10 mei 2025, 00:10:29

Wat is het beste mineraal/kalkblok ?

Gestart door Vanilla, 7 november 2009, 00:13:03

« vorige - volgende »

Vanilla

Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer, kalkblokken, sepia's, mineraalblokken...

Normaal hangt er altijd een mineraalblok en een sepia in de kooi maar die sepia slopen ze in een week tijd. Ik heb het idee dat een sepia veel te zacht is en ze teveel zout binnen krijgen.
Ik zag dat er aparte mineraal en kalkblokken zijn maar is er ook een alles in 1 blok om het maar even zo te noemen wat kalk, zout/jodium en mineralen bevat ? Ik heb nu alleen nog het harde mineraalblok van vitakraft erin hangen. Weet iemand of dit voldoende is ?

Kimm

nee ik denk niet dat dit voldoende is.
ik zou toch alles er maar weer in hangen.
ik heb geen ervaring met alles in 1.
heb je er wel maagkiezel bij in hangen?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Vanilla

Citaat van: Kimm op  8 november 2009, 13:52:42
nee ik denk niet dat dit voldoende is.
ik zou toch alles er maar weer in hangen.
ik heb geen ervaring met alles in 1.
heb je er wel maagkiezel bij in hangen?

groetjes kim

Maagkiezel is altijd in de kooi aanwezig. Sepia's zijn niet om aan te slepen, normaal pikten ze er zo nu en dan aan maar nu slopen ze hem sinds een tijdje binnen 1 week. Teveel kalk is ook niet goed en dat krijgen ze op die manier wel binnen. Heb er inmiddels wat over gesurft en navraag gedaan en veel mensen raden de sepia af omdat het te zacht is, waardoor ze dus teveel kalk binnenkrijgen. Het kalkblok wat nu in de kooi hangt bevat kalk en mineralen maar is hard waardoor de snavel beter slijt en ze er niet teveel van binnenkrijgen.

Charlotta

Maagkiezel is hetzelfde als grit?
Althans, dat is de enige benaming die ik ken ervoor?

Vanilla

Citaat van: Beaudien op 15 november 2009, 20:43:44
Maagkiezel is hetzelfde als grit?
Althans, dat is de enige benaming die ik ken ervoor?