pdf test hoelang voor je de uitslag weet

Gestart door jahleesa, 13 november 2009, 17:30:37

« vorige - volgende »

jahleesa

mrge ga ik dus dat valkje halen maar als ik hem een maandag wil testen op ziektes wanneer heb ik de uitslag? laat ik hem dan tot die tijd in de kooi hier gewoon in de kamer of moet ik hem ergens anders zetten ? dat m,n grijsjes er niet bij kunnen ...zeg maar aan de andere kant van de kamer.ik zet hem liever niet helemaal apart dat vind ik zo zielig! maar als het moet ivb met miss enge ziektes ja dan moet dat maar.
ik denk als ze fysiek geen kontakt hebben zal dat gevaar er toch niet zijn van besmetting? wat een vragen he!!! groetjes sylvia

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

21 november 2009, 13:40:26 #2 Last Edit: 22 november 2009, 16:34:55 by Sanna
Hallo Sylvia,

Wanneer je nieuwe valkjes haalt is het altijd verstandig ze in quarantaine te zetten. Door mijn vogelarts wordt 3 maanden (!) aangeraden. In quarantaine zetten betekent in een hele andere ruimte dan je andere vogels. Het beste is het om eerst je eigen vogels te verzorgen en dan pas de nieuwkomer (zodat je geen ziektes van de nieuwkomer in je eigen vogelbestand brengt.

Ik begrijp dat je een grijze roodstaarten hebt (grijsjes?) en daarom een PBFD-test wilt laten doen? Dan zou ik zeker de quarantaine goed in acht nemen, want volges mij worden valkjes niet (gauw) ziek van PBFD, maar kunnen ze het wel degelijk overbrengen.

Groetjes, Sanna

Peggel

hoi, de uitslag kan variƫren van 1 tot 3 weken.
3 weken is wel erg lang, maar ik heb ook meegemaakt dat ze het bij Gendika nog niet wisten terwijl ze een dag ervoor de uitslag al door hadden gegeven aan de VA ???

ikzelf heb ook alle vogels hier getest, en vond het eigenlijk ook te zielig om ze al die tijd gescheiden te houden, dat lukte me ook niet eerlijk gezegd :-X

veel succes met de uitslag hoor ;)