6 mei 2025, 07:03:03

behoefte

Gestart door Lin, 12 december 2003, 16:31:21

« vorige - volgende »

Lin

Hallo,

Ik heb een beetje een rare vraag, maar hoe vaak doet een valkparkiet hun behoefte? En is dat vaak wanneer ze rondvliegen?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Fiona

Hoi Lin,

Ligt er aan en zal bij ieder valkje wel anders zijn.
Als ze bang zijn poepen ze meer en vaker, als ze veel sla hebben gegeten , poepen ze dunner, en meer :-)

Die van mij doet (helaas) niet de behoefte op de bak/kooi, maar gewoon lekker op mijn trui :-(
Als hij vliegt poept ie niet, daar moet ie even rustig voor zitten.
Omdat Pico bij mij graag op de bak zit, leg ik daar een lakentje op, :-)

Lin

Doet een valkparkiet alleen zijn behoefte als hij zit? Want dan kan ik bij een zitplaats er iets onder zetten. Op mij trui kan niet, maar ja dat maakt niet uit dat kan je niet afleren.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

Een valkje poept alleen als ie zit hij moet zich ervoor ontspannen.
Sommige vogels doen het wel tijdens het vliegen maar valkjes dus niet gelukkig.

Groetjes, Paul

Bianca

ik heb wel een redelijk begripvol valkje
Als ie bij me op m'n schouder zit en hij "moet "ineens dan schuifelt ie naar achteren en laat het dan op de vloer vallen. soms mislukt het en dan heb ik 'm wel te pakken. maar ja een ongelukje zit in een klein hoekje hihihihihi
groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Sanna

Bij die twee van mij kun je het ook altijd aan zien komen. Dan zakken ze een beetje door hun pootjes, schuifelen met hun kontje naar achteren ... en dan rolt er een poepje uit ;D. Maarreh, ze kunnen wel tijdens het vliegen poepen volgens mij hoor, want ik kom op het behang wel eens poepjes tegen waarvan ik denk: "Hoe komt dat nou weer daar??!". Maar ik heb een klimboom voor ze gemaakt en daar zitten ze erg graag in. Dus ze poepen het meest op die plaats.