vrouwtje heeft eitjes gelegd, en nu???

Gestart door remix999, 11 november 2009, 22:55:50

« vorige - volgende »

remix999

Mijn poppetje heeft nu in totaal 4 eitjes gelegd maar broeden doen ze niet. Ik heb ze in een kooi en daarom heb ik gisteren een broedkast in de kooi gelegd voor de volgende ei. 3 eitjes waren op de bodem en heb ik zelf in broedkast gelegd maar vandaag heeft popetje haar 4e ei gewoon op de bodem gelegd, deze heb ik zelf ook in broedkast gelegd en de dak ervan beetje opengedaan zodat er een beetje licht naar binnen kan schijnen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze gaan broeden? eitjes op de bodem lukt dus niet broedkast willen ze ook niet in.

Ik heb op deze site heel veel hierover gelezen maarniet bruikbaars gevonden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen...

Mark

Gaat je valkje wel in het broedkastje of helemaal niet? Als ze er niet in gaat zou ik de eitjes op de bodem laten liggen. Je valkje gaat ook pas na het 3e eitje broeden dus dat ze hiervoor nog niet is gaan broeden kan kloppen. Mocht je valkje op de bodem blijven leggen en niet in het broedkastje dan moet je de eitjes laten liggen anders blijft ze eieren leggen en dat is niet goed voor je valkje!

gr

☺ Pita ☺

Larissa

Hey

Ik heb op het forum gelezen dat sommige valkjes hun eitjes gewoon ook op de grond kunnen uit broeden dus ik zou ze terug leggen het beste ervan hopen

groetjes Larissa en de valkjes

remix999

terug leggen naar de bodem? Want de eitjes zijn een beetje verplaatst in de broedkast dus ik neem aan dat 1 van de ouders daar in is geweest maar ik zie ze nooit erin gaan.

☺ Pita ☺

Als je wilt dat ze uitkomen wel jha , nu denken ze gewoon dat ze niet van hun zijn.
Je kan het nestblok wel laten hangen hoor.
Maar de eitjes zou ik gewoon trug leggen op de bodem.
En dan gewoon afwachten.