28 maart 2024, 17:10:01

1e valkparkiet koppig

Gestart door Jan007, 15 oktober 2009, 21:29:26

« vorige - volgende »

Kimm

hoi,

dat verklaard al een hele boel hoor dat hij uit een dierenwinkel komt.
waar ik eerst mee zou beginnen, is de kooi gewoon openzetten. kijk maar even wat hij gaat doen.
misschien komt hij eruit.
mocht hij eruit komen, dan even afwachten wat hij gaat doen.
als hij echt bang is voor mensen, dan moet jij echt veel geduld hebben met dit valkje. waarschijnlijk is hij toch bang.
als hij de kooi uitkomt, laat hem dan even gewoon zijn gang gaan voordat je hem laat opstappen.
probeer dit eerst even en laat even weten wat hij doet.
een valkje wat is gekortwiekt, kan je makkelijk weer pakken namelijk. duw dan je vinger tegen zijn borstje aan en laat hem opstappen.
ik ben benieuwd!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Jan007

en eindelijk heb ik hem er vandaag uitgelaten.
toen die eruit kwam was die nieuwsgierig en keek om zich  heen.
ik heb hem wat zaadjes gegeven en hij at ze uit mijn hand.
toen ging ik met me hand onder zijn borstje maar dat lukte niet en hij wou een beetje naar hand grijpen maar daarna speelde die ermee.
toen het opstappen op die manier niet lukte schoof ik me hand onder zijn voeten en hij kwam om me hand zitten  ;D ;D ;D ;D ;D
hij vloog niet weg hij bleef rustig zitten,maar in de kooit is die niet echt zo tam(ongeveer) als erbuiten, maar we gaan het elke dag zo'n 20 à 30 minuten doen na zo'n 20 minuten heb ik hem vanaf me hand in de kooi gezet.
Heeft iemand een tip voor de uitwerpselen want die blijven op het tapijt kleven.

mvg.Jan  :D  ;)

Kimm

geweldig jan!!! doe dit elke dag en breidt de tijd ook uit.
helemaal super.
het is helemaal niet erg dat hij in de kooi niet zo tam is als erbuiten hoor.
beloon je valkje ook als hij opstapt. ik ben ervan overtuigd dat het valkje op deze manier veel sneller jouw vertouwen gaat winnen.
tips voor de poepjes heb ik niet, want ik heb geen tapijt.
zelf loop ik hier met stukjes toilet papier door het huis als ze los zijn. dan raap ik het poepje gelijk op. bij het tapijt moet je dat ook doen anders wordt het groen ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Jan007

hey ben er weer ;D
zoals ik had gezegd laat ik speedy er elke dag eventjes uit maar ik heb een vraag als ze uit de kooi is en ik zeg haar op me hand dan piept ze wel eens maar dan echt piepen en geen andere geluidje wat zou dat kunnen betekenen ik mag hem/haar al aaien en kroelen dus ze is al aardig tam en erg bedankt heeft trouwens iemand enig idee of het een jong of meisje is. ???
mvg.Jan

Kimm

hoi jan,

dat piepen weet ik zo niet.
heb je een foto van m?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

hoi jan,

hoe gaat het hier?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Jan007

srry ik kon geen goeie foto nemen maar ik heb nog een vraagje ze nagels die zijn heel erg lang en scherp wat kan ik hier aandoen? ???
en het gat heel erg goed met speedy

Kimm

je hebt van die zitstokken van pedi perch geloof ik, daar kunnen ze hun nageltjes mee slijten.



fijn dat het goed gaat trouwens  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010