18 mei 2025, 00:02:35

binnen/buiten

Gestart door ankekoks, 3 oktober 2009, 14:55:16

« vorige - volgende »

ankekoks

hallo, ik heb 2 valkparkieten, wil ze niet meer binnen hebben.Buiten heb ik een grote kooi/voliere/kippenhok met nachthok. Het is gemaakt van stevig alugaas 2bij2cm en 4 bij 1 1/2 m en 2m hoog. Als ik er nou speeltjes,zitstokken enzo in maak en in het nachthok speciale zitstokken en voerbakjes kunnen ze dan naar buiten? Het nachthok is goed winddicht. Wel licht er op de grond gewoon aarde ivm de ook aanwezige 4 kippen, maar ik zou op de bodem van het nachthok houtkrul met grit kunnen doen. Help!
Anke.

Karin

Het nachthok zal gebruikt worden door de kippen als ze op stok gaan ? Ik denk niet dat de valkjes dan in het nachthok kunnen / durven. Zelf vind ik het ook niet zo'n goede combi kippen - valkjes, omdat kippen gevoelig zijn voor coccidiose. Dat kunnen ze weer makkelijk op valkjes overbrengen. Daarnaast kunnen kippen ook behoorlijk pikken en als er eens een valkje op de grond zit / land en niet snel omhoog kan omdat het bijvoorbeeld ziek is kan dat verkeerd gaan.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanna

5 oktober 2009, 07:54:12 #2 Last Edit: 5 oktober 2009, 08:12:33 by Sanna
Zou het niet ook zowiezo al te koud zijn/worden om binnenvalkjes nog naar buiten te doen??

Sorella

Kan je niet een plank in het nachthok leggen zodat die wat lager wordt en je dat gedeelte wat er dan boven vrijkomt gebruiken voor de valkjes ? wel een gat maken natuurlijk :)
Denk dat het pikken wel meevalt, vrienden van mij hebben kippen, konijnen en vogels in 1 hok zitten (geen valkjes wel kanaries en parkieten enzo) en dat gaat goed (of ze hebben sullige kippen)