12 mei 2025, 22:52:30

mijn valkje ziek?

Gestart door Pino, 27 oktober 2009, 14:16:46

« vorige - volgende »

Sanna

Citaat van: Pino op 30 oktober 2009, 08:54:06
megabacterie leek haar niet want de mest zag er goed uit en we konden geen deeltjes zaad in vinden..maar daarvoor heb ik ook dat medicijn gekregen.

Hoi Nancy,

Nou, gelukkig dat dat het niet kan zijn. Toch maar goed dat je nog even gebeld hebt om voor jezelf alles duidelijk te hebben. En fijn dat Pino al op lijkt te knappen. Heel veel succes verder!

Groetjes, Sanna

abreemen

Gewoon uit niewschierigheid.

Wat koste het nu? Consult en medicijnen?

Pino

nou de prijs viel me mee eigenlijk (al hoewel de potjes met medicijnen ook echt maar het max gevuld zijn wat ik nodig heb)
Ik ben ruim een uur in de behandelkamer geweest en er zijn 3 artsen bij bezig geweest, de totale kosten inclusief consult klein huisdier € 30,10.
Het viel mij erg mee, ik dacht dat het duurder zou zijn.

Ze is sinds gisteren aardig opgeknapt. haar oogjes zijn nu mooi rond en open, maar fluiten en brabbelen ho maar.
als ik met een druif of trosgierst aankom wordt ze helemaal gek, en komt ze op me hand, maar zonder eten kan ik wachten tot ik een ons weeg haha.
en Elmo de andere vogel, begint haar nu te kleineren omdat hij nu geen kans krijgt om trosgierst uit mijn hand te eten.

vanavond moet ik terug naar de dierenarts voor controle..Ik ben benieuwd, want ik ben benieuwd of ze aangekomen is.

Pino

hallo allemaal

gisteren naar de VA geweest en ons Pino'tje is sinds donderdag al 6 gram aangekomen en weegt nu 86 gram. het blijkt dat ze toch veel jonger is dan gedacht dus ze mag meer eten dan ik gaf..
haar oogje zag er perfect uit en de conditie was ook verbeterd..
ben er ontzettend blij mee in ieder geval, er zit nu ook al veel meer leven in het beestje..
het jammere is alleen dat elmo de andere valk, nu ineens ontzettend bang is voor je hand, en dat snappen we niet want die hoefde niet 2 x per dag gevangen te worden..ik hoop dat dat goed komt.
Ze raadden me aan om palletvoer te geven, maar is dat nu echt heeeeel veel beter?

mariejj

86 gram is weinig,,  Is het nog een papvalkje dan?
Want van zaad kunnen ze eigelijk niet te veel eten hoor,  ze moeten wel soms de restjes (niet lekkere zaden) opeten  maar ze moeten altijd eten tot hun beschikking hebben. Ze hebben namelijk geen reserves.

tja, pelletvoer. Daar zijn hele discussies over gehouden.  Ikzelf vind dat een vogel een zaadeter is en dus geen kant en klare brokjes moet krijgen  ;)  en op zaad worden ze net zo oud als op pellets, dus of het nou echt beter is voor ze.  Zolang je naast zaad ook fruit/groente ect. geeft  en evt. vitamine door het water  blijft je vogel ook gezond hoor.
Veel dierenartsen raden het aan omdat je het dan weer bij hun koop he,,  verkoperspraat dus  ;)

Pino

hoihoi

nou ik schrok zelf ook van het gewicht, maar waar ik hem vandaan heb zegt dat pino van het nest van dit jaar (het eerste of tweede dat weet hij niet meer) , maar ze komt in ieder geval goed aan en dat vind ik het belangrijkst..
het mooie is dat ze van alle zaden de kleinste er ook uithaalt om op te eten dus ze laat niets achter, dat doet me wel goed.
ik ga denk ik Teurlings 228  maar eens proberen, lees er veel goeds over

Sanna

Je kunt er ook gewoon pellets bij geven. Ikzelf gebruik naast Teurlings zaadvoer de pellets van Ecobird (alleen via internet te bestellen). Nutribird vind ik niks, volgens mij zitten daar nauwelijks voedingsstoffen in en Harrisons vind ik veel te duur. Dan moet ik zelf droog brood gaan eten.... Ecobird komt qua samenstelling bijna volledig overeen met Harrisons en ik persoonlijk vind het er smakelijker uitzien dan Harrisons. Ook zijn de pellets van Ecobird weer makkelijker kapot te krijgen dan die van Nutribird. Die krengen zijn zo hard, die vlogen hier geregeld door de kamer!

Groetjes, Sanna

Pino

hallo allemaal
ik wilde even zeggen dat mijn pino weer genezen is!! af en toe niest ze nog wel, maar ze is zoooo levendig helemaal te gek..
en het gekke is dat zij makkelijker tam te krijgen is dan elmo.

superbedankt allemaal!

Saar

Fijn om te lezen :D
Geniet maar lekker van ze :D