4 mei 2025, 02:23:33

tam maken

Gestart door tjippy, 25 november 2009, 18:42:59

« vorige - volgende »

tjippy

hallo allemaal
ik heb een vraagje ik bn bezig om mijn valkparkiet tam te maken.Hij eeet zonnepitten uit de hand door de tralies en in de kooi hij pakt ze ook uit de mond.Allen is ze nog bang als ik hem op mijn vinger wil gaan zitten dan gaat hij telkens aan de kant heb ik weer en zonnepit kom hij weer.
Wat moet ik doen.\groeten tjippys baasje

Mark

probeer het met een zitstok. Je pakt het dan ergens in het midden, laat je valkje opstappen op het stokje en beloon hem met een zonnepit. Volgende keer maak je het gedeelte van de stok waar je valkje kan opstappen kleiner door hem dichter bij het uiteinde vast te pakken. herhaal dit tot jet met je hand bij het uiteinde van de stok vast hebt. Bied daarna je vinger aan inplaats van de stok. beloon hem elke keer als hij op de stok stapt.

gr.

Always look..

Blijven oefenen!Je bent zo te horen op de goede weg!

Wel zou ik het belonen proberen met trostgierst te doen ipv zonnebloempitten..
In de zonnebloempitten zit veel vet wat op den duur niet ten goede komt bij Tjippy!

Gr Sanne en de Jongens

merian

hoi
ik lees vaak dat je met je valkparkiet in de wc moet gaan zitten is makkelijker om tam te krijgen
maar wat is nou bij mij het geval ik woon in een appartement en is dus de wc en douche samen
dus een groot vertrek
ik heb het in de hal geprobeerd maar dat is best hoog dus kan ik er nog niet bij

gr merian

Always look..

Ik ben met mijn mannen ook nooit op de wc gaan oefenen, ik heb ze de eerste tijd vooral erg verwent met trosgierst en alles uit mijn hand gegeven zodat ze mijn hand niet als eng beschouwen.

xx

*Manon*

Hallo baasje van Tjippy  ;)

Ik neem aan dat je Tjippy in de kooi hebt en hem dan wil laten opstappen...?

Ik zou een stengeltje trosgierst pakken en hem daar van laten eten... heel langzamerhand hou je de trosgiers verder van zijn snaveltje, zodat ie wat voorover moet buigen om ervan te kunnen eten... dan bied je je vinger aan die je net boven zijn pootjes tegen zijn buikje aan houdt, zodat ie kan opstappen terwijl hij gefixeerd is op het trosgierst.

Hiermee zou ik gaan oefenen... of hem laten op stappen op het trosgierst... en dan langzamerhand proberen of ie ook op je vinger wil stappen....

Inderdaad ben je op de goede weg en het gaat vast helemaal goed komen  ;)

Groetjes Manon