10 mei 2024, 11:10:28

Man broedt niet

Gestart door Vyrain, 21 oktober 2009, 09:50:07

« vorige - volgende »

Vyrain

Ik heb nu 3 eitjes. Het popje zit er het grootste gedeelte van de tijd op. Ze heeft nog geprobeerd de man ik het hok te krijgen maar dat is niet gelukt. De man heeft eerder wel de eitjes netjes in het midden van het hok gelegd maar hij wil nu niet broeden. Soms is de pop er een lange tijd af om te eten of gewoon om even op een stokje te gaan zitten, dan zijn de eitjes alleen.

Wat moet ik doen?

*Yvon

Hoi hoi

Het komt wel vaker voor dat de man niet wil meebroeden.
Dat de pop de eitjes verlaat om te eten en drinken kan geen kwaad.
Zolang er maar wel dag en nacht gebroed wordt.
Helaas kan je de man niet dwingen en hopen dat als de donsjes er zijn de man wel gaat mee helpen met voeren.
Hoelang liggen de eitjes en weet je al of ze bevrucht zijn ?
Na +/_ 4 dagen broeden kan je met een schouwlampje zien of ze bevrucht zijn.  :)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Vyrain

Ik geloof dat het eerste eitje er nu 6 dagen ligt en het laatste 3 dagen. Ik weet niet nog niet of ze bevrucht zijn, ik heb geen lampje en ik weet ook niet precies hoe het werkt. Ze "doen" het wel regelmatig.

jeroenn

hallo,

een eitje schouwen is niet zo moeilijk hoor.
je hebt een scherm schijnende zaklamp nodig en die tegen de bollekant van  het ei aanleggen.
als het bevrucht is zie je rode draadjes in het ei.
1 tip pak het ei niet vast laat hem bij het schouwen in het broedblok liggen.
groetjes Jeroen

Caroline

Ik hoop toch wel dat de valkjes in huis zitten want buiten is het al veel te koud om nog een nestje te krijgen. Er zijn al nachten met vorst ....

En wat betreft het niet mee broeden van de man, helaas daar is niks aan te doen.  :-\

Succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.