11 mei 2025, 11:13:30

Poepjes

Gestart door Creatura, 21 september 2009, 22:40:47

« vorige - volgende »

Creatura

21 september 2009, 22:40:47 Last Edit: 21 september 2009, 22:46:04 by Creatura
Hoi mensen,

Er is al een topic over, maar omdat ik die niet wilde verstoren open ik maar even mijn eigen topic :)

Allebei mijn valkjes hebben soms ineens heel waterige poepjes; het is dan net water met een groen/bruin drolletje erin. Dit zie ik natuurlijk vooral als ze uit de kooi zijn. Het rare is dat ze het ene moment dunne poep hebben, en het volgende poepje is dan soms gewoon weer normaal dik. Iets om me zorgen om te maken? Ze hebben dit eigenlijk al zolang als ik ze heb (vijf maanden en ruim drie maanden) en ze maken geen zieke indruk, eten goed, en ze krijgen zeker niet te veel sla e.d. Kan het dan toch aan het vliegen liggen? Ze vliegen niet superveel, maar soms hebben ze het even in hun bol en vliegen dan heel hard een aantal rondes achter mekaar (heb nogal een grote ruimte) en zitten dan ook even te hijgen.

Ik zie ze trouwens allebei best vaak drinken. Denk dat ze dagelijks wel een keer of 12 naar de waterbak gaan. Is dat normaal?

Trouwens, ik voer ze weleens vogelmuur uit mijn volkstuin. Zouden daar wormeneitjes op kunnen zitten? Ik was de plantjes wel voordat ik ze geef, maar dat is misschien niet genoeg?

Thnx voor de antwoorden :)

Landiej

Ik zie hier ook waterige poepjes na een grote inspanning of schrik. Dat is vrij normaal volgens mij :) Zolang de poep niet constant dun is hoef je je er niet zo heel snel zorgen om te maken.

Met groenvoer moet je wel voorzichtig zijn; niet te veel, want dan kunnen ze inderdaad diarree krijgen.

Creatura

Dankjewel:)

Ik hou het gewoon goed in de gaten :)

Ik zie trouwens dat ze, als ik 's nachts thuiskom en even het licht aandoe, enorme drollen laten. Echt grote flatsen ??? Het lijkt mij dat ze hun poep toch tijdens het slapen ook ophouden. Is dat bekend?