25 april 2024, 22:34:33

mag ik jullie mening

Gestart door Gin, 28 oktober 2009, 22:07:32

« vorige - volgende »

Gin

Zou ik jullie mening mogen??

Ik heb in 4 maanden tijd 2 nestjes gehad waar van het eerste nest verstoort is en de jongen aan  dopdood zijn overleden. de maand daarna had mijn Koppel Lutino en Split weer eitjes deze hebben we 25 dagen laten liggen maar bleken leeg te zijn. Na dat onze Lutino de eitjes stuk maakte hebben ze weg gehaald. Dit was op 13 Okt.
Nu hebben de koppels de afgelopen paar dagen 2 keer op een dag gepaard. Ik heb me andere koppel in een andere kooi geplaats omdat dat Rocco mijn bonte steeds ging vechten met het parende koppel.

Wat zeggen jullie moet ik mijn koppeltje de kans geven om een nestje te nemen of niet.

Ik was lid van een ander forum en daar zeggen eitjes weg halen broedhokken weg halen. Koppels schijden Ik ben er weggegaan omdat ik het niet kan vinden met de beheerders.
Maar nu wil ik graag weten wat jullie er van denken.
Liefs Rocco, Buaety en Coeky en Dymond en Snowey, Jade en Djumpertje en hun lieve  verzorgster Gin

monica

Hallo Gin,

Ik zou het koppel even tot rust laten komen :)
Hoe oud zijn de vogels?
Zo te lezen houd jij ze binnen?


Groetjes Monica.

*Yvon

Hoi hoi

Ik zou ze ook geen nestje meer laten doen.
Na 2 rondes hebben ze hun rust en voedingsstoffen weer hard nodig om op krachten te komen.
Ik zou ook het broedblok weghalen en de hele inrichting van de kooi veranderen als dat lukt.
Zo kan je proberen om ze uit de broedstemming te halen.  ;)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gin

Dat heb ik idd geprobeert maar tervergeefs
Ze paren nu elke dag. Tot ergenis van mijn andere man die stik jaloers en dan de hele kooi (zit in een andere kooi omdat hij ging vechten) afbreekt en gaat zitten krijsen.
Liefs Rocco, Buaety en Coeky en Dymond en Snowey, Jade en Djumpertje en hun lieve  verzorgster Gin