Waarschuwing voor de kwekers en hobbykwekers omg. Enschede

Gestart door Givenchy, 4 oktober 2009, 11:52:11

« vorige - volgende »

Givenchy

Graag wil ik u waarschuwen voor een gezin uit Enschede, dat zich voordoet als kenners van valkparkieten. Zij kwamen bij ons voor een valkje en zeiden dat ze op dat moment ook een valkje met de hand aan het grootbrengen waren. Met goed vertrouwen hebben wij ze een valkje uit laten zoeken van 6 a 7 weken oud.

Na een week ontving ik een telefoontje dat het diertje onhandelbaar zou zijn, zou bijten en niet wou eten. Het beestje was erg afgezwakt. Toen deze hier kwam en ik de voeding klaar maakte at hij als een gek. Hierop kwam naar voren dat zij andere voeding zouden gebruiken en dat de oorzaak zou zijn. Ik heb het diertje drie dagen hier aan laten sterken en zij hebben hem na het weekend weer opgehaald, met de goede voeding etc etc. Het diertje heeft hier vanaf haar hand gegeten en zat rustig bij haar.

Gisteren kreeg ik weer een telefoontje dat het diertje niet wou eten en onhandelbaar was en ze wouden hem niet meer. Ze hadden tal van excussen dat het aan het vogeltje zou liggen, wat dus niet aan de orde is. Hij zit gewoon lekker op je hand verwend te zijn en heeft ook al praatjes. Ik ben het vertrouwen in kopers totaal kwijt geraakt!

Meld er zich bij u een Silvia of Henry wees dan gewaarschuwd!

*Yvon

Hoi  hoi

Het slimste is om je valkjes pas te laten verhuizen als ze helemaal zelfstandig eten.
Er gaan al teveel handopfokvalkjes dood door onervarenheid.

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Goedemorgen!!!!  :)

Mijn reactie is min of meer hetzelfde als het antwoord van Yvon ....

Weer een reden om nooit een valkje mee te geven wat nog niet zelf kan eten aan iemand die je niet kent.

Zo sterven jaarlijks handenvol met vogels.  :'(

Deze koper, hoe vervelend ook misschien, nam in ieder geval de moeite om het valkje terug te brengen naar je toen het voeden niet lukte, er zijn er genoeg die het niet eens in de gaten hebben dat het beestje bijna sterft van de honger en te laat zijn.

Mijn advies:

Leer het valkje eerst zelfstandig eten en ga dan op zoek naar een lief baasje wat hem/haar wel waardeert.  :)

Ze zijn er echt wel hoor, fijne nieuwe baasjes, ik verkoop al een aantal jaartjes lieve zelfstandig etende valkjes aan enthousiaste kopers.  ;)

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Peggel

hier eten er al 3 een beetje zelfstandig en zijn nu 6 weken, maar die gaan niet eerder weg dan met de 8 weken dan weet ik zeker dat het goed gaat.
de ene die ik helaas wel met de hand moet voeren gaat zeker niet eerder weg dan wanneer ze zelfstandig eet, ze zal hier misschien wel langer moeten blijven, maar ze zitten gelukkig niet in de weg.

en het is inderdaad maar goed geweest dat deze mensen naar jou toe zijn gekomen, wat als ze er te lang mee hadden gewacht?
maar om te zeggen dat zo'n beestje onhandelbaar is vind ik een vreemde opmerking maar oké.