11 mei 2025, 08:45:59

Lutino bleekmasker

Gestart door Manouk, 13 november 2009, 14:30:01

« vorige - volgende »

Manouk

Hallo mensen
Graag jullie advies over het volgende??

Ik ben nog op zoek naar een popje voor in mijn kamervoliere..
heb nu twee mannen en een pop en dus moet ik het evenwicht in orde brengen.
Maar nu zag ik een advertentie staan van een lutino bleekmasker popje die word aangeboden voor 55 euro

Ik vroeg mij af of dit een normale prijs is voor deze mutatie
Het is een popje van 2007..
De vogels die ik nu heb zitten zijn van eind 2008 begin 2009..
dan zou de leeftijd van het andere popje geen probleem moeten zijn toch??

bvd
Manouk

carco

Wat de leeftijd betreft moet dit geen problemen geven hoor.

Je hebt ze binnen zitten schrijf je en deze bleekmasker is van 2007?
Ik weet niet in hoeverre ze tam zijn bij jou, maar ik denk niet dat deze dat is?

De prijs is heel goedkoop voor deze mutatie in ieder geval!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

nick01

de betreffende vogel is van mij.
de prijs is zo laag omdat ik ga stoppen met deze manier van hobby beoefenen.
ik ben bijna alles kwijt , dit zijn de laatste en die wil ik ook graag kwijt zodat ik de boel kan afbreken.
ik ben me bewust van de lage prijs maar goed je wil wat he.

Manouk

ik heb aangegeven dat ik de valkjes van Nick graag wil overnemen.

Maar nu is mijn vraag.. dat als k lutino bleekmasker popje aangeef tegenover mijn opaline witmasker dat ik bij de mutiatiebereking niet zie dat hier ook bleekmaskertjes uitkomen??

ik dacht dat als je bleekmasker en witmasker koppelt je ook bleekmaskers kan verwachten of zit ik helemaal verkeerd??

groeten
Manouk

mariejj

Moeder:lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
Vader:witmasker gepareld

man afkomst:
50% witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: lutino}
50% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
50% witmasker gepareld
50% gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

;)
http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/breeder_nederlands.html

Karin

Ik vraag me af of het wel verstandig is om een valkje die al 2 jaar in een grote buitenvolière woont en niet tam is in een kamervolière te gaan houden. En dat staat dus helemaal los van de mutatie. Ik weet niet of je de vogel daar nou zo'n plezier mee doet  :-\
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Manouk

ja daar heb je ook wel een punt..
Zover had ik nog niet eens gedacht..
nu moet ik zeggen dat ik bezig ben met het bouwen van een grote kamervoliere.. niet zomaar 1

maar 1 van 2 meter hoog en 2 meter breed.. hij komt langs een lange muur in de huiskamer te staan.. hierin zitten dan 4 valkjes straks..

denk je dat het niet goed genoeg zal zijn??

groeten
Manouk

Karin

Ik heb vroeger ook een volière van 2 meter lang gehad en zolang je het bij 4 valkjes houdt gaat dat wel goed. Met meer erin kreeg ik toch wel wat problemen ( bij mij kwamen ze er dus verder ook niet zoveel uit, omdat het wilde valken waren ).  Hij moet dan wel diep genoeg zijn, minimaal 75 cm, maar het liefst 1 meter.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Manouk

ja. ik wil ook zeker niet verder uitbreiden..

en als ik de lutino bleekmasker kan kopen van nick dan blijft het ook echt daarbij.. ik wil de bleekmasker koppelen aan mijn witmasker om zo voor mooie nakomelingen te zorgen..

ze zullen zeker de ruimte en aandacht krijgen die ze verdienen...