Valkje overleden wat kan ik het beste doen..nieuw vriendje gevonden !!

Gestart door Tanja, 15 september 2009, 18:59:04

« vorige - volgende »

Tanja

Hallo,

Er is één van mijn twee tamme valkjes overleden.

Zal even vertellen hoe en wat.

Ik had dus twee tamme valkjes Paco en Lola, allebei popjes van bijna een jaar oud, waarvan Lola helaas zondag is overleden, heel plotseling lag ze dood in de kooi.

En kwam er ook nog bij dat ik zag dat Paco zijn ringetje heel strak om zijn pootje zat, daar ben ik mee naar de dierenarts gweest waar die een nachtje moest blijven omdat het nogal lastig was het ringetje weg te halen.

Maar nu is die gelukkig weer thuis maar wel heel zielig alleen in zijn grote kooi.

En is mijn vraag wat kan ik nu het beste doen, want wil er wel weer graag een vreindje bij voor Paco?

Hoor graag wat jullie het beste vinden om te doen...

Kimm

hoi tanja,

ten eerste, veel sterkte met het verlies van lola.  :'(

ik zou er weer een popje bij gaan zetten. paco is gewend om een maatje te hebben en zij zal lola denk ik missen.
dit is wat ik zou doen ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Tanja

Bedankt vor je rectie,
Zou ik er ook een mannetje bij kunnen zetten, ze heeft al een aantal eieren gelegt en zou het wel leuk vinden een nestje te proberen als dat lukt natuurlijk...

Kimm

hoi,
ja hoor, je kan er ook een mannetje bij zetten.

groetjes kim

*Manon*

Sterkte met het verlies van Lola, dat verwacht je ook niet van een valkje van bijna 1 jaar oud... jeetje zeg!

Groetjes Manon

Tanja

Dank je, vind het ook echt heel rot en voor Paco helemaal, moet haar ook nog 10 dagen lang medicijnen geven voor zijn pootje, dat arme beestje treft het allemaal niet hoor.
Hoop dat ik gauw een maatje voor hem kan vinden en dat het klikt.

Tanja

Ik heb een nieuw vriendje gevonden voor Paco.

Hij heet Spike en is 4 maanden oud en nu maar hopen dat het vriendjes worden.

Ik heb hem over genomen van iemand die hem niet meer wilde, ze hadden hem helaas zijn heel lelijk gekortwiekt maar ja dat komt wel weer goed.
Wilde alleen vragen of jullie misschien kunnen zien of het echt wel een mannetje is..

Her een paar foto´s..

Tanja

Kimm

hoi tanja,

gefeliciteerd met mooie spike  :D
ziet er lief uit zo samen hoor!
ik kan je niet vertellen of het een mannetje is, iemand anders hoop ik wel.

heel veel plezier met spike!

groetjes kim

Creatura

Hoi Tanja,

Spike is zeker leuk :D Gefeliciteerd met hem (of haar ::)). Als hij pas vier maanden oud is kun je volgens mij nog niet zien of het een mannetje is. Als zijn pareltjes verdwijnen na de eerste rui zal het een mannetje zijn en als er pareltjes terugkomen een vrouwtje. Maar je kunt het natuurlijk ook horen. Als Spike echt liedjes fluit en macho doet met zijn vleugeltjes een beetje wijd zal het sowieso zeer waarschijnlijk een kereltje zijn :)

Ze zijn al wel erg lief samen zeg :D

groetjes, Renske

Tanja

Wilde even laten weten dat het heel goed gaat met Paco en Spike, kon ze al na een paar dagen bij elkaar in de kooi zetten en zitten zelf al te kroelen samen..
Ze vinden het ook heerlijk om zicht uit te leven op wilgen takken maar hoe vaak mogen ze dat want ze hebben na een dag al een hele tak kaal gemaakt?

Roxy

hoi Tanja,

Ze zien er lief uit samen.
vogens mij mogen ze wilgentakken gewoon elke dag.

groetjes Roxy