6 mei 2025, 14:38:15

waar kan ik kiemzaad kopen?

Gestart door trienke, 29 oktober 2009, 09:53:11

« vorige - volgende »

trienke

Hallo allemaal

Ik lees de laatste tijd veel over kiemzaden, dat dat een erg lekkernij is voor de vogels en dat het ook nog eens gezong is.

Ik vroeg me af in welke dierenwinkels kan ik dat kopen?

Groetjes Trienke

*Yvon

Hoi  hoi

Dierenzaken die los zaad verkopen hebben het denk ik wel.
Anders zijn er ook online shops waar je het kan bestellen.

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Creatura

Hoi Trienke,

Ik laat ook weleens gewoon het zaad van de valkjes zelf kiemen. Wel eventuele dingen eruit halen die niet leven, zoals toegevoegde pellets.
Er komen dan jonge grasplantjes uit en eventueel zonnebloempjes en hennepplantjes; mijn valkjes vinden het erg lekker ;D

Daarnaast kun je ook gewoon kiemzaden bij het tuincentrum kopen; brocolli, zonnebloem, rucola, bloemkool, rode kool, taugé, etc etc. Allemaal ook erg voedzaam voor de vogeltjes, en eventueel ook nog voor jezelf ;)

Nemi

21 november 2009, 18:03:41 #3 Last Edit: 21 november 2009, 18:31:19 by Nemi
ik had een zakje speciaal kiemzaad, via internet gekocht. Het viel me op dat lang niet alle zaadjes goed kiemden en lang niet allemaal even snel. De katjang idjoe bleek heel snel te kiemen en Andy is hier het meest gek op. Vandaar dat ik daar gewoon een zak van heb gekocht. Dit zijn sojabonen, ik geloof dat dit ook de bonen zijn waarmee je taugé maakt.
Ik heb het gekocht in een Aziatische winkel, maar misschien is het ook wel gewoon te koop bij de groenteboer of supermarkt of op de markt. En sowieso denk ik wel in een biologische winkel. Ze worden ook wel mung bonen genoemd. Even googlen voor hoe het er uit ziet ;)
Het kost i.e.g bijna niks.

Net in de supermarkt trof ik trouwens een bakje met 3 verschillende soorten kiemgroenten aan, dus kant en klaar kopen kan ook. 1,39 voor een mega grote bak.

Nemi

mag ik hier reclame maken??
Ik kwam deze site tegen, met heel veel soorten kiemzaad:
http://www.seedo.nl

Hoewel het echt veel goedkoper is om een zak mung bonen te kopen bij een aziatische winkel, was namelijk 89 cent per kilo  ;D
Maargoed, als je een keer wat andere soorten wilt proberen is deze site wel een aanrader. Voor jezelf ook lekker  :P