18 april 2024, 02:59:25

Bestaat een ......

Gestart door Gido Vallinga, 18 december 2003, 18:22:08

« vorige - volgende »

Gido Vallinga

Ey....

Ik heb een vraag :

Bestaat een valkparkiet die helemaal wit is met een gele kuif ???

Alvast bedankt !!!!

Sander

Hello

Deze mutatie bestaat (nog) niet. Misschien komt ie er ooit nog wel;

groetjes
sander

Gido vallinga

Oh..... HEb wel ergens gezien beetje geelachtige kop ( heel klein beetje ) met een gelekuif : geelkopcinnamon  ??

Zijn die makelijk verkrijg baar want ik ga volgend jaar 1tje aanschaffe!!! daarom al die info  

              

Nietie

Hallo vogelvrienden,
Ik heb een vraagje... Ik zit net bij mutaties te kijken, en daar zie ik iets wat ik niet snap  :D
Ik heb afgelopen vrijdag een valkje gekocht (Vanilla). Ik trots zeggen dat het een Lutino is, zie ik bij mutaties staan dat het een gele is :o. Maakt mij verder helemaal niks uit hoor, maar welke soort heb ik nou echt. Zal Vanilla ff beschrijven, hij is op zijn lijfje heel lichtgeel zijn vleugels en kop zijn iets donkerder, en hij heeft rooie oogjes. Twee mooie fel gekleurde wangetjes en een lief geel kuifje.

Groetjes Nietie


Paul

Hoi Nietie,

Ik denk wel dat je een lutino hebt hoor.
De gele komen heel weinig voor ik heb er nog nooit een kunnen vinden.
Ze bestaan wel in elk geval maar lutino's kunnen ook best veel geel hebben.
De rooie oogjes hoeren ook echt bij een lutino.
Je hebt kans dat ie na de eerste rui nog wat gaat veranderen van kleur.
De mannetjes hebben in het algemeen veel meer wit op de rug dan de popjes.

Groetjes, Paul

Nietie

Hoi Paul,

Hij is inderdaad bijna wit op zijn rug. Zodra het kan zal ik een foto maken.

Groetjes Nietie

Sander

Hello

De gele zijn echt donkergeel, terwijl de lutino meer een mengeling is tussen geel en wit.

groetjes
sander

Paul

Hoi Nietie,

ALs ie wit op zijn rugje heeft is het bijna zeker een Lutino hoor :-)
Een gele is bijna over zijn hele lijfje veel donkerder geel zoals Sander ook al zei.
Als ie na de rui ook nog behoorlijk wit is op zijn rugje zal het waarschijnlijk een mannetje zijn :-)

Groetjes, Paul

Gido

Eyz jonges en meisjes  :)

Ik heb een vraag over lutino hoe duur kost een jonge beesie ??

alvast bedankt !!!

giovanni

Evenveel als een ander valkje hoor, ik heb een lutino en een wildkleur en ik heb hier dan ook evenveel voor betaald. Het is ook te zien of ie handtam is of niet. Hier kost een handtamme minimum €33 en een wilde min €17.

Theetje

Hoi Gido,

Over het algemeen is een lutino jong iets duurder dan een wildkleur. Het scheelt meestal niet veel hoor en ik heb voor al mijn valkjes dezelfde prijs betaald, ook al heb ik diverse mutaties. Maar zoals gezegd, meestal is een Lutino jong iets duurder. Het is eigenlijk een beetje afhankelijk waar je hem koopt. In de dierenzaak bij ons in het dorp scheelt een lutino ongeveer een tientje van een wild en ik weet dat enkele kwekers ze ook duurder verkopen.

Groetjes

Theetje


giovanni

27 december 2003, 17:15:26 #11 Last Edit: 27 december 2003, 17:17:59 by giovanni
CitaatOh..... HEb wel ergens gezien beetje geelachtige kop ( heel klein beetje ) met een gelekuif : geelkopcinnamon  ??

Zijn die makelijk verkrijg baar want ik ga volgend jaar 1tje aanschaffe!!!

              
Dit is zeer waarschijnlijk een luitino mannetje,hoor maar wel met oranje wangetjes
Heb je anders al eentje op het oog?

Gido vallinga

Ik wacht op het kweek seizoen en dan koop ik een jongie en dan het liefst een mannnetje !!! Dus ik wil eerst ff wa info hebbe enzo !

giovanni

Laat je iets weten als je een op het oog hebt??
En valkparkiet.com is een zéééér handige site om echt álles te weten te komen over valkparkieten!! En als je vragen hebt kan je ze hier altijd stellen. Je gaat zeker geen betere bron vinden, hoor!!  :) :D ;D

Gido

Ja dat heb ik door da je hier heel veel info kan vinden over valkparkieten!!! :D}

Maar ik vraag wel ff als ik iets moet weten!!!