8 mei 2025, 01:26:22

Parkiet in de pan.

Gestart door C@rl@, 24 februari 2009, 10:08:54

« vorige - volgende »

C@rl@

Ik heb dit al op een ander forum gezet, maar doe het ook nog op dit forum al is het alleen om te waarschuwen.
De tamme gekortwiekte valkparkiet van een collega zat lekker op haar schouder toen ze stond af te wassen.
Onderwijl had ze een pan water op staan wat net aan de kook kwam.
Ze slaat de theedoek over haar andere schouder, maar Kiki schrikt daar zo van dat ze van haar schouder zo in de pan terecht kwam.
Meteen eruit gevist, onder de kraan gehouden, wat achteraf niet slim was ivm onderkoeling, en vogelarts gebeld.
Om een lang verhaal kort te maken, tot gisteren is ze bij de vogelarts waar ze pijnstillers, antibiotica en sondevoeding krijgt, ze is heel even thuis geweest, maar ging weer achteruit.
Ik hoop dat ik vandaag weer wat hoor en dat ze weer lekker naar huis kan.
Het is heel sneu en was te voorkomen geweest, maar ik zal nooit zeggen dat zal mij niet gebeuren!
Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
groetjes Carla

*Manon*

Inderdaad heel erg zeg.
Ik hoop dat het goed gaat met het valkje en dat ze snel naar huis kan.

Ik heb de valkjes altijd in de voliere als ik aan het koken ben... ze zijn soms zo watervlug dat ik niet wil dat er ongelukken gebeuren..

Ook hebben wij een inductie kookplaat, die soms nog even wat warm blijft... daar kunnen ze de voetjes aan verbranden... nee bij mij blijven ze lekker in de kooi als ik aan het koken ben!

groetjes Manon

Hermien

Over voetjes verbranden, die van mij hebben hittebestendige poten lijkt het. De oudste twee zitten  nu regelmatig op de rand van de radiator terwijl die toch behoorlijk staat te loeien...
Nee, met koken mogen ze bij mij ook niet vrij vliegen!

C@rl@

Bij mij zitten ze ook veilig hoor, maar ik denk dat ze dacht ze kan toch niet vliegen, maar je ziet het, wel heel sneu, en een enorm schuldgevoel natuurlijk. :'(

Kimm

ai, wat een triest verhaal zeg. ik hoop heel erg dat het goed komt met het valkje en dat hij geen pijn heeft.
ik vind het wel goed van je dat je het verhaal hier nog even neerzet, zodat wij er ook nog beter op kunnen letten.
het kan ons ook overkomen maar met dit verhaal hou je dat toch meer in je achterhoofd.

ik doe het ook niet met koken, maar mijn valkjes zijn ook tam.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

hoe gaat het eigenlijk met kiki?

groetjes kim

C@rl@

Hoi Kim, ik ben net thuis van mijn werk en heb m'n collega vanavond nog gesproken.
Ze is nog steeds bij de vogelarts, het gaat nu wel beter met haar, en ze hoopt dat ze vrijdag misschien naar huis mag.
Kiki haar pootjes gingen helemaal stuk en ze ging eraan bijten,flink verbrand natuurlijk, en ze heeft een kap om nu.
De vogelarts zorgt ook dat de pijnstillers en antibiotica in de krop komt, thuis lukte dat niet en werkte Kiki weer een hoop naar buiten waardoor ze natuurlijk ook weer achteruit ging.
Al met al hadden we nooit gedacht dat het nog zo'n nasleep zou hebben, ze missen haar erg, [kunnen we ons iets bij voorstellen, ik moet er niet aan denken]en duim voor ze dat Kiki vrijdag naar huis mag en dat het allemaal goed gaat.
groetjes Carla

Kimm

hoi carla,

nou ik ben allang blij dat kiki nog leeft en het opzich goed doet.
het zou fijn zijn dat ze vrijdag naar huis zou mogen. och arme ziel he.

groetjes kim

Kimm

hoi carla,

hoe is het eigenlijk met kiki?

groetjes kim

C@rl@

Hoi Kim, Kiki mocht afgelopen maandag naar huis, en het gaat goed met haar.
Ze eet en drinkt en babbelt weer.
Ze blijft ook van haar pootjes af.
Dus laten we hopen dat het nu goed blijft gaan, in de 1ste plaats voor Kiki zelf. ;)

Kimm

oh dat is fijn nieuws zeg!! heerlijk hoor. ze heeft al met al toch nog een tijdje bij de vogelarts gezeten. gelukkig dat het goed gaat :D  :D

C@rl@

Ja super he, ze hebben er in ieder geval alles aan gedaan, en ze zijn blij dat ze eindelijk weer thuis is. :)

falcor

Citaat van: C@rl@ op 24 februari 2009, 10:08:54
Ik heb dit al op een ander forum gezet, maar doe het ook nog op dit forum al is het alleen om te waarschuwen.
De tamme gekortwiekte valkparkiet van een collega zat lekker op haar schouder toen ze stond af te wassen.
Onderwijl had ze een pan water op staan wat net aan de kook kwam.
Ze slaat de theedoek over haar andere schouder, maar Kiki schrikt daar zo van dat ze van haar schouder zo in de pan terecht kwam.
Meteen eruit gevist, onder de kraan gehouden, wat achteraf niet slim was ivm onderkoeling, en vogelarts gebeld.
Om een lang verhaal kort te maken, tot gisteren is ze bij de vogelarts waar ze pijnstillers, antibiotica en sondevoeding krijgt, ze is heel even thuis geweest, maar ging weer achteruit.
Ik hoop dat ik vandaag weer wat hoor en dat ze weer lekker naar huis kan.
Het is heel sneu en was te voorkomen geweest, maar ik zal nooit zeggen dat zal mij niet gebeuren!
Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
groetjes Carla

ik begrijp goed hoe je je voelt
ik voelde mij persoonlijk enorm schuldig toen mijn valkje een ongeluk kreeg en het was mijn fout:( ik had hem nooit bij me mogen laten slapen want toen ik de volgende morgen wakker werd schrok ik van een verstikt valkje tussen de lakens
ik heb nu een nieuw jong kuikentje dat minstens eve lief is als zijn voorganger maar t schuldgevoel blijft.....ik voel me zo rot voor wat ik hem perongeluk heb aangedaan
dit nieuwe kleintje slaapt nog enorm veel grote delen van de dag en nacht en ik maakt me zorgen want hij slaapt eet en slaapt terug hij poestst zijn eigen veertjes niet dus moet ik ze voor hem onderhouden
het kleintje is nu 7 weken oud
weet jij of dit normaal is?
men vorige valkje adopteerde ik na 2 maanden en was veel actiever.......