25 mei 2025, 01:30:11

wie wiekt zijn valkjes

Gestart door jahleesa, 13 november 2009, 00:40:47

« vorige - volgende »

jahleesa

ik heb een grote speelboom staan voor m,n gaaien en as zterdag krijg ik er een valkje bij die is geloof ik al gewiekt ik wil dat ook zo houden ivb met de tuindeur die regelmatig open staat en zomers altijd open staat.ik de tuin staat ook een grote speelboom wat is jullie ervaring met gewiekte valkjes .....mijn grijsjes zijn er de hele dag uit op hun touwen en boom gaan er in wanneer ze willen alleen s,nachts doe ik de kooi dicht.zo wil ik het met het valkje ook gaan doen.

mariejj

Ik raad het af,,  er zijn  veel verhalen hier op het forum waarbij het verkeerd is gegaan.  En dan bedoel ik niet het wieken maar de open deur en los buiten zitten.  ;)
Valkjes zijn veel lichter dan papegaaien, en worden met een zuchtje wind al opgetilt en zijn dan weg, echt weg.  :-\

Landiej

Ik hoor inderdaad ook regelmatig van mensen dat hun gewiekte valkje gewoon kan vliegen. Onze valkjes zijn nooit volledig gewiekt geweest, dus uit eigen ervaring kan ik je helaas niets vertellen.

Een gewiekt valkje zal natuurlijk geen lange afstanden op grote hoogte afleggen, maar de tuin uit is geen probleem. En buiten de tuin vind je de katten en andere gevaren :/

Bello

Onze valkjes zijn gekortwiekt maar ze kunnen als ze willen goed vliegen (zeker in geval van nood). Vliegen soms de hele kamer door naar de keuken.

Wij laten ze nooit zonder kooi buiten, altijd in de kooi en dan met een slotje erop, daar zijn ze ons te kostbaar voor ;).

Een zuchtje wind en weg zijn ze.........

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

jahleesa

oke dat is dus iets waar ik echt goed over na moet denken,want ja vliegen in huis brengt ook allerlei gevaren met zich mee.als ik niet thuis ben kan hij z,n kooi niet uit kan ook niet lekker naar buiten los van de zomer ! daar in tegen het gevaar dat hij idd weg kan vliegen zit ik niet echt op tewachten nee :(  ik kijk het wel aan eerst hoe het gaat en wat de eigenaars zeggen want op de foto zit hij gewoon los op z,n kooi in de tuin!

Peggel

je kan evt een tuigje om doen toch?
hier is alles geloof ik al eens op onderzoek gegaan terwijl ze gewiekt waren.
van het over springen naar het balkon van de buren, tot aan het vliegen in de boom, en dakgoot 10 meter verder >:(

Karin

Helaas zijn de tuigjes ook niet 100 % safe  :-\ De enige manier om een valkje veilig in de tuin te laten is in een goed afgesloten kooi die ook niet om kan vallen door een buurkat of zo.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves