12 mei 2025, 22:27:24

Schimmel

Gestart door cinderella, 18 november 2009, 18:40:38

« vorige - volgende »

cinderella

Ik heb hier een valkje die zich eigenlijk al sinds begin 2008 plukt, nou ben ik al bij verschillende DA geweest, ze hebben haar na gekeken maar konden op de huis niks vinden. Dus heb anti-depres meegekregen. Na een tijdje ging het wat beter, het plukken is nooit helemaal over gegaan maar het wat onder controle. Ik ben toen met de Haldol gestopt omdat ik haar zo suf van daarvan. Dat ging ook nog een tijd goed, tot deze zomer, in de rui en daarna helemaal weer aan het plukken geslagen.

Nou vroeg ik me af of het toch een schimmel kan zijn?
Zoja is dat besmettelijk? want me andere valkje had nergens last van.
En hoe ontdekken DA bij valkjes schimmels??
En wat zijn de kosten van dat soort onderzoekn?

Groetjes Jolanda

Kimm

via ontlasting, bloedonderzoek.
je zou eens een vogelarts kunnen bellen en informeren over de kosten daarvan.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carco

Schimmel wordt niet onderzocht via de ontlasting of bloed hoor!

Hier heb je alleen een paar veren voor nodig die je kan opsturen.
Dit hoeven niet eens versgetrokken te wezen zeg maar, maar kunnen ook gewoon wat veertjes wezen die je op de grond vindt.Deze worden dan op kweek gezet.

De kosten weet ik niet precies.

Besmettelijk is het niet, ook ik had toen een valk die het had en ze was de enige die er last van had. Manja had ook Calimero met een schimmelinfectie en ook daar was zij de enige die het had.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kimm

ja caroline, ik bedoelde ook meer de inwendige schimmel.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carco

Oké, maar als ik hiervan de verschijnselen lees gaat dat hier totaal niet op. Het gaat hier om een plukkend valkje dit dit kan doen omdat ze jeuk heeft. En dus niet om een valkje dat ziek is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!