Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Creatura

Hoi Kim, hoi Caroline,

Ja, ik ben in Nijmegen geweest. Tja, consult, en dan de ontlasting onderzoeken en ook nog de krop, en dan nog al die medicijnen. Ik mag hopen dat Sientje in ieder geval helemaal opknapt; dan is het niet voor niks geweest ;)

Haha, je zou het bijna denken inderdaad, voor wat betreft die pellets. Om eerlijk te zijn was mijn eerste gedachte; ik wil ze geen kunstmatige brokjes geven. Tenslotte zijn valkjes erop gebouwd om zaadjes te pellen. Zoals je zegt, Kim, er zitten wel alle voedingsstoffen in. Op zich geef he katten ook kant en klare brokken, en honden ook, dus waarom vogels dan niet he.
Ik ga er even over nadenken. Weet iemand of pellets in verhouding duurder zijn dan zaad?

Kimm

pellets zijn duurder, maar je hebt er veel minder van nodig.
wat ik nu doe is een combinatie van pellets en gewoon zaad.  ;)

ik zal even een link voor je opzoeken, waar je een gratis proefzakje pellets kan aanvragen. ff wachten hoor.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

klikhier

en dan moet je de scenic hot en healty hebben, die is voor valkjes. je kan ze zo een mail sturen en dan sturen zij een zakje op.

bobbie

Hoi hoi,

Ik geef mijn vogels al jaren pellets, van kanaries tot papegaaien. ;)

De harrison's is erg duur (gaf ik tot voor kort), Zupreem daarentegen scheelt de helft en is ook erg goed, is momenteel nr1 in Amerika.
Even denken, voor Zupreem betaal je (9 kg zak) 10 euro per kilo met de verzendkosten meegerekend.

Groetjes, Nel :)

Kimm

ja de zupreem ga ik binnenkort ook halen . hoorde er goede dingen over van de va.

*Manon*

Tja wat is goed en wat is niet goed.....  ::) ::)

Ik geef al jaren gewoon zaadjes, sinds een jaar hangt er een bakje pellets in de kooi, maar ik ben van mening dat zaadjes ook goed zijn.
Ik geef om de dag groente, fruit, brood e.d. ik denk persoonlijk niet dat dat onder doet aan pellets.... Maar dat is mijn mening!

Mijn ervaring is bij de VA ook dat ze je dingen willen meegeven....  biologisch voer en weet ik wat allemaal nog meer.... het zal allemaal best wel zo zijn en het zal uiteraard allemaal heel goed zijn, maar je moet gewoon je gevoel hierin volgen denk ik..... en ik was niet van plan om over te stappen naar dat gezonde voer.... als je één of twee valkjes hebt, is het misschien nog wel te doen, maar als je veel valkjes hebt.... jeetje wat gaat je dat een geld kosten  ::)

Ik hoop dat Sientje snel opknapt hoor. Ik zal duimen voor die lieve schat  :-*

Liefs Manon

carco

Citaat van: Creatura op 10 maart 2010, 20:43:52

Haha, je zou het bijna denken inderdaad, voor wat betreft die pellets. Om eerlijk te zijn was mijn eerste gedachte; ik wil ze geen kunstmatige brokjes geven. Tenslotte zijn valkjes erop gebouwd om zaadjes te pellen. Zoals je zegt, Kim, er zitten wel alle voedingsstoffen in. Op zich geef he katten ook kant en klare brokken, en honden ook, dus waarom vogels dan niet he.
Ik ga er even over nadenken. Weet iemand of pellets in verhouding duurder zijn dan zaad?

Daar ben ik het niet helemaal mee eens!
Bij honden en katten willen ze juist van de brokken af! Ik geef mijn hond geen brokken te eten. In de natuur vinden ze dit toch ook niet?
Zo vind ik ook dat in de natuur geen pellets gevonden worden. Ik ben er zeker niet tegen, maar wel om ze verder geen zaad meer te geven, dus meer als bijvoeding.
Volgens de va in Waalwijk waren Harrison en Nutribird en nog een merk (weet niet meer welke) als goed getest.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Hermien

Pallets gooien mijn mannen er structureel uit. Af en toe maal ik het voor ze en doe het dan door het zaad. Maar gewoon zaad heef ook mijn voorkeur hoor. Vogels moet pellen, dat is onderhoud voor hun snavel.

Creatura

Nou, meningen voor en meningen tegen.
Ik ben het wel eens met het idee dat vogels zaad horen te eten omdat dat natuurlijk is.
En ja, mijn eerste gedachte was; alles om meer geld te verdienen.

Allemaal bedankt voor jullie mening; ik ga er eens over nadenken:)

Sientje heb ik net voor het eerst zelf antibiotica gegeven. Dat was nog wel even wennen. Op zich is ze heel erg lief en bijt ze echt alleen maar symbolisch heell zachtjes in mijn hand als ik haar vastheb, maar ik ben zo bang dat ze mij straks alleen nog maar associeert met het toedienen van vieze dingen en haar vasthouden. En hoe moet ik ooit die spray onder de vleugels krijgen. Ze doet haar vleugels alleen zelf omhoog als ik eens in de zoveel tijd met de plantenspuit kom, maar ik heb het al een paar keer geprobeerd, en ze doet het niet. Dus dan moet ik haar daarvoor ook nog es vastpakken, en onder de vleugels spuiten. Ik zie niet helemaal in hoe ik dat ooit moet doen.
Echt, wat een gedoe nog....

Dierenfreackske

Hoi, ik hoop dat Sientje er bovenop komt hoor! En dat ze goed haar antibiotica inneemt, duim voor haar hoor! Grtjs. Ann

Creatura

Hey Ann,

Dankjewel.  :) Ach ja, die kleine Sien.
Ze houdt zich kranig; ook met het vastpakken. Paar uur geleden weer antibiotica gegeven. Het is wel een heel stom flesje waaruit ik moet druppelen; je moet heel hard knijpen om een druppel te krijgen, en negen van de tien keer komt er dan een luchtbelletje mee waardoor je geen complete druppel hebt :(

Haha, jullie zouden de snuit van Sientje moeten zien als ze zo'n druppel krijgt; dan steekt ze haar tongetje uit en trekt ze een kop van; Getver, wat een smerig spul ;D ;D
Mgoed, ik hoop maar dat ze genoeg binnenkrijgt...
Heb haar toch maar in een aparte kooi gedaan, want anders is het niet te doen als ik haar steeds vanuit de kamervoliere moet pakken. Tommy en Lotje ontsnappen direct als ze de kans krijgen.

Always look..

Agossie arme sientje! Lijkt mij ook niet echt lekker hoor maar voor haar eigen bestwil ;)

En over het ontsnappen.. ik heb mijn mannen geleerd dat hoe dan ook ze mogen er niet zelf uit ze moeten echt door mij van stok gepakt worden en vrij gelaten worden...

xx

Dierenfreackske

Hoi,  jeetje, wat een goed idee om Sientje appart te doen he, ja, dat ontsnappen hebben ze wel snel door he ...en ja, dat ze een gekke bek trekt met die anibiotica..is wel zo , maar beter he zo , om eigen bestwil, en als ze weer veel beter is, weten ze het hoor dat je ze hebt geholpen , echt wel...grtjs. Ann

*Manon*

Sterkte met Sientje!
Ik hoop dat je snel ziet dat ze opknapt!

Liefs Manon