dikke onderkant verplaatst van ziek/gewond

Gestart door patty_dordtse valkjes, 19 november 2009, 09:35:10

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

okej thnx voor je berichtje.

ik heb wel al contact opgenomen en heb foto's gestuurd

en als die het zo niet wist moet ik langskomen
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

patty_dordtse valkjes





ik ga iedergeval 1 uit de buurt bellen.
zal straks weer mailen
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

patty_dordtse valkjes

19 november 2009, 15:10:53 #17 Last Edit: 19 november 2009, 15:28:36 by patty
ben ik weer.



morgen weet ik meer maar alle antwoorden hier zijn

meegenomen...

alvast bedankt  :'(
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Kimm

hoi patty,

ga je morgen naar de arts of krijg je dan antwoord op je mail?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

patty_dordtse valkjes

heb verder nog geen mail gehad.
wat ik wel heb gestuurd.

morgen ochtend kon ik terug bellen.

maar hoop hier nog reactie's alsnog te krijgen
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Kimm

he bah, wat vervelend om zo lang te moeten wachten  :-\

ik hoop dat het meevalt hoor.

sterke

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

patty_dordtse valkjes

er gaat ook vanalles in me hoofd rond.

gezwel ophoping ontlasting uhm jah ei is nog wel erg vroeg...darminfectie...

en ben al een emo'tje want moet zelf ook ziekenhuis toe dus jah vind moeilijk...

vandaar dat er mss toch mensen zijn die meer weten.
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Karin

Dat zwaar ademen is niet goed. Maakt ze ook een roggelend geluid ? Ik heb zelf ooit een valkje gehad die ook zo zat en een roggelend geluid maakte. Die is opgenomen bij Feld en helaas heeft het niet uit mogen maken. Die bleek een aangeboren / verkregen leverafwijking te hebben ( was gelukkig niet besmettelijk ). Dat roggelende geluid kwam omdat het hart het toen niet aan kon en er vocht rondom de longen zat. Als het alleen zwaar ademen is zou je ook kunnen denken aan een longontsteking. Maar goed, als ze wel zo actief is zou dat ook vreemd zijn.... Hoe dan ook... een dierenarts zou hier even naar moeten "kijken", desnoods per telefoon en dan wat ontlasting opsturen of zo... Want stress is ook niet goed ! Misschien even met Feld overleggen, die stuurt ook wel eens antibiotica op. Helaas kun je bij vogels veel minder doen dan bij honden en katten qua onderzoek en medicijnen....
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

patty_dordtse valkjes

hoi,

ik hoor geen rare geluiden bij haar.
ze poets ook gewoon en verder doet ze ook gewoon.
ze zit alleen raar op de stok en aan de foto's mss zie je dat ze een dikke kont heeft.
en denk niet dat ze met 5 maanden nog geen ei gaan produceren...

ze heeft geen kippetje of rare geluidjes gemaakt dus dat kan het niet zijn met mannen in de kooi...

het is echt een dikke kont en ademen en dan de vleugels late hangen


en als ik er al voor sta dan begint ze al in paniek te raken dan wil ze zo snel mogelijk weg en dan hijgt ze enorm
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Karin

Ik zou dan voor de zekerheid toch achter antibiotica aan gaan... liever ten onrechte geven van onthouden. Vraag dan om een antibiotica die in het drinkwater kan. Ik gebruik altijd baytril 2.5 % en dan 1 ml op 100 liter drinkwater. Dat een dag of 10 geven. Ik zoet het water een beetje aan met honing, want het is wat bitter. Iedere dierenarts heeft het wel. Niet allemaal geven het zo mee, maar als je uitlegt dat het een hele gestressde vogel is en dat je bang bent dat ze erin blijft als je haar meeneemt dan zullen de meeste het wel begrijpen. Een ei met 5 maanden lijkt me ook vroeg, maar ik heb wel met 6 maanden gehoord, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit  ;D Zorg verder voor genoeg warmte, liefst een warmtelamp.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

patty_dordtse valkjes

hoi,

heb net toch ook feld gebeld en die zei dat het of een ei kon zijn of een infectie en vandaar dan die verdikking en dat zwaar ademen omdat het natuurlijk op de rest drukt of toch een verstopping.

hij zei ook niet geschoten is altijd mis of zoiets over antibiotica dus ik ga morgen gewoon langs en probeer haar morgen zelf even te vangen hoe het aanvoelt of het hard of zacht is zodat ze daarna kan rusten want ze is best een stress kipje vanwege dat ze eens hard is geschrokken in het begin.
ze is geen bijt valkje maar een kroelkipje nou ook weer niet.

dus ga morgen toch even langs en leg me verhaal ook uit en hoop dat ik het meekrijg
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Als ik de foto zo bekijk kan ik nu niet zeggen dat het eruit ziet als een ei  :-\

Maar wat het wel is? Geen idee: ik denk ook dat een arts het in het echt moet zien om te bepalen wat het is.

Dan maar even stressen.

Groetjes: Caroline.

P.S Heb je wel vervoer?
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

ik heb er geprobeerd te vangen maar ze raakt helemaal op ze zit nu enorm te hijgen en ik ben ook buiten adem erdoor omdat ik er zo weinig mogelijk stress wil veroorzaken.

:'( :'( :'(
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Kimm

hoi patty,

is er niemand die jou kan helpen?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

patty_dordtse valkjes

helaas niet.


ze heeft net ook beneden wat gegeten en als ze dan boven komt hijgt ze enorm met mondje open dus kost gewoon veel te veel energie en als ik er dan zo weer moet gaan vangen krijgt ze straks een hartaanval naar mijn idee .

dus ga gewoon straks naar de da toe en verhaal uitleggen dat ik er niet mee kan nemen want dat risico wil ik niet nemen  :'(

en vervoer zit er niet in omdat er wat stuk is gegaan en weet niet wat het is en word morgen naar de garage geslaapt dus was wel thuis aangekomen van diego halen...

dus dat word loopwerk daarnaartoe en als ik haar dan nog mee moet nemen schiet dat ook niet op
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website