4 mei 2025, 04:18:06

nou lekker dan grrr

Gestart door twister, 30 oktober 2009, 14:19:59

« vorige - volgende »

twister

nou ik weet het niet hoor....... ik heb mijn noedels langsaam op pellets gezet en dacht ook wel dat hij het at maar volgens mij deed hij ze alleen maar kapot maken  :-\ en kreeg hij er niets van binnen  :censuur hij zat ook opeens bol en was  levenloos.... nu heb ik hem toch maar zaden gegeven....nou ik moet zeggen hij is niet weg te slaan bij zijn bakje  :o hij eet alsof zijn leven er vanaf hangt :-\
hebben meer vogels daar nou last van dat ze de pellets alleen maar klein maken? of heb ik weer een geval apart?
want wat ik heb begrepen is dat toch het beste wat ik hem kan geven toch? en welk voer zou ik hem dan moeten geven als hij de pellets niet eet ?wel voer is ook super maar bestaat dan wel uit zaden?
ik denk ook dat hij het water met vitaminen ook niet drinkt of ga ik nu wel heel ver ? want ik heb hem nu ook maar gewoon water geven.......alleen om zeker te zijn dat hij het wel drinkt  :-\

nou graag hoor ik van jullie gr Jmy&Noedels

Kimm

hoi,

je kan teurlings eurotop 228 gaan geven. dit is heel fijn voer.
allemaal zaden.

ik denk wel dat je valkje drinkt hoor, dat zie je haast niet. dan moet je al de hele dag bij de kooi gaan zitten om te kijken of hij drinkt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sorella

Ik heb het twee keer geprobeerd met pellets, de kleine variant voor grasparkieten (g13 als ik het goed heb) en die voor valkparkieten (g14)
Een dag later heb ik maar weer zaadvoer gekocht (geen teurlings want die kon mijn dierenwinkel alleen leveren in 20 kilo zakken, en bestellen ging een paar dagen overheen) omdat ze het totaal niet aanraakte en alleen maar liepen te gillen en zenuwachtig liepen te doen en ze bleven de kooi maar inklimmen en rechtstreeks richting de voerbak inplaats van dat ze in de woonkamer vervelend aan het doen waren.
De eerste keer door het zaad heen gemengd, de tweede keer niet gedaan.

twister

nou ja ik heb het zeg maar eerst gemalen en door het zaad heen gedaan en daarna 25% pellets en 75% zaden toen 50/50 en daarna 25% zaad en 75% pellets en daar ook dan nog gemalen erdoor en naar die dagen ben ik over gegaan naar alleen pellets maar ik dacht ook dat hij het at maar hij maakt het alleen kapot hij pelde ze zeg maar  :-\ maar er ik heb het idee dat hij denk waar is het zaadje dan  ??? ::)
dus nu ben ik toch maar weer over gegaan naar zaden
maar ik kan die  teurlings eurotop 228 in 20 kilo krijgen  :censuuren ik heb maar 1 valkje dat schiet niet echt op zeg maar  :-\

maar goed ik geef hem nu wel weer zijn vitaminen water zodat hij niet tekort komt  ;)

gr Jmy&Noedels

mariejj

Een vogel helemaal op pellets zetten is ook niet goed. Daar krijgen ze een luie spiermaag van.

Kimm

hoi twister,

via kirsten van dit forum kan je teurlings 228 bestellen. ook in kleine hoeveelheden:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?action=profile;u=1152

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010