20 april 2024, 04:41:16

Nageltjes knippen

Gestart door Fiona, 18 december 2003, 18:35:44

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Fiona,

Zo te horen heb je die gewone rechte stenen stokjes die zijn ook prima hoor.
Van die papierrollen zijn slecht voor de zooltjes omdat daar een soort glaskorrels op zitten die heel scherp zijn en een stokje zoals jij nu hebt is veel gladder dus niet slecht voor de voetzooltjes :-)
Ik ben benieuwd of het een beetje werkt.
Ik heb nog nooit echt wonden gehad van een valkje wat op mijn hoofd of hand zat ook al zijn de nageltjes soms wel scherp.

Groetjes, Paul

Jill & Joost

Hallo,

Ik heb sinds kort mijn eerste valkparkietje, hij is nog niet echt goed tam, kan wel al op mijn hand zitten maar vertrouwt me nog niet voor de volle 100%. Nu moet hij voor de tweede keer zijn nagels geknipt krijgen, de vorige keer hebben we hebben in de hand vast gepakt maar ik heb het idee dat hij dan weer wat vertrouwen verliest omdat hij dan geen kant uit kan....(?)
Weet iemand nog een andere manier?

Groetjes Jill en Joost


Tara

Hoi hoi,

voor de tweede keer? Zo te lezen gaat het best kort na mekaar ...

Je kan misschien best iets kopen waardoor de nagels zelf afslijten, want hier moet ik bijna nooit de nagels knippen .... Die moeten echt alleen maar geknipt worden als die echter te lang worden ....

Ook zal het nu moeilijk zijn om je valkje nu in deze periode weer 'bang' te maken, want dan ben je weer terug bij AF ...

Mja, ben benieuwd wat de anderen zullen zeggen.

Groetjes, Tara

Fiona

zoals hier ook al gezegd is, 1 keer geknipt is blijven knippen.
Vogels vinden het niet leuk.
Ik heb er voor gekozen niet te knippen maar een steen-stok te kopen. Het werkt, de nagels worden minder scherp.
Ik heb ook gelezen hier, dat jonge vogels altijd scherpe nagels hebben en dat moet/kan slijten op stokken dus.

suc6!

Liek

Hoi Fiona,
Wanneer een nagel bloed, kun je deze ook met een warme soldeerboud weer dichtbranden. Zo hoef je niet weer in de verleiding te komen en na mijn eigen idee is dit ook wel iets hygienischer... alleen ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die zo voorzichtig is als jou een nagel te ver zal knippen! Door ervaring met een vogel die blanke nagels heeft weet je immers wel hoe ver je kunt gaan! Als je het niet zeker weet, knip je toch een kleiner stukje af!
Groetjes Liek

Fiona

met een lucifer kan ook hoor, maar ik slijt die donkere nagels liever op een stokkie. Bij een wat oudere vogel, kun je het misschien wel beter zien?
Loki is nog zo jong en een puntje kan misschien al teveel zijn, geen idee dus, ik zie er niets van :-)