16 april 2024, 17:36:03

valkje gezien!!

Gestart door marianca., 4 december 2003, 15:19:39

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,

Was gister vanuit mijn werk ff winkelen in Brunssum(ik woon nu in Belgie).En wat zag ik bij de Petshop :( :(.Een valkje van 8 weken.Hij/zij droeg een zilverkleurigringetje,waarom weet ik niet.Al mijn 7 valkjes,op Coco na,die draagt geen ring,hebben blauweringen,dus van 2003.Het valkje is een wildkleur maar ik zeg toch wel bij het koppie en de wangetjes veel wit 8) 8).Ikke was natuurlijk meteen verliefd,smaaakkkkk.
Het valkje bleek ook tam te zijn!Dus ik vroeg...ik moet 45min rijden naar huis en dan het valkje in een klein doosje?OOhh zei de verkoopster,we hebben ook grote dozen hoor,geen probleem :).Ik als een sneltrein om 17.30 naar mijn man op zijn werk om hem ophalen....en laat hem nu zeggen dat ik het valkje niet mag hebben,7 valken vind hij nu wel genoeg :( :(.

Achh,was zo een mopje,ben echt verslaafd aan de valkparkieten,dankzei dit forum he :D :D :D.
Dusssssss,misschien woont iemand die dit leest in zuid-limburg en nu als een sneltrein naar de Petshop in Brunssum gaat ;D ;D ;D.
Het valkje kost maar 20 eurootjes,dat gaat he?Was/is een scheeeeeeeeeeeeeeeeeet.

Ik ben verliefdddddddd  :D :D :D.Is zo een scheetje,gaat niet uit mijn hoofd,oja,zit samen met een grasparkietje,ook een scheetje :D :D.

Nahja,laten we het beste hopen voor dit valkje en dat ie toch nog een fijn baas,bazinnetje krijgt

Doeiiiiiiii allemaal,
marianca en haar valkjes

Coco en Chantal

het is toch wat met die mannen he :-/.Jij mag al blij zijn dat je er al 7 hebt, ik ben al aan het zeuren voor een 2de valkje en zelfs die mag ik niet  :'(
Ik moet wel zeggen dat we al 5 honden en 4 katten hebben, dus best wel een dierenbende hierzo , maar wel kei gezellig haha.En ik ben ook heel veel thuis, dus allemaal goed bij te houden..

Ik hoop ook voor het valkje dat hij of zij een fijn baasje krijgt.

groetjes chantal en coco
Groetjes Chantal en de valkjes


marianca.

Hallo chantal,

Nou,mijn man is best wel lief :) :).Ik heb ook nog 3 honden,rottweilers en 5 kanaries ;).En mijn manneke weet dat als ie mij niet afremt ik hier een hele dierentuin krijg :D :D :D.
Hij zegt wel altijd dat ik de dieren goed verzorg,hij doet de vogels namelijk niet he,wel de dogsssss...dussss als ik dat zo netjes bijhoud zie ik in de toekomst als de verbouwing hier klaar is nog wel meer valkjes komen aanvliegen :D :D :D.
Ben namelijk van plan om in de toekomstige huiskamer die een slordige 80 vierkante meter wordt,een mooie voiliere zelf te maken...dusssssssss,valkjes erbij :D :D :D.
Ze zitten nu ook redelijk groot hoor,maar hoe groter hoe beter.
En ff dit nog,in Ham,belgie,ligt een dierenwinkel die mooie kamervoilieres heeft voor 100 euro,ik heb er in nederland 150 euro voor betaald.
dus,voor de belgen onder ons,misschien een tip ;) ;).
Hij had ook valken zitten,4 stuks,maar waren niet geringd.Leken me wel jong.

groetjes,marianca en haar valkjes

Enne chantal,gewoon blijven zeuren voor nog een valkje,is voor coco ook zo gezellig,ik kijk heel graag naar mijn valken,ze hebben zo een leuke eigenschappen onder mekaar,heerlijk om te zien...enne.tam blijven ze toch hoor ;)


Tara

Hoi hoi,

ik heb inmiddels 20 valken ....

Hmm ... Vind het erg jammer voor je Marianca dat je'm nie mag, als je'm zo graag zag, vind ik dat je zou moeten mogen van je man. Wel jammer hoor :(.

Groetjes, Tara

Coco en Chantal

Hoi marianca

Zo dan is het bij jullie ook een dierenbende hahaha, ja het is net als bij jullie als richard mij ook niet zou afremmen dan hadden we ook veel meer dieren hahaha.

Maar ik heb het zeuren nog niet opgegeven, wil zo graag een lutino valkje of een bonte.
Is zeker leuk voor ons cocootje, niet dat hij eenzaam is hoor, want hij word echt wel verwend en mag er heel vaak uit, maar een speelkameraadje van zijn eigen soort is wel  zo leuk.

Coco is het eerste valkje dat ik heb en ik sta elke dag te kijken wat hij uitvreet of hoe grappig hij kan doen en hoe lief, geweldig gewoon.
Hij is nu ongeveer 4 maanden en kan al een deuntje zingen en hij is een geweldige kusser met geluid. ;D.
Dus al met al een trotse valkeigenaar hahaha ;D

groetjes chantal en coco


Groetjes Chantal en de valkjes


Suzanne

Hoi Marianca,

Jammer dat je dat valkje moest laten zitten. Maar ik herken het wel hoor, heb hier ook een man die mij af moet remmen wat dieren betreft. Ik heb 1 Berner Sennen, 2 katten, en hamster, 7 valkjes en 4 catharina's. Dus ook een echte beestenboel  ;D

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

marianca.

16 december 2003, 19:22:56 #6 Last Edit: 16 december 2003, 19:31:18 by Angelique
 :)hallo allemaal,

Ten eerste wil ik Tara,cobie,Yent'l en Jolanda en terence veel sterkte toewensen met het verlies van hun valkjes.
Bah,wat zielig om dit allemaal te lezen :'( :'(.Trudie en haar familie wil ik in deze dagen die nu aankomen ook veel sterkte toewensen met het verlies van oma.Ik hoop voor jullie dat de Kerstdagen toch nog een beetje plezier mogen brengen :-*.
Ik zat op het forum te lezen en was(ben)alleen maar verdrietig van al deze gebeurtenissen,bah!Ik moet er niet aan denken dat mij ook zo wat overkomt,maar ja,het zit allemaal in een klein hoekje,niemand kan ons zeggen dat onze valkjes gezond en gelukkig oud mogen worden. :( :(.

Nou wil ik toch ff (misschien dan toch voor sommige onder ons een leuk bericht)vertellen dat ik het valkje dat ik gezien had in Nederland vorige week donderdag heb gekocht :) :).Het is een scheeeeeeeeeeeeeetje,zij/hij is denk ik een witmasker,witte wangetjes en veel wit in de vleugels en staartpennen.Zij/hij is plm 12 weken oud.2 weken terug had ik in Ham,kwaadmechelen een supervoiliere gezien.Rondo van perflast en doorsnee 117cm.Het was het winkelmodel en ik kon hem krijgen voor 133 euro ;D ;D.Ik op internet en zag dat ze nieuw plm 465 euro kosten.Na overleg met mijn manneke,wat toch wel bijna 2 weken had geduurd stemde hij toe en ik maandag een week geleden de voiliere opgehaald.Woensdag in elkaar gezet met mijn man en tjeeeeee wat een joekel van een ding.Na de babykamer :D :D te hebben ingericht met stokken,klimtouwen en noem maar op gingen op woensdagmorgen mijn valkjes verhuizen ;D.Dat was bel wel zo gedaan,nieuwsgierig als ze waren :D :D.Alleen heb ik kokkie,ik dacht het gaat nu wel goed in de groep omdat er zoveel ruimte was,apart met sita moeten zetten in de voiliere die ik had voor de 5 andere valkjes,maar ach,kokkie en sita hebben nu een ruimte daar zeg je U tegen :) :).Ze zijn heel happy en sexen erop los :D :D.
Maaaaaaar ik vond de rotondo voiliere zo groooooooot dat ik weer aan dat valkje in Nederland dacht :(.Donderdag toen ik mijn man ophaalde van zijn werk en heeeeeeel voorzichtig vroeg...uhhhhh...klaus..het is koopavond....mag ik...uhhhh dat valkje halen..en jaaaaaaaaa als een wonder stemde ie meteen toe :D :D :D.Dus,valkje gehaald,grote doos,45 min rijden naar huis en meteen bij de groep erbij gedaan.Alles verliep naar wens,geen akelig gepik,helemaal niks.Zij/hij is heeeeeeeel lief en ohhh og zo klein tegenover de andere,echt een babytje,maaaaaaaar ze eet goed hoor :D :D.Ik moet zeggen dat de vijf valken,coco,iza,peppie,sammie en rosie bijzonder lief zijn,een heel lieve groep valkjes.Met kokkie erbij ging het echt niet goed,was constant ruzie aan het maken met iedereen,was niet leuk.Dus,kokkie en sita hebben nu hun eigen bungalowtje :D :D.
Ik heb het nieuwe valkje Nina genoemd omdat ik dacht,toen Coco aan het verlieden was,ze met haar staartje omhoog ging,de kippie kippe houding :D :D :D.Maar nu valt mij op dat ze toch wel goed begint te brabbelen,kokkie zijn geluid nadoet...die kan er echt wat van :D :D.Dus het kan zijn dat Nina dan maar omgedoopt wordt toch nikie ofzo iets.Ze heeft eigenlijk op dit moment nog een baby taaltje,echt leuk,dus ik moet maar ff afwachten tot haar stembanden het in volle glorie gaan doen dan weet ik meer.Oja,wat me ook opvalt is dat ze/hij veel belangstelling heeft voor Rosie,dus misschien toch een manneke :-/ :-/.Rosie is ook bijzonder lief met Nina,jaagt haar soms weg maar toch op een lieve manier..zovan,ik pik je nu heeeeeeeel voorzichtig,ga je dan weg... :)Nina natuurlijk helemaal niet onder de indruk en begint aan Rosie haar schoudertje of staartveren te spelen :D :D

Zo,pffffffffff heel verhaal he,maar ik ben heeel blij met mijn Nina erbij en denk,weet toch wel zeker,dat het mijn laatste valkje is,8 hebben we er nu,pfffffffffff.Maar...dan moet ik wel uit dierenwinkels blijven :D :D.
Zo lieve mensen,ik hoop dat dit bericht een beetje vreugde brengt in deze dagen waar de andere hun lieve valkjes hebben verloren.Ik wens jullie nogmaals heel veel sterkte en Tara in het bijzonder,2 achter elkaar in zo een korte tijd is bijzonder hard.Veel sterkte meisje :-*

Lieve groetjes van marianca en haar valkjes

Suzanne

Hoi Marianca,

Wat leuk dat je dat valkje toch hebt mogen kopen! En dan zo'n prachtige voliere er bij. Leuk hoor! Veel plezier er mee  :)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Marianca,

Echt heel erg gaaf dat het valkje er nog was en dat je hem hebt opgehaald :-)
Je zal er zeker veel plezier aan beleven :-)
En een volliere die je best goedkoop hebt gekregen dat is echt een koopje en je valkjes hebben nu wel lekker de ruimte .
Vaak zie je pas hoe groot een volliere is als je hem thuis neerzet he :D
Acht is ook al heel wat ik had twee jaar geleden ook nog maar 1 valkje en nu ook 20 ongeveer.
Meer kunnen er echt niet meer bij hier maar je weet nooit hoe het loopt he.
Veel plezier met Nina.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo Paul,

Zekers weten dat die voiliere groter in de (voorlopige)huiskamer uitvalt dan ie in de winkel stond te pronken :D.Als de nieuwe huiskamer klaar is moeten we de hele voiliere weer uit mekaar halen omdat ie niet door de deur opening gaat :D :D.Maar ach,hebben de valken lekker vrij spel met losvliegen totdat de voiliere weer opgebouwd is.

Trouwens Paul,die mooie voiliere die jij hebt staat in Belgie Ham in de dierenwinkel te koop voor 225 euro,is ook niet mis he ;).Dit is een andere dierenwinkel dan waar ik de ronde heb gekocht.Heb nog ff getwijfeld welke ik zou nemen maar daar de nieuwe huiskamer zo groot wordt heb ik besloten voor de ronde.

En ja,ben blij met Nina,ze is echt heel lief en een boefje,maar op een hele leuke manier.Tjee,wat kan je toch een hoop liefde voelen voor deze prachtige vogelkes :D :D.Allemaal hebben ze hun leuke eigenschappen,geweldig om te zien en te observeren.Ik merk weleens aan mijn manneke dat ie gewoon hardop denkt...tjeeeee keek je maar eens zolang naar mij :D :D.Ik kan de valkjes echt de hele dag bekijken en veel leren uit hun gedrag.En nu maar hopen dat ze gelukkig en gezond oud mogen worden en niet zoveel verdriet meemaken als Tara op dit moment..bah verschrikkelijk gewoon.We duimen voor haar.

Groetjes van marianca en haar valkjes