22 mei 2025, 23:04:47

knoeien en veel eten

Gestart door jacko, 7 januari 2004, 00:30:06

« vorige - volgende »

jacko

hallo allemaal

ik heb een vraagje knoeien jullie valkparkieten ook zoveel en zoja wat hebben jullie daar aangedaan? En eten ze ook zoveel? Want jacko doet dat wel,jacko is regelmatig bij de voerbak te vinden vooral als jacko geslapen heeft of als jacko uit is geweest.dus kortom een kleine vreetzakje.Wie kan mij daar een antwoord op geven?

groetjes miranda en jacko

Paul

Hoi Jacko,

vaak gooien ze de zaadjes eruit die ze het minst lekker vinden en dat ervaar jij als knoeien.
Normaal gesproken eten ze wat ze nodig hebben en als ze voldoende beweging krijgen zullen ze ook niet snel te dik worden.
Door te vliegen gebruiken ze veel energie en zullen dan ook meer moeten eten.
Je kan wel proberen iets minder zaadjes in het bakje te doen waardoor er misschien minder gemorst word.
Om te zorgen dat ie niet alleen de lekkere zaadjes eet niet elke keer bijvullen maar de vliesjes buiten wegblazen zodat de andere zaadjes zichtbaar zijn dan eten ze die misschien wel weer.
Ik heb valkjes die de hele dag door elke keer een beetje eten maar ook die een of twee keer per dag aanvallen en een halve bak in een keer opeten :-)
Dus de eetgewoonte per valkje is ook verschillend.

Groetjes, Paul

sadelienda

Hoi,

Bo is een nette eter, hij eet bij de voerbak. Chessna daar in tegen, eet inderdaad alleen wat ze wilt, spit de bak om en probeert ook altijd haar zaadjes verder op te eten in de deur opening. Ze sleept dus zoveel mogelijk eten mee. Nog gekker wordt het als ze gedronken heeft en aan haar snavel zit onder de zaadjes....dus ja ik herken het   ;D

Groetjes,

Sadelienda.  

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

jacko

hoi paul

ten eerste wil ik even zeggen dat ik geen jacko heet maar miranda.Want jacko is namelijk mijn valkje.ik doe ook minder zaadjs in de voerbak maar jacko gooi te ze evengoed eruit en daarna gaat die naar de bodem eet die restereden zaatjes op. Maar ik blaas ook altijd de vliesjes eruit.

groetjes miranda en jacko(valkje)

Tara

:D :D

Hoi MIRANDA,

hier doen ze dat ook, nou, kijk, eerst zoeken ze de zaadjes op die ze het liefst eten, hier ook, en als die 'op' zijn, gaan ze snuffelen naar de zaadjes die op de grond liggen, want ze vinden niets wat hun smaakt in hun potje ;).

Het maakt niet uit hoeveel erin liggen, de 'minst lekkere' gaan eruit, de lekkere blijven erin, die eten ze, hebben ze nog honger, hup, naar de bodem.

Malaia, monsieur, aha, die gooit telkens zijn eetbakje om, niet te doen, heel zijn bodem naar de maan, maar goed, dan eet hij ook lekker, dit doet hij om het makkelijker te hebben ...

Groetjes, Tara