9 mei 2025, 13:11:41

Mensen Eter

Gestart door Dwarreltje11223344, 5 november 2009, 12:00:42

« vorige - volgende »

Dwarreltje11223344

Sinds kort denkt mijn valkje (dwarrel) dat ik eetbaar ben volgens mij want ze zit constant aan me nek, gezicht, armen, handen, hoofd, oren enz. te knagen...
Nooit eerder gehad!
En opeens sinds 2 dagen geleden doet ze dat constant...
Ik word er echt helemaal gek van...
Iemand enig idee hoe dit komt en of ik het kan afleren?

-Robin

Landiej

Is het pijnlijk als ze dit doet? Of is het meer liefkozend?
Die van ons knabbelen ook aan van alles; dat is nieuwsgierigheid en hun manier om te laten zien dat ze je lief vinden (kroelen).

Enige manier om het af te leren is je valkje steeds weghalen als ze het doet, "nee" zeggen en hopen dat ze dit gaat snappen.

Mocht het echt extreem zijn dan kan je haar terugzetten in de kooi, maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van. Ze moeten de kooi niet als strafhok gaan zien namelijk, want dan willen ze nooit meer terug! :P

Dwarreltje11223344

Het begint meestal liefkozend maar dan tussendoor bijt ze dat soms opeens heel hard en dat doet wel pijn... :(
Ik haal haar ook meestal weg als ze het doet maar dan komt ze weer terugvliegen en gaat ze gewoon door... hopeloos geval dus... :-\
En ik ben ook bang dat ze haar kooi als strafplek gaat zien...
Alleen meestal als ze voor straf haar kooi in gaat doe ik er een doek over want dan ziet ze misschien de doek erover als strafdoek zegmaar hoop ik dan... :-X