18 april 2024, 23:12:17

Mannetje en Pop

Gestart door Natalie, 31 oktober 2002, 01:19:22

« vorige - volgende »

Natalie

Van mijn huidige valkparkiet Pino weet ik het geslacht nog niet, waarschijnlijk is het een mannetje. Over twee weken krijg ik er een tweede valkje van (dan) een week of 6/7 bij. Van dat valkje is het geslacht nog niet bekend. Ik wil niet gaan kweken, dus het is voor mij van het grootste belang dat ik twee valken van hetzelfde geslacht krijg. Nu vertelde de kweker dat dat niet persé hoeft, omdat valken van verschillende geslachten niet zullen gaan paren als je geen nestkastje in je kooi of voliere hebt hangen. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik zou er graag wat meer van willen horen. Alvast bedankt!

V_Valkie

Dat klopt volgens mij , dat valken niet zullen gaan broeden als ze er geen gelegenheid voor krijgen,dus een nestkastje.
Ik denk dat als je geen nestkastje neerhangt,dat ze niet gaan broeden,als het teminste een koppel is.

Timmety

Hoi.
Dat dacht ik ook tot er een eitje in de kooi lag, ik d8 laat maar liggen maar ze bleef erop zitten en er kwamen er 4 en alle 4 uitgekomen en nu groot en gezond.
Tim (als je dat niet wilt gewoon eitjes weghalen)

tiny

4 november 2002, 23:36:49 #3 Last Edit: 4 november 2002, 23:37:58 by tiny
hallo nathalie,  :) :)
inderdaad is het waar dat valken overal eitjes leggen. Zelfs de dierenarts van Lommel had het aan de hand en als het weer zo zacht blijft dan begint het te kriebelen. :D :D :D
Maar zolang ze binnen zitten in een kooi moet het puur toeval zijn als ze paren. :D :D :D :D
Ik heb zelf 3 valken in een kooi zitten waarvan 2 mannetjes en het andere weten we nog  niet en ik denk dat het een vrouwtje is omdat hij (zij) veel liever is dan kuifje.
Maar ik maak me daar geen zorgen over

groetjes    8) 8) 8) 8)

tiny  

cisca

Hoi Nathalie.
wanneer je geen nestje wilt en je hebt toch een koppeltje dan moet je ze niet de gelegenheid geven een nest te maken dus geen nestkast erin.
wanneer er toch eitjes komen dan moet je die na een dag of 6 weghalen niet meteen de eerste dag het eitje weghalen dan raakt het popje in de war en heb je kans dat ze haar eitjes ophoud wat heel vervelend voor de pop is,ze kan er zelfs verlammingsverschijnselen aan overhouden.
veel sucses met je valkjes en veel plezier ermee.