23 april 2024, 15:56:29

Afgevallen en in de rui HELP

Gestart door Always look.., 7 oktober 2009, 11:11:14

« vorige - volgende »

Always look..

Zoals ik in mijn boekje al vermeld had maak ik me een beetje zorgen over Levi (geboren 7 April 2009)

Ik had Levi 3 oktober na een tijdje weer gewogen omdat hij er slecht uit zag en daar schrok ik toch wel een beetje van hij weegt normaal tussen de 99 en 101 gram en die avond woog hij 94 gram..

Nu ben ik hem vanaf die dag al steeds aan het wegen en nu weegt hij 92 gram, normaal weeg ik savonds dus dat zou ook wel verschil geven..  :-\
Maar toch voel ik me er niet prettig bij.. :-[

Nu is het wel zo dat
* meneertje heel erg in de rui is (waarschijnlijk jeugdrui)
* en zijn vliegpennen kwijt is voor een tijdje

Wat kan ik doen om mijn manneke weer een beetje op gewicht te krijgen?

Verder is aan zijn gedrag in de kooi niks te merken, hij fluit en flirt er op los speeld lekker en ook eten doen mijn mannen samen (in iedergeval als ik op ze zit te letten geeft het geen problemen)

tips graag!?

xx Sanne en de Jongens



Landiej

Mijn valkjes zien er ook nooit geweldig uit als ze in de rui zijn. Het kost altijd een hoop energie en ze worden natuurlijk hier en daar wat kaal. In die periode zijn ze gewoon niet zo knap! ;)

Zijn er verder nog bijzonderheden? Zijn de poepjes normaal? Als hij gewoon normaal eet en vrolijk is zou wat extra eikrachtvoer voldoende moeten zijn om het energieverlies dat door de rui veroorzaakt wordt te compenseren. Mocht het gewichtsverlies doorzetten dat zou ik even naar de VA gaan! Ik heb nooit zoveel gewogen, dus ik kan niet zo goed inschatten of het gewichtsverlies dat jij beschrijft veel is voor een valkje dat in de rui is.

Kimm

hoi sanne,

ik zou het inderdaad even in de gaten houden en als hij verder gaat afvallen toch even laten nakijken door de va.
als je echt niet wilt afwachten, zou ik de poepjes laten onderzoeken alvast. dat kan geen kwaad.
verder zou ik hem ook wat macaroni en pasta etc aanbieden.
sterkte en succes,

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Always look..

Hallo, Bedankt voor jullie snelle reacties.!
Had ze wel gelezen maar nog niet kunnen reageren..
Leev doet het verder echt heel erg goed, speelt sloopt fluit en doet eigenlijk niks anders als normaal..
Ik heb gister is even alleen met Leev gezeten zitten wachten op een poepje van hem ;) en ook daar was niks raars aan te zien gewoon een heel net vogelpoepje.!
Verder heeft Levi een heel stel stoppeltjes dus nieuwe veertjes in opkomst Dus zijn uiterlijk gaat snel beter worden.!
Vandaag heeft hij heerlijk gegeten van macaroni en heb hem net gewogen en hij weegt nu weer 94 gram, nog niet wat het was maar min zijn vliegpennen en denkend aan de rui ben ik al wel een beetje meer tevreden..
Even goed in de gaten houden.!

nogmaals bedankt voor de reacties!

Kaatje

Hoi Sanne,

Paco van mij valt in de rui ook altijd af en dan ook meestal een gram of 7, 8. Ook valt er verder niet veel te merken en heeft hij keurige poepjes. Ik denk dat het gewoon heel veel energie kost, geef hem maar lekker wat krachtvoer ( eivoer ) en macaroni is ook heerlijk en goed voor hem

Ik herken je gevoel .... gewoon in de gaten houden, hopelijk is het snel over.  

:-* voor Levi.

Groetjes, Karin