29 april 2024, 04:35:43

man bezoekt het broedhok niet

Gestart door anthonie, 18 november 2009, 20:29:07

« vorige - volgende »

anthonie

Heel veel meer plaats hadden ze daar niet. Maar daar kwamen ze precies wel beter overeen, meer kroezelen he. En waar de ene was, vond je de andere. Dat heb je nu niet meer, of toch heel weinig.

Misschien haal ik dat broedhok er beter uit? Want dankzij dat broedhok zit het mannetje nogal veel beneden, terwijl zij veel boven zit.

Maar kan er nog iemand kijken naar de foto's of mijn pop wel een pop is?
greetz,
Anthonie

Larissa

Dat kun je inderdaad ook even proberen het broedblok er uit en ff de kooi anders inrichten misschien dat het helpt en ja ik had iemand al een berichtje gestuurd die er iets meer kijk op heeft
hoop dat ze reageerd

groetjes Larissa

Kimm

hoi,

ik vraag mij af of het popje wel een popje is. volgens mij is het een bonte valk en bij bonte valkjes kan je alleen maar uit het gedrag opmaken of het een mannetje of een popje is.
wel kan je het onderste valkje laten testen via gendika en dan heb je zekerheid.

nu heb jij een broedblok erin. 2 mannetjes kunnen heel goed vriendjes zijn hoor, maar met het broedblok erin kan er ook eentje agressief worden door broeds gedrag.

tja als dit een mannetje is, dan zou ik het blok er weer uit halen.
helaas kan ik aan de hand van de foto niet zeggen wat het nou is. wat ik zal zei, of via het gedrag of via gendika.
de bovenste is een witmasker en zeker een mannetje!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

Hey Kimm

Van de bovenste wist ik het nie dus durfde ik het niet te zeggen
Ik wist niet dat je van de onderste er alleen achter kon komen via een dna test

Anthonie bij deze dus sorry  :-[ ik had het mis

groetjes

Kimm

geeft niet larissa, misschien heb je wel gelijk hoor en is het gewoon een mannetje. alleen bij bonte valkjes kan je dat dus niet zien aan het uiterlijk  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

oke dan kimm

Ik meende dat je het bij bonte valkjes ook kon zien aan de wangvlekken maar goed ik heb me best gedaan  :)

Zo zie je maar dat je elke keer nog weer wat leert

groetjes

Kimm

ik leer ook nog steeds hoor  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

tja nooit te jong om te lere he  ;)

groetjes

anthonie

Het enige dat ik weet is dat de kweker onder de vleugels keek,  ofdat die strepen doorliepen of niet. Of toch zoiets. Maar in feite kan hij dat dus niet weten?

greetz,
Anthonie

anthonie

Volgens het gedrag moet ik zeggen dat 'ze' heel veel fluit en liedjes zingt. Is dat niet typisch mannelijk?

Kimm

Citaat van: anthonie op 18 november 2009, 22:43:04
Het enige dat ik weet is dat de kweker onder de vleugels keek,  ofdat die strepen doorliepen of niet. Of toch zoiets. Maar in feite kan hij dat dus niet weten?




dit is mij niet bekend bij de bonte valkjes. misschien dat iemand anders daar even antwoord op kan geven.

liedjes zingen is typisch iets voor mannetjes maar ik hoor dat er ook al popjes zijn met zangtalent.
kijk naar zijn houding.
als hij/zij fluit zit hij dan ook met de vleugels gespreid?
toont hij machoo gedrag?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

anthonie

Hoh, aangezien ik mss zelfs nog nooit een popje gehad heb, kan ik dat moeilijk beantwoorden.

Maar ze zingt eigenlijk de deuntjes die het mannetje zong gewoon na. En idd zo wat stijf staan, terwijl ze naar boven kijkt en zingt.

Het mannetje zingt nu eigenlijk niet meer de laatste weken... En lijkt zich dus niet meer te amuseren.

greetz,
Anthonie

Kimm

klinkt mij toch een beetje als een mannetje  ::)  ::)
let ook eens op of zij met haar snavel ergens tegen aan tikt.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

vindt dit toch enorm als een mannetje klinken
Ik denk dat je het beste een dna testje kunt laten doen dan weet je het zeker aangezien sommige popjes ook fluiten

groetjes Larissa

anthonie

Ja, dat gebeurd regelmatig nu! Vroeger, als ze bij een ander mannetje zat, deed ze dat niet eigenlijk. Maar toen was zij echt wel onderschikt, ze mocht het broedhok niet in, enz... Maar sinds ze bij dat nieuw mannetje zit, doet ze dat allemaal.


greetz,
Anthonie