23 april 2024, 22:58:06

Arwen`s Dagboek

Gestart door Arwen, 12 december 2008, 20:47:25

« vorige - volgende »

Arwen

Hoi alllemaal!

Het is alweer een hele poos geleden dat we hier iets gepost hebben. Vooral door drukte van mijn afstuderen.

Met Arwen en Misty gaat het prima. Misty is een echte klungel, balans is niet misty z`n sterkste punt, onderste helft van z`n vleugels zijn wit, en steeds meer parels trekken weg, ze heeft een nieuwe hobby, s`morgens als de zon op komt, mee fluiten met de vogels, toen dat nog om 8 uur was van`t winter, geen probleem, nu het om half 6 al licht word, wel wat vervelend, dus hebben we nu snachts een donkere doek om de voorkant en zijkanten, dit werkt erg goed, al zijn ze niet zo`n fan van deze doek. Als ik ermee aan kom dan gaat misty piepen op haar ieuw manier.

Arwen is echt de brutaalste, en is het type dat mijn spullen slopen leuker vind als haar eigen. En ze hebben al heel wat spullen  ;D Ze is rustigste op de vinger, blijft gewoon poosje zitten, vind leuk als ik tegen haar praat hoe mooi ze is enzo. Misty daarin tegen is verlegen van karakter.

Morgen gaan we ze weer laten kortwieken. Arwen haar pennen beginnen eindelijk mooi terug te komen nadat de dierenwinkel het helemaal had verknipt...

En............... er komt een derde, een hand tam jonkie..... erg spannend, we zijn verliefd geworden op een witkopje. Hij/zij blijft nog een poosje bij de eigenaar totdat ze van de pap af is.

Erg spannend dus! Hoe is het bij jullie ondertussen? Nog leuke, gekke, grappige dingen meegemaakt of juist niet leuk? ben benieuwd.

Liefs Hanneke & Freddie
Arwen & Misty

Caroline

Hey, wat leuk, een derde valkje.

Gefeliciteerd hoor.  :D\

Fijn weekend.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Arwen

Vandaag hebben onze valkjes een uitstapje gemaakt naar de dierenwinkel. In Hoogeveen zit een Pets Place die zich veel richt op vogels en papegaaien. Hele leuke winkel met hele leuke eigenaresse.

Zij heeft vandaag onze valkjes gekortwiekt. Helaas waren ze niet zo lief voor haar, Arwen heeft haar licht gebeten, Misty doorgebeten... Auw  :-[ Dan voel je je best lullig. Gelukkig zei ze van te voren dat ze heel wat gewend is.

Maar ze vonden het wel leuk in de dierenwinkel, toen even met ze naar de Papegaaien en de ara liep, was misty zelfs wat bang, maar toch ook wel heel nieuwsgierig, ze zat te trillen op mijn arm. Was weer een hele ervaring.

Verder hebben we nog even gekeken bij ons toekomstige valkje, het is zo`n schatje. Ik heb er helemaal zin in! En we zijn aan het kijken voor een grotere kooi. Eerst even orienteren, wat we willen, grote en wat er zoal te krijgen is voor welke prijs.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes
Hanneke & Freddie
Arwen & Misty

Anke

Hoi,
Wat leuk dat je er een nieuw valkje bijkrijgt?
Komt deze ook bij de Pet's place vandaan?
Ik ben wel nieuwsgierig welke mutatie je nieuwe aanwinst is ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Arwen

Hoi allemaal,

Even een updateje. Ons nieuwe valkje is al een paar maand thuis. Hij/zij heet Kira is een witkop. Handopgevoed door de dierenwinkel zelf.

Daarnaast hebben we ook een nieuwe kooi 1 meter hoog, 80 breed en 50 diep. Alles erop en eraan.

Kira is een druk valkparkietje, nu zo`n 5 maanden oud. Heeft hele verhalen en praatjes en kan het prima vinden met Arwen en Misty die wel als koppel te definiëren zijn. Kira is gek op kroelen, een echte ondeugd. En heeft helaas de nare trek om aandacht te trekken door te schreeuwen voor aandacht, waar we druk mee bezig zijn af te leren.

Wat opvalt is dat ze heel druk is, is dit het karakter of word ze rustiger als ze wat ouder word? De andere 2 waren van zichzelf al wat rustiger karakters.

Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat en zal eens wat dagboekjes doorlezen.

Groetjes
Hanneke & Freddie

Dierenfreackske

Hoi , allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst, he ...ik denk dat het valkje snel zal wennen aan zo'n mooie grote kooi he! Hoe gaat het nu met ze ?? Fijn dat het ook goed gaat met je koppeltje Arwen en Misty. Leuke namen heb je voor je valkjes, Kira vind ik ook een mooie naam, grtjs. Ann