19 april 2024, 19:15:04

jong 3 word niet gevoed

Gestart door Gin, 27 november 2009, 22:36:36

« vorige - volgende »

Gin

o half 6 vanmorgen is het derde jong geboren maar het word niet gevoed en als het wil eten bij ze ouders word hij verdrukt door de andere twee. Als die hebben gegeten dan gaan de ouders over op warm houden.

Moet ik bij voeden of kan het geen kwaad.
Liefs Rocco, Buaety en Coeky en Dymond en Snowey, Jade en Djumpertje en hun lieve  verzorgster Gin

Karin

Ze hebben de eerste 24 uur nog geen eten nodig. Als ze het warmhouden is het goed, anders deden ze dat ook niet. Verder kun je weinig doen met een netgeboren jong  :-\ Als het helemaal niet gevoerd wordt is handopfok alleen te doen voor ervaren mensen en dan nog gaat het meestal mis omdat ze weinig afweer hebben. Maar de kans is groot dat het morgen gewoon gevoerd wordt.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gin

Dankje wel
Ik ken gelukkig iemand die ervaring heeft met hand op fok.
ze heeft me geleerd hoe het moet.

Moeders heeft jong net zelf gevoed ;D
Liefs Rocco, Buaety en Coeky en Dymond en Snowey, Jade en Djumpertje en hun lieve  verzorgster Gin

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gin

Ben er ook super blij mee
Nu een in de gaten houden of e het blijft voeden en de andere twee jongen niet alles op eisen.
We willen alleen de jongen niet warm houden dus hebben we de warmte lamp aan staan als ze te koud worden.

Oja ik heb een tik fout gemaakt et is jong 4 jong 3 is niet uit ze ei gekomen van de week.

Liefs Rocco, Buaety en Coeky en Dymond en Snowey, Jade en Djumpertje en hun lieve  verzorgster Gin

Karin

Je niet teveel bemoeien met de jongen nu ze nog zo jong zijn.  Dat kan de ouders juist erg nerveus maken waardoor ze juist stoppen met voeren  :o En zelf voor een zeer ervaren handvoeder is vanaf dag 1 met de hand grootbrengen bijna niet te doen hoor  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Klopt helemaal wat Karin zegt,  zij is ook een ervaren kweekster.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gin

Ik wil jullie laten weten dat de kleine helaas is overleden.
Ze ouders hebben het bijna een dag zelf gevoed maar de kleine was te zwak en vonden we dood in het broedhok.

Waar aan weten we niet ik weet alleen dat hij warmte zocht bij de andere twee en die het nog wel eens plete wat ik eng vond omdat het zo klein was. De ouders hebben het aan de kand gelegt en zaten op hun stok te roepen vandaar dat ik ging kijken en het zag. Daarna waren de ouders vrijwel meteen bij de andere 2 en gingen voeden. Daar gaat het super mee en de eerste oogjes zijn open.

Bedankt voor de tips.
Liefs Rocco, Buaety en Coeky en Dymond en Snowey, Jade en Djumpertje en hun lieve  verzorgster Gin

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)