16 juni 2024, 10:09:43

Speeltjes

Gestart door Charlotta, 13 november 2009, 16:08:47

« vorige - volgende »

Charlotta

Ik hoop dat ik dit topic in het goede forumdeel zet.... :)

Sjors begint al aardig te wennen hier en ik heb leuke speeltjes voor hem gekocht, ben van plan om ze af en toe af te wisselen, zodat ze leuk blijven.
Uit zijn "oude" kooi (dus van zijn vorige eigenaar) heb ik een bel meegekregen omdat die mevrouw zei dat hij daar zo gek op was.
Maar ik heb het idee dat het voor hem een soort "boksbal" is......
Hij zit er vaak heel boos tegen te mopperen en rukt en trekt aan dat ding. Het is een glimmende bel dus wie weet het effect van een spiegeltje?
Ik heb altijd begrepen dat je parkieten en dus ook valken geen spiegeltje moet geven omdat dit het effect geeft van een partner en dit dus een beetje sneu is dat hij zo misleidt wordt.
Wat vinden jullie, wel of geen spiegel?
En wat doe ik met de bel, is het normaal dat hij zo boos is erop of moet ik hem weghalen?

Ben erg benieuwd naar jullie mening!  :)

Landiej

Wij hebben wel een spiegeltje hangen, voornamelijk voor Loekie. Hij heeft er namelijk nogal eens een handje van om Lola de oren van haar kop te fluiten. Met het spiegeltje heeft hij wat afleiding en kan hij af en toe ook zijn spiegelbeeld lastigvallen. Ik kan me wel voorstellen dat het voor een valkje alleen een beetje sneu is.

Wat de agressie t.o.v. de belletjes betreft: ik denk niet dat het zozeer het spiegeleffect is. Af en toe moet het beestje gewoon zijn energie en frustratie kwijt, en dan zijn de belletjes het slachtoffer. Hier kunnen ze ook flink tekeergaan, zelfs tegen een enkel draadje ;)

Kimm

mijn happy gaat soms heel erg tekeer tegen zijn speeltje. hij is dan inderdaad aan het boksen met zijn snavel. ik zie dat ook als een uitleving van hem, hihi.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Charlotta

haha, ja, het komt erg grappig over, die bel krijgt er goed van langs af en toe.
En als het geen kwaad voor hem kan, laat ik hem lekker hangen!

Mark

mijn valkje deed dit ook altijd! Ik dacht eerst ook altijd dat hij boosvwas op het belletje, maar hij vond het gewoon leuk om  een beetje te stoeien met het belletje en de hatd kunstof stukjes die aan de ketting hingen!

gr