dikke onderkant verplaatst van ziek/gewond

Gestart door patty_dordtse valkjes, 19 november 2009, 09:35:10

« vorige - volgende »

Kaatje

20 november 2009, 20:02:41 #60 Last Edit: 20 november 2009, 21:18:06 by Kaatje
en  ???

Citaat van: patty op 20 november 2009, 17:00:18
gisterenavond zag ik 2 kleintjes naast elkaar was zo lief...







Verder nieuws staat bij spoed van lady...
ik hoop dat we erdoor heen komen en dat ze toch op gaat knappen...

maar wat ze over eigeel zei of eierdooier  daar is ze toch nog te jong voor?

maar goed het is ff door LATEN BIJTEN en dan hopen dat ze op gaat knappen... :'( :'( :'(




Beste Patty,

Eerlijk gezegd raak ik zelfs de weg kwijt in jouw verhaal want vanaf 11:38 ( tot zover ik nu met reageren terug kan kijken ) staat er om de 2 a 5 minuten een berichtje.

Hierin vraag je telkens wat het kan zijn en het enige wat wij je kunnen adviseren is om met Lady naar een DA te gaan zodat ze zelf kunnen kijken wat er mogelijk aan de hand is en aan de hand daarvan verder kunnen onderzoeken of medicatie kunnen geven.

Naar mijn mening is het bijna niet mogelijk om aan de hand van een verhaal de juiste diagnose te stellen.

Ook vind ik dat je erg warrig overkomt. Zo heb je eerst geen vervoer en zou je lopend met zoon en dochter naar de DA moeten. Dan bied Carco aan met je mee te gaan, ... Carco is geen VA maar heeft toch enigzins verstand van vogels en had op zijn minst even kunnen kijken, maar toch kies je voor je moeder  ::)

2 weten er meer dan één en 2 horen ook meer dan één. Nu vraag je je weer af of het een infectie is of verzakking door middel van een eidooier ( of zoiets, schrijf je er achter )

Heeft de DA het niet over een ei gehad, want een losse eidooier of eigeel door een kapot ei lijdt onherroepelijk tot de dood van een valkje.

Je kan hier blijven vragen wat het mogelijk kan zijn maar er is niemand op deze site die hier echt antwoord op kan geven, enkel een VA of DA.

Jammer dat je niet samen met Carco bent gegaan, misschien had Lady dan wel mee gekund.

Antibiotica voor een verzakking !? Ik zet er mijn vraagtekens bij  ::)

Desalniettemin, heel veel sterkte voor Lady.

Gr, Karin

carco

Om heel eerlijk te zijn snap ik er ook niet veel meer van  :-[

Wie is die zij waar je het steeds over hebt?

En als een valkje bijt moet je hem toch echt wel meenemen hoor al kost het stress. Een da of va weet echt wel hoe ze die moeten beetpakken.

Een diagnose stellen bij een vogel die zo'n bult heeft en die niet gezien wordt, lijkt me toch wel heel erg moeilijk  ::)

Ik hoop wel dat de ab aanslaat in ieder geval.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kimm

hoi,

ik sluit mij helemaal bij karin aan. dit is ook wat er door mij heen ging.
wat ik niet snap is dat je lady in het reiskooitje had en de da lady niet gezien heeft.
plus dat je de poepjes vergeet  ???
als mijn valkje zo erbij zat en ik had hem in het kooitje, dan ging hij echt wel mee naar de vogelarts.
nu weet je nog niet wat lady mankeert.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

patty_dordtse valkjes

20 november 2009, 21:38:46 #63 Last Edit: 20 november 2009, 21:58:55 by patty
kaatje,

die foto is van binky en van diego

en die mevrouw zei dat  of een darminfectie of een verzakking kon zijn
en zij...dat kan of lady zijn of die da mevrouw

en die mevrouw zei dus dat ik de juiste keus had gemaakt om haar thuis te laten ivm stress en ik er nou mee zou nemen of iemand anders is geen verschil volgens mij maar goed het is goed bedoelt en mss had ik het ook moeten doen dan waren er geen verdere vragen met waarom.
maar goed ik heb voor haar stress gekozen omdat ze bleef stressen in die bak en ook met doek erover en de vleugels kapot bleef slaan.
heb er toen terug bij de andere gezet omdat ze verder wel normaal eet drinkt en speelt en poetst....




Vervoer van carolien had ik kunnen aannemen maar wil niemand tot last zijn met mijn problemen ook al bied iemand het aan.
ik moet het zelf zien op te lossen al mijn problemen en ik weet dat ik hulp moet aanvaarden maar zo iemand ben ik niet.

Ik loop al maanden met me handen in het haar en zit nu na dit te lezen met dikke tranen in me ogen te typen.

ik snap iedereen wel en hun adviezen en of krietiek
maar ik begrijp jullie wel natuurlijk en dat ik gewoon krietiek moet aanvaarden.

alleen is dat voor mij op dit moment een enorme druppel erbij...

ik krijg het gevoel dat ik volgens sommige ogen niet me best doe of heb gedaan voor me valkje zo voel ik het op dit moment....
ik vind dat heel erg en zit ook met dikke tranen te type

ik slaap slecht en dan  naar het ziekenhuis voor me dochter en donderdag voor mezelf wat al zekers niet goed zit dus alles bij elkaar een flink potje nat...

sorry carolien dat ik je vervoer niet heb geaccepteerd.

ik ben haar ontlasting vergeten omdat ik zoveel aan me hoofd heb en dan met een huilend kind en een dochter van school moet halen af en toe gaotisch is
ik kom soms ook niet uit me woorden en type geregeld te snel  en of ik haal alles door elkaar dat zegt me vriend ook altijd sorry daarvoor...
sorry

:'(
iedergeval bedankt
:'(
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Karin

Je kan morgen even verse ontlasting opvangen en dan op de bus doen, of eigelijk liever vanavond nog opvangen zodat de antibiotica  nog niet zijn werk heeft gedaan. Joh meid, dat kan iedereen overkomen dat je de ontlasting vergeet. Gelukkig is er nog de TPG  ;D ;D ;D Als ik heel eerlijk ben, en dat is los van persoonlijke omstandigheden, kan ik het best begrijpen dat je niet met een zwaar gestressde vogel naar de dierenarts gaat. Ik zou ook eerst antibiotca proberen, je kunt als het niet aanslaat altijd alsnog met het valkje naar de dierenarts. ( Nu is het wel zo dat ik iets meer verstand heb van medische problemen bij vogels dan de gemiddelde vogelhouder en zelf makkelijker beslissingen kan maken )  Bij vogels is er helaas heel weinig behandelingsmogelijkheden : antibiotica, antischimmelmiddel, antiwormenmiddel en dan heb je het wel gehad. Ja, misschien operaties, maar dat is in geval van tumoren enzo, en ik denk niet dat een valkje van 5 maanden al een tumor heeft. Als je na een dag of 3 -  4 nog geen verbetering ziet zou ik alsnog naar de dierenarts gaan.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

patty_dordtse valkjes

20 november 2009, 22:30:13 #65 Last Edit: 20 november 2009, 22:42:12 by patty
bedankt voor deze woorden karin.

ik heb dat met hun ook afgesproken dat ik woensdags zou bellen over de stand van zaken en dan als er niks was veranderd dat ik dan direct terecht kon komen bij hun.
sommige mensen verklaren me al voor gek dat ik dit allemaal doe voor een vogel.
maar de meeste begrijpen dat niet waaronder familie leden.
me moeder die begrijpt me wel en me dochtertje die er ook heel erg mee zit maar me vriend zijn vrienden zaten hier en die zeiden dat dus vandaar ook die tranen....

ik ben een dieren mens en ik zal me laatste geld er voor uitgeven iedergeval....

ik laat het jullie iedergeval nog weten.


groetjes en bedankt

iedergeval bedankt karin ;)
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Saar


patty_dordtse valkjes

hoi saar,

lief dat je aan ons denkt.

ze is nog steeds gewoon vrolijk
maar mss dat het tijd nodig had om in te werken.
ze eet en drinkt gewoon en heb allemaal lekkere dingen erbij gedaan dus ze snoept gewoon goed verders.

ze heeft wel kleine ontlastingtjes en die zien er gewoon goed uit.

dus even afw8te nog en als het woensdag nog niet weg is dan gaan we terug naar de da
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Kimm

fijn dat het goed gaat en dat ze vrolijk is!

is de dikke onderkant nu ook weg getrokken of zit dat er nog?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

patty_dordtse valkjes

heb het idee dat het wel minder is maar het is nog niet weg...
zag net dat er een klein poepje zat geplakt dus heb even de kontje schoongemaakt tegen der wil in en ff in lauw water gedompelt

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Kimm

even afwachten maar.
is goed hoor dat je die poepjes verwijderd, anders gaat dat allemaal zo plakken enzo.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar


patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

C@rl@

Ik hoop dat ze snel opknapt nu......
En geklets van mensen die het niet snappen dat je dat allemaal doet voor een vogel niets van aan trekken hoor.

Kaatje

Hoi Patty,

Hoe is het met Lady en haar ontlasting en de verdikking !? Ik hoop dat alles goed bij jullie is.

Groetjes, Karin