)
Hopelijk gaat hij inderdaad wel helpen met voeren.
Succes ermee!

groetjes, Renske

Larissa

hey Renske

Ja Pico is echt zo'n mannetje wel de lusten niet de lasten
Alhoewel.....hij heeft vanavond toch wel een min of 5 op de eitjes gezeten  :o

Misschien heeft die nu in de gaten dat hij ook wat moet doen...... ::)
En tja of hij gaat helpen met voeren van de eventuele donsjes tja dat moeten we afwachten

groetjes Larissa

*Yvon

Hoi hoi

Leuk dat je een boekje bent begonnen.  :D
Ook ik zal je zo goed als ik kan blijven volgen.  :)
Mag ik je dan nog 1 tipje geven ?
In het blok kan je,als je de gelegenheid krijgt  ;) ,een laag (goed aangedrukt) zaagsel doen.
Zo blijven de eitjes beter beschermd en langer warm als ma er even af is.  ;)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Larissa

Hey Yvon

Alle tips zijn welkom he
Aangezien dit ons eerste nestje is kan ik alle tips en trucs uiteraard goed gebruiken  ;D

Ik zal het morgen eens proberen met wat aangedrukt zaagsel
Nu scheelt het wel dat ze binnen staan en dat ze nooit zo heel lang van der nestje af gaat maar ja je weet het maar nooit  ???
Bedankt voor je reactie en je tips

groetjes Larissa


Manouk

Heej Larissa..

hoe gaat het met Joepy en de eitjes??
en hoe gaat het met jou???
met mij goed.. ik heb de nieuwe kooi binnen en ze hebben echt lekker de ruimte.. nu ben ik ook aan het kijken voor broedhokjes voor Gucci en Donna.. aangezien ze steeds meer aan het wipwappen zijn..

groetjes

Larissa

Hey Coco

Met ons gaat alles prima  :D
Hier gaat alles nog steeds goed joepy broedt netjes op de eitjes
We moeten nog een paar nachtjes slapen en dan gaan we zien of er donsjes uit komen

De 27ste moet  de eerste uitkomen als alles goed gaat uiteraad he
Pico bemoeit zich wel iets meer met de eitjes maar eigenlijk nog niet genoeg

Gaaf joh dat je nieuwe kooi je zo goed bevalt als je foto's hebt wil ik ze graag zien...en ik had gelezen dat je valkjes flink aan het wipwappen waren.....

Groetjes Larissa

Manouk

jah dat klopt.. het is echt een soort van ochtendritueel..
dan lig ik nog in bed.. begint Gucci te zingen voor Donna en dan hoor ik haar piepen en dan weet ik dat het weer zover is..

dus ja dat is een paar dagen geleden begonnen..
dus jah als ik dan lees dat je na ongeveer 21 dagen misschien eitjes kan verwachten, wil ik toch wel een blok hangen voor ze..

groetjes

Larissa

Heeej Coco

dat heb ik hier ook gedaan ze waren een paar dagen aan het wipwappen en heb toen ook hier gevraagt wel of geen broedblok er in

Ze zijn een week ongeveer aan het wipwappen geweest voor dat er een eitje kwam
en tja de broedduur is ongeveer 18-21 dagen dus uitgaande van de datum van het eerste ei 9-11 en dan 18 dagen verder geteld....mocht het dan niet uit komen dan laat ik ze gewoon liggen misschien dat het dan later uit komt

We laten ons verrassen......
groetjes