29 maart 2024, 12:01:21

parkietensex..........

Gestart door Corrien, 30 oktober 2002, 13:56:39

« vorige - volgende »

Corrien

Ik heb een hele serieuze vraag: mijn valkparkiet ziet mij wel heel erg zitten en MOET gewoon sex hebben met mijn rechter hand. Is hier niks aan te doen? Ik heb uit wanhoop een vrouwtjesparkiet aangeschaft, maar ik ben nog steeds zijn allesie. Hij gaat op mijn hand tekeer alsof hij nooit eerder heeft gepaart en ik word er een beetje moe van. Toen ik dacht dat ik mijn hand dan maar gewoon onder mijn oksels kon stoppen om van dat gedoe af te zijn, ontdekte hij mijn rechter grote teen: partytime! WAT MOET IK DOEN?
Groeten van Corrien, Denemarken.

Paul

hoi Corrien,
ik ken het probleem want die van mij doet hetzelfde op het hooft van mijn vriendin.
Die wordt er soms ook gek van.
Ik heb er 4 in een kamervolliere en die vijfde wil daar echt niet bij, die zit veel liever bij mensen.
is het wel een man en pop die je nu hebt daar?
Je moet ze misschien een paar dagen minder aandacht geven dan heb je kans dat ze meer naar elkaar toe trekken en minder naar jou.
Je kan ook proberen om ze een weekje bij kennisen neer te zetten zodat ze jou niet zien en inderdaad meer naar elkaar toe gaan trekken.
Verder kan ik je ook geen tips meer geven want bij ons is het probleem ook niet opgelost.

groetjes,  Paul

vogelfriek

4 januari 2003, 17:47:05 #2 Last Edit: 5 januari 2003, 00:04:39 by vogelfriek
 :( :( ik heb het ook, met een vrouwtjes parkiet ??? ???

als ik haar aai op het rugje dan gaat ze met het kopje naar
voren, en met de staart omhoog, en maakt ze kleine piepjes
heel raar. ik zou wel willen dat dat eens een keer ophield :'(

kben bang dat het met sex te maken heeft

sebastian

ik heb een valk maar kweet niet welk geslacht ze/hij heeft eenenderbroken staart grijs met geel. dat betekend een vrouwtje volgens een boek erover.maar die pluimen vallen uit en er komen grijze pluimen eruit en de staar ook. hij /zij is nu ongeveer 7 maanden oud dat is de ruiperiode. maar mijn valk fluit mij na en dat doen vrouwtjes niet geloof ik.ik weet het niet :(

Peter

Citaatik heb een valk maar kweet niet welk geslacht ze/hij heeft eenenderbroken staart grijs met geel. dat betekend een vrouwtje volgens een boek erover.maar die pluimen vallen uit en er komen grijze pluimen eruit en de staar ook. hij /zij is nu ongeveer 7 maanden oud dat is de ruiperiode. maar mijn valk fluit mij na en dat doen vrouwtjes niet geloof ik.ik weet het niet :(

Hoi,

Het lijkt erop dat je een mannetje hebt. Voor de jeugdrui (da's de eerst rui na ongeveer 6 a 7 maand) wordt duidelijk door het verenpak of het man of pop is. Dit verschilt per mutatie maar zoals ik het zo lees heb je een wildkleur mutatie. Had zal dan ook waarschijnlijk een man zijn. Als je meer weten over het geslacht kijk dan "Vragen over" of gebruik de zoekmachine daare kun je erg veel info vinden en lukt het niet dan helpen we je hier graag mee verder!

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Vogelfriek,
Wat jij met je valkje hebt doet een vrouwtje van mij ook en dat is inderdaad een broeds gedrag.
Dat heeft ze bij mij ook niet altijd maar af en toe.
Vroeger heb ik wel een vakje gehad die kon ik klem in mijn hand nemen en dat vond ze heerlijk.
Dan begon ze eerst zacht te piepen en daarna steeds harder en een paar dagen later lagen er ook eieren in de kooi.
Je kan er denk ik niks aan doen want je valkje denkt dat jij haar partner ben en daarom doet ze dat als je haar op het rugje aait.

Groetjes,  paul

vogelfriek

5 januari 2003, 15:50:23 #6 Last Edit: 5 januari 2003, 15:52:39 by vogelfriek
 HALLO PAUL :)

bedankt voor de info. :) :)

het komt gelukkig niet zo heel vaak voor  :)