12 mei 2025, 20:06:35

valkjes en papegaai

Gestart door Patries1304, 1 oktober 2009, 11:57:23

« vorige - volgende »

Patries1304

1 oktober 2009, 11:57:23 Last Edit: 1 oktober 2009, 11:59:37 by Patries1304
hoi hallo,

ik heb 2 valkjes,2 broertjes alleen wel verschillend in tijd aangeschaft. Kuifje vanaf dat hij uit het blok kwam en Karel na 10 maanden pas. eigenaar wilde hem niet meer en via een omweg kwam hij bij mij. gaat redelijk. ze verdragen elkaar en daarmee is alles gezegt. de kooi heb ik opgesplitst ivm met het uitdrijven van Karel door Kuifje. maar ze zitten er alleen snachts in en sporadisch overdag dus dat is geen probleem. maarrrrrrrr......
ik wil graag een papegaaitje erbij. eentje van de opvang,dus een geadopteerde zeg maar. maar wat denken jullie? die van de opvang zeggen dat het wel samen gaat. maar ik ben bang dat Karel en Kuifje miss het onderspit moeten delven als er een papegaai bij komt? heb geen flauw idee of dat werkelijk goed gaat. zoals ik zei; zij zijn zowat de gehele dag uit de kooi. en ik wil dat dat zo blijft.

hebben jullie ervaring daarmee? alvast erg bedankt hoor!!

groetjes Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Gerda

Het gaat beslist niet samen. Maar wel apart.
Je zult de valkjes en de papegaai apart uit de kooi moeten halen.
Wanneer de valkjes er uit zijn moet de kooi van de papegaai bedekt zijn. Anders grote kans dat de papegaai in de pootjes van de valkjes bijt.

Een papegaai kost veel tijd, denk er goed over na voor je er eentje neemt.
Ik heb diverse mensen gekend die met alle goede bedoelingen een papegaai namen, maar toch na enige tijd inzagen dat ze er te weinig tijd aan konden besteden.
Papegaaien moeten echt een strengere opvoeding dan een valkje, je bent er dus veel tijd mee kwijt.
Bovendien zie je als ze wat ouder worden ongewenst gedrag (vaak hormonaal bepaald), zoals krijzen, plukken en zelfs bijten. Dit gaat vaak over als ze een papegaaien partner krijgen.

Laat je dus goed informeren en dus niet alleen door de opvang. Er zijn hier ook mensen op het forum die valkjes en gaaien hebben. Misschien hebben zij nog tips.

Groet, Gerda

Patries1304

dank je wel voor je reactie Gerda,ik hoop idd dan nog reacties te krijgen van mensen die beide hebben.
groetjesss

hilde

ik heb ook een dwergpapegaai en valkjes

deze zitten allen apart in een kooi.

dwergpapegaaitjes zijn tenenbijters en zet je ook liefst apart

groetjessssssssssssss

cocodevalkparkiet

hoi hoi
mijn vraag was iig een beetje het zelfde
ik ben nou met het verhaal naar de gene gegaan waar wij de papegaai weg zouden halen een lori van de blauwe bergen..
die zegt juist tuurlijk kan het samen als je maar niet een grote papegaai bij de valkjes zet maar een die een beetje zelfde grote heeft.maar een lori van de blauwe bergen moest echt kunnen
wij willen er graag 1 maar wat denken jullie en kennen jullie mensen die die 2 samen heeft

groetjes froukje

Patries1304

hoi Froukje,

nee ik ken niemand eerlijk gezegt. en ben ook erg gaan twijfelen. mijn valkjes zijn me te veel waard om te laten bijten of "koeieneren" door een papagaai,hoe graag ik die ook zou willen hebben,

succes!

groetjes Patries

jeroenn

doe dit NIET!
wij hebben een kaketoe ze kunnen wel samen buiten de kooi maar absoluut niet samen in een kooi.
dit geld bijna voor alle papegaai soorten als een papegaai 1 keer achter een valkje aan gaat dan verliest het valkje.
als je echt een papegaai wild koop dan een andere kooi voor de papegaai

Groetjes Jeroen

cocodevalkparkiet

ok ik ben overtuigd..
en ga op zoek naar een nieuwe hoek kooi erbij dank jullie wel

groetjes froukje