3 mei 2025, 07:41:25

dikte zitstokken

Gestart door bailey09, 29 september 2009, 22:15:28

« vorige - volgende »

bailey09

ik heb een mega paleis gekregen voor onze Bailey, maar het is een kooi met dikkere stokken erin. Wat mag de doorsnee zijn van stokken voor een valkje?

Always look..

"De stokken moeten zo dik zijn dat de tenen tot driekwart om de zitstok heen slaan. Is dit niet het geval dan groeien de nagels te lang door."

xx

bailey09

ja dat had ik ook al gelezen, maar dat zegt me nie zoveel, dus daarom vraag ik wat de doorsnede mag zijn van de stokken

mariejj

Ik doe gewoon wilgentakken (behalve treurwilg)  in de kooi  van verschillende maten. Dit is veel beter voor de pootjes/tenen dan de gladde houten zitstokken die standaard bij de kooi zitten.  En ze kunnen er lekker aan knagen.

bailey09

hahaha ja ik heb niet zon verstand van bomen, dus voor hetzelfde geld neem ik juist een treurwilg.....dus waar haal ik wilgentakken???

mariejj

typ maar in op google  ;)   knotwilg en de krulwilg (paastakken) zijn wel makkelijk te herkennen.   De treurwilg heeft van die hangende takken  vandaar treur  ;)

Dierenfreackske

Hoi, ik geef mijn valkjes ook treurwilg, maar afwisselend met Knot-en andere wilgen, volgens mij niet giftig
aan de va ook gevraagd! Maar ik weet dat sommigen denken dat het giftig is, :-\ :-\ in ieder geval hebben mijn valkjes er al 2 jaar goed mee geweest! Grtjs. Ann

mariejj

Omdat er op sommige site's word vermeld dat het wel giftig is  en andere niet  is het een twijfelgeval,, en bij twijfel geef ik ze het niet  ;)
Ik gebruik trouwens ook takken van essen en daar kan ik niks over vinden of ze giftig zijn voor vogels,, maar dit gaat al 3 jaar goed  ;)

Andere gebruiken ook de takken van de vlier, en dat gaat ook goed zeggen ze maar op sommige site's staan ze ook vermeld als giftig (vooral de bessen maar andere vogels eten juist weer deze bessen)`

BIj twijfel gewoon niet doen er zijn zat andere bomen om takken van te gebruiken  :)

bailey09

nou tis me gelukt hoor.....zal straks een foto plaatsen bij t andere topic.