12 mei 2025, 22:50:37

tijdschriften

Gestart door samantha21, 14 oktober 2009, 11:02:55

« vorige - volgende »

samantha21

zijn er nog goeie tijdschriften over valkparkieten en kromstavels?

Kimm

hoi,

het enige wat ik leuk vind is papegaaienjournaal. die kan je bestellen op internet. een leuk blad.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

samantha21

gaat dat alleen over papagaaien?

ik hoorde ook iets over euo-parrot  en onze vogels? is dat nog leuk? als je meer gericht ben op valkparkieten?

Kimm

daar weet ik niets van, maar papegaaien journaal gaat over alle kromsnavels. alles wat daar in staat over gedrag en andere dingen is ook van toepassing op de valkparkiet.

mariejj

ik heb euro-parrot,,   ik heb maar 1 keer iets gezien over valkparkieten en ik krijg het blad al 2 jaar volgens mij.  Euro-parrot gaat alleen over kromsnavels.  Het stukje over dat iemand hoe hij begonnen is met vogels en zijn ervaringen vind ik erg informatief en leuk om te lezen.

Onze vogels heb ik 1 blad van gekregen van iemand maar ik vind het weinig voorstellen,,  :-\   Een hoop lange tekst, weinig foto's  en het gaat ook over de kleinere zangvogels  waarvan er voor mij zelf al een heleboel onbekend waren.
Dus niet echt een blad voor kromsnavelliefhebbers vind ik  ;)

Hermien

Misschien wordt het eens tijd dat er iemand opstaat om nu een speciaal blad voor Valkparkieten te gaan samenstellen....? Biedt iemand zich aan? Er wordt hier immers meer dan genoeg ge'krabbeld'............

;D  ;D  ;D  ;D

Landiej

Ik dacht: ik ga eens kijken of er misschien iets engelstaligs te vinden is. (Het engelse woord voor valkparkiet is cockatiel)

Er zijn volgens mij ook in het engels geen magazines die specifiek op valkparkieten gericht zijn. Wel vond ik een 'magabook' (een boekje in tijdschriftvorm) over valkparkieten:

http://www.shopanimalnetwork.com/product.aspx?cid=28&pid=680

Ik verwacht alleen niet dat er heel veel dingen in zullen staan die niet al hier voorbij zijn gekomen!

Ook is er een magazine dat Birdtalk heet:
http://www.amazon.com/Bird-Talk/dp/B00005N7OW/ref=pd_bbs_1/103-1084766-0951028?ie=UTF8&s=magazines/glitter0c

De vraag is alleen of je in Nederland ook een abonnement kan afsluiten. En of je dat wil uiteraard! Ik weet immers niet hoe goed je engels is :)

samantha21

ik ga het papagaaienblad en euro-parrot binnenkort een x los bestellen om te kijken welke het leukst is. bedankt voor de info! hopelijk hebben andere hier ook wat aan  :)

samantha21

is papagaaienjournaal alleen voor papagaaien? staat namelijk niet duidelijk aangegeven op hun site.  ???

Kimm

nee het is niet alleen voor papegaaien, maar wat erin staat over papegaaien geldt ook voor valkparkieten.
het is een mooi blad hoor, vind ik zelf.

samantha21

Citaat van: Kimm op 19 oktober 2009, 13:17:55
nee het is niet alleen voor papegaaien, maar wat erin staat over papegaaien geldt ook voor valkparkieten.
het is een mooi blad hoor, vind ik zelf.

ik wil een nummer bestellen. maar heb jij het herfstnummer toevallig al gelezen? is het nummer leuk?

Kimm

nee die heb ik nog niet  ;)

mariejj

Nou moet ik mezelf toch even verbeteren.  Ik heb net een hele stapel jaargangen van Onze Vogels gekregen en een beetje doorgebladert. Er staat toch wel over kromsnavels in  ;)    blijkbaar heb ik eerst toevallig een paar gehad waar helemaal niks in stond  maar ik zag in deze blaadjes toch wel wat leuke stukjes in staan.  :o
Dus mocht je nog meer leesvoer willen zou je ook wel onze vogels kunnen bestellen  ;D

samantha21

Citaat van: mariejj op 20 oktober 2009, 17:35:24
Nou moet ik mezelf toch even verbeteren.  Ik heb net een hele stapel jaargangen van Onze Vogels gekregen en een beetje doorgebladert. Er staat toch wel over kromsnavels in  ;)    blijkbaar heb ik eerst toevallig een paar gehad waar helemaal niks in stond  maar ik zag in deze blaadjes toch wel wat leuke stukjes in staan.  :o
Dus mocht je nog meer leesvoer willen zou je ook wel onze vogels kunnen bestellen  ;D

haha :)bedankt voor de tip! ik ga eerst maar even wat losse blaadjes bestellen voordat ik een abbo. neem :)