4 mei 2025, 08:51:00

wat te voeren?

Gestart door jazzwest, 18 oktober 2009, 17:49:48

« vorige - volgende »

jazzwest

deze vraag is vast al wel eens gesteld, maar kon hem zosnel niet vinden.

vanmiddag is er een ei uitgekomen van mijn vlakparkieten. jonkie piept lekker. maar nu lees ik dat ze pas vanaf dag 2 gaan voeren. en eiwitten zijn belangerijk las ik. maar nu stond er niet bij wat voor voer.

moet ik ze wat extra geven en zojha wat??

vg thom

Marja Oost

eivoer en trostgiers , zijn ze gek op
succes met de jonkies, ik heb net 3 eitjes liggen, maar mijn mannetje is nu zo boos op zijn vrouwtje, mag niet bij het nestkastje
komen, heb jij daar ervaring mee, maak me er wel wat zorgen om

groetjes marja

jazzwest

bij mij was het maantje soms wel eens fel als ze het nestkasje in wilde maar vervolgens mog ze er wel weer in. dit was eigelijk maar heel afentoe. voorderest was alleen ik zelf de sjaak als ik te dicht in de buurt kom.. 8)

moet ik de trostgierst in het broedkasje leggen of doen de ouders dat zelf?

Marja Oost

hang het maar aan de tralies hoor of op de grond, dan vinden ze het wel, ze vinden het eerlijk hoor

Tinie

vanaf welke leeftijd mogen ze dan trosgierst ???

gr tinie

patty_dordtse valkjes

16 november 2009, 09:06:26 #5 Last Edit: 16 november 2009, 09:21:03 by patty
hallo,

de kleine baby valkjes krijgen nu voedsel van de ouders dus eten dus nog lang niet zelf.
de ouders hebben nu meer trek in eivoer dus zou iedergeal apart bakje met eivoer geven naast hun gewone voedsel.

eerder als ze uit het broedblok komen dus niks in de broedblok gaan leggen.

mannetjes kunnen zich inderdaad wat feller op gaan stellen tegen andere en vooral tegen ons...

dat is normaal kan je niks tegen doen gewoon met rust laten.
zo min mogelijk verstoren straks als ze er minder in gaan kan het wel maar nu dat de kleintjes nog zo klein zijn lekker laten gaan ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website