3 mei 2025, 15:10:04

gewicht zelfstandig worden valkje.

Gestart door Jacky, 7 november 2009, 15:57:46

« vorige - volgende »

Jacky

Hallo allemaal,

Even een vraagje over ons pappertje Joëy.

Joey is aankomende dinsdag 10 weken oud en we willen hem nou graag zelfstandig hebben.

Nou vroegen wij ons af tot welk gewicht hij mag afvallen, voor we hem toch weer bij moeten pappen.

Hij weegt om 19.00 voor de voeding tussen de 82 en 85 gram in. Waar ik dik tevreden mee ben, want lucky is 81 gram en zit goed in zijn vel.

Hij eet wel en knabbelt ook aan maagkiezel. Vorige poging was op 1-11 de laatste voeding en op 3-11 woog hij 77 gram toen ik hem alsnog bijpapte. Moet wel zeggen dat ik hem toen als zoethoudertje pap heb gegeven, aangezien hij moord en brand gilde en ik zwaar hoofdpijn had  :-[

Intussen zit hij bij Angel, Bailey en Nena in de kooi. daardoor eet hij nu wel goed mee. Voorbeeld doet echt volgen  :D

Hopenlijk kunnen jullie me helpen, want het is echt een draak aan het worden  ;D Elke keer als hij ons ziet eten begint het gebedel weer. Ik weet dat dat nog lang aan kan houden, maar wil het nu echt af gaan bouwen.

We hebben een monster gecreëerd  ::)  

Groetjes Jacky

Peggel

hallo,
ik heb mijn jong destijds vanaf 4 weken moeten pappen, en vlak voor de 6 weken tijdens het bedelen steeds trosgierst tegen de snavel aangehouden en ze probeerde er instinctief wat aan te knabbelen en pas later pap gaan voeren, en met 6 weken heb ik alle 4 de jongen waar zij bij zat in een aparte kooi gezet en vanaf die dag begon ze meteen met de rest  mee te eten :)
en hoefde ik niet meer te voeren, dus inderdaad goed voorbeeld deed goed volgen.
en zeker nog wel even het gewicht blijven controleren, hij zal zeker in het begin af kunnen vallen, maar hij krijgt nu gezonde trek en weet dat al die lekkere zaadjes de honger stillen.

ik hoop dat het goed gaat.
succes ;)

Jacky

Hoi Hoi

Joey heeft sinds donderdag geen pap gehad en zit nu op een indrukwekkende 99 gram! Zo zwaar hadden we hem nog niet toen hij pap op had  ;D

Het gaat perfect dus en hij heeft geen pap meer nodig. Al houden we zijn gewicht nog elke dag in de gaten.

Dankjewel voor je berichtje.

Groetjes Jacky

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves